Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser meg rundt på gata. Utlendingene er mye chillere enn nordmenn.

Nordmenn tenker alt for mye på seg selv i andres øyne.

Nordmenn stresser.

Nordmenn snakker ikke. På fylla bare.

Nordmenn er bra folk, det er ikke dét. De bare chiller ikke sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KAn du oversette til norsk? :sjenert:

Gjest lazuli
Skrevet

Spørsmålet er bare om utsagnene dine kan generaliseres, eller om de egentlig bare er særdeles subjektive.

Gjest Gjest
Skrevet

Du må nå ha med i tankene dine at vi faktisk er fra ulike kulturer, og gjerne ulike verdensdeler da. Ikke minst ulik historie og tradisjon. Hvordan vi er, er ikke skapt i dag eller i går.

Heldigvis er vi ulike spør du meg.. Om alle skulle vert chille som du kaller det hadde det vel vert litt for chill... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

kaffeavtalen, vennen sin. vi snakker norsk

Gjest Gjest
Skrevet

Ja forskjellige folkeslag oppfører seg forskjellig. Mye ligger i blodet.

Skrevet

Joa, forsåvidt enig jeg, men alt avhenger av sted og tid.... se på nordmenn på fjelltur, der "chiller" man der ;)

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg tror ikke han mente på fjellet, men i samfunnet, blant folk.

Gjest Frances
Skrevet

Jeg synes trådstarter har et poeng.

Skrevet
Jeg synes trådstarter har et poeng.

Jeg og.

Leste i ett blad på flyet i sommer, ett intervju med en gutt som jobba på kaia til Color Line. "Ingen har det så travelt som nordmenn på ferie" sa han, og det tror jeg stemmer godt.

Vi er nok heller ikke spesielt flinke til å ta oss tid til å slappe av og bare prate litt med andre ol.

Og ja, vi er ganske egoistiske av oss. Tenker bare på oss selv, og at vi må få noe igjen for det vi gjør, eller ha noen nytte av det på en eller annen måte. Alltid skal vi ha det beste selv om det går ut over andre.

Alle er jo ikke slik, eller, alle er ikke slik i alle situasjoner, men i det store og det hele tror jeg det stemmer ganske bra.

Skrevet

Jeg tror det er en grunn til at Facebook og lignende er gjør det så stort i Norge i forskjell fra andre land. Vi er ikke så flinke til å være sosiale og finne tid til å prate med hverandre i "real life", men har jo kanskje LYST, bare vet ikke hvordan vi skal få det til. Så vi er kjempesosiale på nettet.

Gjest lazuli
Skrevet

Tror nok individualismen i samfunnet får sånne konskvenser. Fellekapet blir mer og mer borte, og vi mister evnen til naturlig samvær. En høy pris å betale for individets rett til realisering.

Skrevet
Leste i ett blad på flyet i sommer, ett intervju med en gutt som jobba på kaia til Color Line. "Ingen har det så travelt som nordmenn på ferie" sa han,

Han hadde neppe sett japanske turboturister. ;)

Gjest vimselot
Skrevet

"Hvordan vet du at vi ikke spiser øyne og"

Gjest Makka-Ronny
Skrevet (endret)

Trådstarteren glemmer at alle vi nordmenn har det til felles at vi er utrolig forskjellige, individuelle og unike. Det er bare andre som kan generaliseres, ikke nordmenn.

Vi er på en måte en haug med unntak som bekrefter en regel som ikke finnes.

Endret av Makka-Ronny
Gjest Gjest 1
Skrevet
Jeg ser meg rundt på gata. Utlendingene er mye chillere enn nordmenn.

Nordmenn tenker alt for mye på seg selv i andres øyne.

Nordmenn stresser.

Nordmenn snakker ikke. På fylla bare.

Nordmenn er bra folk, det er ikke dét. De bare chiller ikke sammen.

Nordmenn (eller vi nordmenn) kan godt bli mindre anspente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...