Gå til innhold

Regnskapsfører som oppfører seg bitchy....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite enkeltmannsforetak uten ansatte og fant ut at jeg ville ha noen andre til og føre regnskapet mitt for meg, og jeg la inn min interesse for dette på tjenestetorget og ble raskt kontaktet av en dame som hadde et regnskapsfirma. Damen var veldig hyggelig og hadde en rimelig pris. Hun skulle ha 450 kr timen og regnet med og bruke ca 2 timer pr mva termin. Samarbeidet funket greit helt til jeg fikk første regning, da hadde hun fakturert meg for 490 kr timen og brukt 10 timer på 2 ikke eksisterende terminer i og med at jeg ikke hadde begynt og betale mva. Da jeg ringte for og spørre hvorofr hun hadde brukt så lang tid og i tillegg lagt på 40 kr pr time gikk hun i skikkelig forsvarsposisjon, hun hadde ALDRI sagt at det kostet 450 kr timen og hvis jeg syntes hun var for dyr så kunne jeg bare bytte, for hun var den billigste hun visste om og hun hadde vært "snill" mot meg for hun hadde ikke fakturert meg for det første møtet vårt ( noe hun insisterte på og ha, for hun tok ikke imot nye klienter uten dette) eller for samtalene, spørsmålene mine og mails vi hadde sendt hverandre....

Hun sier aldri i fra til meg når det er noe hun trenger, så jeg er nødt til og ringe henne og spørre, hun er frekk mot meg både på tlf og via mail...

Mulig det at jeg har dumme spørsmål, men jeg kan ikke det her og det er derfor jeg har fått noen til og ta det for meg!

Jeg trenger en ny regnskapsfører, men jeg får litt angst av hele situasjonen og er redd for at det samme skal skje igjen...

Noen med gode tips, råd eller regnskapsbyrå her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ikke bra ut :forvirret: Du bør definitivt bytte, ikke sikkert det blir billigere for deg (du må jo nesten påberegne at regnskapsfører skal ha betalt for den tiden h*n bruker på deg enten det er konsultasjon, telefonsamtaler eller besvaring av mailer, enten direkte eller ved at det bakes inn i regningen på annen måte). Å finne regnskapsfører er vel ikke så vanskelig (gule sider?) og det går vel også an å be om referanser? Få et skriftlig tilbud/kontrakt og stole på magefølelsen. ;)

Skrevet

Hvilken del av landet holder du til? Lettere å komme med tips hvis man vet hvor du bor.

Jeg ville bedt om skriftlige tilbud fra forskjellige regnskapsførere, og en skriftlig kontrakt på hva som forventes av tidsbruk før du begynner å bruke deres tjenester. Da slipper man å bli uenige når regningen dukker opp. De som ikke kan gi deg dette, er nok ikke strukturerte nok til å holde orden på regnskapet ditt heller.

Skrevet

Som Kosemose sier må du jo nesten påberegne at regnskapsfører tar ekstra betalt for å svare på mail, telefoner, møter etc. Likevel er det jo viktig med klare avtaler som overholdes på begge sider. Virker som dere har kommet litt skjevt ut der, og dersom du føler at samarbeidet er dårlig allerede nå så ville jeg nok vurdert å bytte, selv om hun er billig.

Skrevet

Det er greit nok at man må regne med ekstra utgifter for samtaler og spørsmål, men det blir for dumt av regnskapsfører og komme og si i etterkant "Jeg var så snill med deg og lot være å ta betalt, at jeg heller slengte på litt her og der i timen". Særdeles uproft. Bytt regnskapsfører snarest.

Skrevet

Takk for gode svar!! Begynte og lure på om det bare var jeg som var veldig kravstor....

Jeg bor i Oslo for den som lurte på det...

Jeg har sendt ut mail til ganske mange selskaper nå så jeg håper jeg får noen gode tilbud

Skrevet

Lurt å høre med andre i samme situasjon om de har regnskapsfører de er fornøyd med. De gode regnskapsførerne er ofte begrenset kapasitet, men er mye verdt.

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg har akkurat samme problemet med min regnskapsfører. En kronidiot som vrir og vender på alt og brukte over 7 timer på en måned som jeg faktisk ikke jobbet så mye, og uten spesielle regninger eller annet å føre. :roll: Noen av de er ekte svindlere.

Skrevet
Jeg har akkurat samme problemet med min regnskapsfører. En kronidiot som vrir og vender på alt og brukte over 7 timer på en måned som jeg faktisk ikke jobbet så mye, og uten spesielle regninger eller annet å føre. :roll: Noen av de er ekte svindlere.

Har sendt ut mail til 10 nye firmaer nå, men får ikke noe svar en gang...

Skrevet
Har sendt ut mail til 10 nye firmaer nå, men får ikke noe svar en gang...

Kanskje det er bedre å ringe dem direkte?

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at min kjære bruker Heiene Regnskap AS. Han har vært ganske fornøyd med dem.

Det er kanskje ikke så rart at de ikke svarer på e-post. Det er innlevering av selvangivelse for selvstendige næringsdrivende 31. mai, hvis man leverer på nett. Regner med at en del av regnskapsførerne der ute er travelt opptatt med sine egne klienter de neste 2 ukene, dessverre. Du kan jo evt. ta en telefon til de som ser mest interessante ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...