Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er helt uaktuelt for oss å ha Mendelsson eller Wagners brudemarsjer. Rett og slett fordi vi ikke syns de er noe fine!! Så enkelt er det.

(Og MIN smak blir ikke påvirket av Mette-Marit i nevneverdig grad - vet ikke hvordan det er med dere...?)

Vi har tenkt å bruke Bruremarsj fra Øre, og en til, som ikke er helt bestemt ennå... Har vurdert Pachelbel's Canon også. Men venninna mi er helt glimrings på trompet, så vi tenkte å 'bruke' henne for det hun er verdt, for å si det sånn... Og det er vel ikke et stykke for trompet akkurat... Men vi ender nok gjerne opp med den likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg tenkte også å ha denne sangen, men den varer jo i over 4 minutter, hvordan få en pen avslutning på den så vi slipper å sitte og vente på at den skal bli ferdig?

Hmmm.. har jeg ikke tenkt på. :-? Noen som vet hvordan man løser dette? Skal ha stykket uansett men.. :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Pachelbels canon går an å slutte av nesten kvar som helst i stykket faktisk pga måten det er komponert på, som variasjoner over ei akkordrekke. Det vil ikkje høyrast merkeleg ut. Men eg synast faktisk det er fint at brura får satt seg ned og roa nervene litt til den fine musikken før presten sett igang med sitt :lol: I vigsel går så utruleg fort uansett, så det er ikkje vits i å skunde seg så veldig.

Gjest Christinamor
Skrevet

Vi hadde Nordraaks Purpose inn - noe jeg i ettertid angrer på. Den varer leeenge, og jeg hadde jegvisst det hadde jeg valgt noe annet.

Ut, derimot, hadde vi Widors "Toccata", et fyrverkeri av en marsj som bobler av lykke og feststemning! Märtha og Ari hadde denne da de giftet seg.....men vi giftet oss året før, så er det sagt! :)

Skrevet

Vi hadde Brureslått fra Øre inn og Purpose av Nordraak ut. :)

Skrevet

Vi hadde Brureslått fra Øre inn og Purpose av Nordraak ut. :)

Skrevet

Jeg har sittet nå og fundert i flere måneder på hvilke innmarsj og utmarsj vi skal bruke og har ikke klart å bestemme meg. Min kjære ønsker de tradisjonelle, mens jeg vil ikke ha dem. men jeg har nå sittet og hørt på Canon in D major og forelsket meg totalt.... Så jeg håper nå at min kjære vil gå med på et kompromiss at jeg får den som innmarsj og han Mendelssohn som utmarsj....

Uansett så vil jeg takke Arwen for ideen. Du har løst et stort problem for meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...