Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg egentlig ikke har beveget meg så langt inn i sminkeverden satser jeg på at noen snille her inne kan gi meg et skikkelig svar :)

Tingen er nemlig den at jeg er mørkblond i hårfargen, men øyenbrynene mine er helt lyseblonde! Finnes det en måte man kan få øyenbrynene til å matche hårfargen på, altså å gjøre øyenbrynene litt mørkere? Forklar gjerne i detalj - er rimelig sminkejomfru her som dere sikkert skjønner!

Har hørt noe om at man kan farge de, men blir resultatet da noe særlig bra? Vil det ikke se kunstig ut? Og vil det ikke se dust ut når det vokser ut igjen?

Tusen tusen takk til alle som svarer... :) Trenger virkelig tips her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier også å farge med depend som fåes kjøpt hps vita/H&M. Kjøp for all del den brune fargen, ikke sort!! Og første gang bør du la det få ganske kort virketid for å se hvordan resultatet blir. Første dagene synes jeg det gjerne blir litt for mørkt, men i løpet av en uke ser det naturlig ut. Og man får ikke ettervekst på øyenbrynene siden øyenbrynene ikke vokser seg lenger slik som med håret på hodet. Fargen blir bare bleket av sol/vasket vekk, så man må farge brynene jevnlig.

Hvis jeg skal sminke brynene bruker jeg øyenbrynspudder, ser mye mer naturlig ut enn hvis man bruker strek. Jeg bruker det som blir solgt på H&M og det er jeg faktisk veldig godt fornøyd med!! Du kan også kjøpe øyenbrynspudder fra lancome/chanel osv, men da koster det tilsvarende mer, og jeg har ikke merket noen nevneverdig kvalitetsforskjell. :)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg bytter litt på mellom kolokrem og den fra depend. Jeg synes kolokrem er litt sterkere, så hvis du er redd for farge er det sikkert lurt å bruke depend. Og det er helt riktig som de andre skriver; bruk brun! Jeg bruker kolokrem brun, men lar den sitte i en halv time for å få den mørkest mulig. Jeg er mørk ellers, og tåler litt farge. Prøv deg heller frem med for kort tid i begynnelsen, og gjør det om kvelden, for da kan du vaske vekk den overflødige fargen på huden om morgenen.

Skrevet

Jeg har også helt lyse øyenbryn og bruker kolokrem for å farge brynene. Bruker brun farge og lar den bare sitte på i fem minutter. Farger heller brynene ofte, enn å få for sterk farge. Framgangsmåten er ikke vanskelig i det hele tatt. Man bare blander sammen ingrediensene og så påfører man det på brynene. Jeg farger alltid brynene om kvelden, så får det en natt på seg til å roe seg ned. Lykke til!

Skrevet

Har lyse øyenbryn, men bruker blyant (ment for brynene, ikke kajal) hver dag. Det går veldig fort å gjøre det nå som jeg har gjort det i noen år. Men regner med jeg snart blir å ta steget fullt ut med å tattoere hos hudpleieren. De eksemplene som var her på siden tidligere var avskrekkende dårlig.. Men de jeg så hos hudpleieren så veldig fin og naturlig ut. Eneste jeg er redd for er at fargen skal ligge i bunnen, og så får jeg sånne lyse hår som skinner oppå tattoeringa.. For da er det tilbake til blyant igjen og alt forgjeves.. Tenke, tenke..

Skrevet

Gå til en salong og få det gjort de første gangene, så ser du hvordan det gjøres og får en viss pekepinn på hvor lenge du sitter osv. Det koster ikke mange kronene og er verd pengene om du ikke har erfaring.

Skrevet

Jeg har også helt lyse øyenbryn og jeg bruker øyenbrynsmascara fra Dior. Kjempebra greier. Det ser veldig naturlig ut når man tar det på :)

Skrevet

Bruker farge fra depend, farge brun. Samt at jeg har modelco sin øyenbrynspudder til å jevne ut brynene til hverdags. Farger ca en gang i mnd selv.

Penest blir det jo om du napper i tillegg.

PS jeg fikk grønnskjær av kolokrem så den anbefales ikke herfra...

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :D

Den depend-saken høres litt skummel ut enda, men får kanskje gi det et forsøk. Får prøve de andre tipsene også med det samme tror jeg ;)

Dere er så geniale, tusen tusen tusen takk nok en gang! Kanskje det er sjans for at selv jeg kan bli søt nå...? :P Weeee!

Skrevet

Har akkurat samme problem, før brukte jeg sånn fra Depend, men nå bruker jeg øyenbrynsblyant fra Body Shop. Den anbefales! :tommel:

Tar litt tid å "komme inn i det", men den ser veldig naturlig ut, spesielt om du i tillegg bruker en brun øyenskygge for å fylle inn litt. :)

Gjest CharlotteYork
Skrevet

Mine bryn og vipper farves i salong hver sjette uke. Dette fungerer kjempefint, selv om jeg nå om sommeren må gå noe oftere på grunn av solen

Gjest Sativa
Skrevet
Har lyse øyenbryn, men bruker blyant (ment for brynene, ikke kajal) hver dag. Det går veldig fort å gjøre det nå som jeg har gjort det i noen år. Men regner med jeg snart blir å ta steget fullt ut med å tattoere hos hudpleieren. De eksemplene som var her på siden tidligere var avskrekkende dårlig.. Men de jeg så hos hudpleieren så veldig fin og naturlig ut. Eneste jeg er redd for er at fargen skal ligge i bunnen, og så får jeg sånne lyse hår som skinner oppå tattoeringa.. For da er det tilbake til blyant igjen og alt forgjeves.. Tenke, tenke..

Jeg har lyse bryn, og tok permanente bryn for noen år siden. jeg fikk beskjed om å farge hårene likevel, nettopp fordi det ser litt koko ut med mørkt på huden og lyse hår.

Skrevet

Jeg har veldig mørke bryn, men hårene er ikke helt tette, derfor fyller jeg i med mørk øyenskygge. Farge på huden/lyse hår er grunnen til at jeg ikke bruker blyant, og heller ikke synes det er spesielt fint på endre heller ;)

Skal du farge sjøl, så gjør det så enkelt som at du ta på venstre bryn, tar på høyre bryn, fjern på venstre bryn, fjern på høyre bryn.

Ble de for lyse er det bare å gjøre det en gang til. Altså; du tar av med en gang, ingen spesiell virketid.

Noen av det verste er å få for mørke bryn, ihvertfall om man har lyse fra før; det blir en veldig overgang... Og gå og vente en hel uke (det er lenge! De sitter jo midt i ansiktet!) på at det skal se naturlig ut hadde jeg ikke giddet. Farg heller oftere.

Skrevet
Jeg har lyse bryn, og tok permanente bryn for noen år siden. jeg fikk beskjed om å farge hårene likevel, nettopp fordi det ser litt koko ut med mørkt på huden og lyse hår.

Stemmer det da?

Skrevet

Det er derfor jeg lar fargen være på i veldig kort tid, sånn at brynene ikke skal bli for mørke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...