Ibenholt Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har lenge eksperimentert med ulike hudpleieprodukter, har brukt både dermalogica, md formulations, decleor osv. Men har stort sett holdt meg mest til Dermalogica, da jeg tror kanskje md formulations var litt sterk til min hud. Det jeg nå lurer på, er om jeg skal ta en råsjangs å kline til med MD Formulations Facial Cleanser, Facial Lotion og Skin smoothing Cream fra Dermalogica, eller om jeg skal kjøpe en god fuktighetskrem fra MD i tillegg, slik jeg har full pakke. Jeg har blandingshud, og blir aldri kvitt disse svartingene/talgprikkene uansett hvor mye fukt jeg tilfører. Jeg renser hver morgen og kveld, og har brukt A-creme i vinter (da det har vært svært kaldt) men til vanlig brukt Active Moist, eller Skin smoothing cream. Nå er jeg lut lei av å prøve meg frem, og vil ha noe jeg kan bruke i årevis. Koster jo så mye penger å drive å bytte hele tiden. Trodde alt skulle ordne seg om jeg bare sluttet å fikle og stresse med det, og bare la huden styre sitt eget løp, uten å bytte for mye på rens osv. Men så hjelper ikke det heller. Har brukt Dermalogica Special Cleansing gel nå, og den synger på siste verset. Hva skal jeg gjøre??? Skal jeg ta en råsjangs, å prøve MD en gang til? Gi den en siste sjangse? Jeg bryr meg ikke særlig om at det er sommer nå, jeg er flink å passe på solfaktor. Bruker foundation med solfaktor, så det skulle gå bra. Er ikke så mye i sol heller, egentlig. Hva tror dere? Dermalogica vs. MD? Eller skal jeg bare rett og slett prøve noe helt annet (Darphin f.eks?). Nå har jeg så å si gitt opp.... nå bruker jeg bare småprøver fra apoteket osv, til jeg får kjøpt meg noe skikkelig. Orker ikke mer, kvisene kommer jo uansett.. Sunt kosthold har jeg også. For noe svineri. Det er ikke noe mye å snakke om heller, men et par svartinger i kinn, på hake og i ny og ne i pannen. Får litt kviser i hårfestet, og en og annen i kinnene/hake, men egentlig ikke så ofte. Hvaaaa skal man gjøre da?? Huff. Blir jo helt forstyrret av hele greiene. Skal til hudpleier som fører både Darphin og MD i morgen, men vet ikke om hun vet hva som er best heller..for hun sa jeg kunne bruke rens for normal hud, noe jeg ikke tror holder. Jeg har noen tørre partier, litt oljete panne og så disse svarte talgprikkene da. Så jeg har vel en blandingshud.. Æsj
Ludvig sin mamma :) Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Jeg hadde nesten slik hud du beskriver, og prøvde den serien som finnes på apoteket.. Den rosa for ung hud. Og huden er såååå mye bedre! Kjøpte den fordi jeg glemte clinique tingene hjemme da vi var på hyttetur.. Merket stor forskjell på 2 dager..
Grønt blad Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Jeg hadde nesten slik hud du beskriver, og prøvde den serien som finnes på apoteket.. Den rosa for ung hud. Og huden er såååå mye bedre! Kjøpte den fordi jeg glemte clinique tingene hjemme da vi var på hyttetur.. Merket stor forskjell på 2 dager.. ← Tenker du på Oligo 25 fra Vichy?
Ludvig sin mamma :) Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Nei.. skal vi se *gå på badet* Cliniderm - pure and clean.. har brukt det i snart 4 mnd, og er så fornøyd. Bruker den deep cleansing mousse og clarifying skin tonic.
Ibenholt Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2007 Åh? Er det mye muffens i de produktene? Er nesten litt redd for å prøve annet enn produkter fra hudpleiesalonger.. men kan godt hende jeg bare taper på det. Skal ikke se bort i fra at det beste for huden sikkert er noe enkelt, og ikke alt mulig fiksfakseri. Men jeg er så usikker.. Er det ingen som har hatt hell med MD Formulations?
Ibenholt Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2007 Men jeg føler heller ikke at jeg trenger produkter som virker spesielt mattende.. for såå oljete er jeg jo ikke, blir bare normalt blank tror jeg. Ingenting som sjenerer meg iallefall.. Men så bruker jeg jo sminke da, selvfølgelig. Enten ID eller Dermalogica foundation og pudder av en eller annen sort.
*Bringebær* Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 (endret) I utgangspunktet har jeg lite kviser/uren hud. MEN; da jeg var hos hudpleieren min i høst, kommenterte hun at jeg hadde fått noen talg-prikker på under øynene. Hun anbefalte MD daily renuviation (tror jeg den heter...) med fruktsyrer. Etter kort tids bruk (i løpet av 2 uker) var jammen talgprikkene borte og har ikke kommet tilbake Jeg er iallefall veldig fornøyd med MD. Endret 10. mai 2007 av *Bringebær*
Gjest Tanita Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Jeg brukte Dermalogica i to år, og hadde stadig uren hud. Så begynte jeg med MD Formulations og angret på at jeg ikke startet før! Det fungerer kjempefint for min hud! Av og til trapper jeg ned, siden det er ahasyrer i produktene så for å unngå uttørring/sår hud så kombinerer jeg med andre hudpleiemerker, f eks krem fra Decleor og Matis og så bruker f eks kun rens fra MD. Til vanlig, Facial creme under dagkrem i T-sonen, pluss facial cleanser og Moisture Defense antioxidant serum under dagkrem og Moisture Defense antioxidant creme over pluss Critical Care skin repair complex på områder som evt har acne, om natta. Aldri mer Dermalogica!
Ibenholt Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2007 Hm, kanskje jeg bare skal hoppe i det og kjøpe meg MD i morgen. Jeg har jo ingenting å tape på det uansett...håper bare ikke produktene tørker ut så mye at de gir meg mer talgproduksjon. Får satse på en kjempegod hudkrem. Har tidligere likt veldig godt hydra floral husker jeg, men vet den ble fort oppbrukt for jeg har en stygg uvane med å være for raus..
Gjest Tanita Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 Moisture defense-kremen gir masse fuktighet. Ellers kan jeg anbefale Matis som har veldig rike, fuktighetsgivende kremer.
BLOMSTERKVAST Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 Exuviance er også et hudpleier produkt. Mindre fruksyre enn MD. De produktene har gjort underverk for min hud,ikke er de så dyre som MD heller. Jeg kjøper hos beautybridge.com
panda Skrevet 11. mai 2007 #12 Skrevet 11. mai 2007 Før hadde jeg mye talgkjerterler og sorte prikker, men etter at jeg gikk over til MD Formulations Facial Cleanser og fuktighetskrem fra Darphin, er problemet borte. Kremen jeg bruker fra Darphin heter Fibrogene.
Ibenholt Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2007 Flott, da tror jeg rett og slett jeg gir MD en sjanse til altså. men jeg skal til hudpleieren i dag.. så hun får ta den endelige avgjørelsen etter å ha sett på huden min. Jeg er bare så redd for at det skal være for sterkt for huden, og heller virke motsatt. Men, er vel verdt et forsøk? Eller hva tror dere? Kan uansett holde dere oppdatert jeg:) Er vel bare å prøve å feile evig, når det gjelder dette. Men jeg tar nå Udo's Choice hver dag, og håper kanskje dette kan ha litt effekt også. Takk for fine svar. Jeg skal gi rapport om hva som ble endelig resultat
Gjest Tanita Skrevet 11. mai 2007 #14 Skrevet 11. mai 2007 Husk at du skal begynne bare gradvis med MD da. Huden må vennes på produktet. Dette for å unngå å få f eks tørr hud.
kitekatt Skrevet 12. mai 2007 #15 Skrevet 12. mai 2007 Du kan jo kjøpe MD Formulations for sensitiv hud da. Jeg hadde mye hell med Facial Cleanser (den vanlige vel og merke), men kuttet den ut nå pga at jeg gjerne vil kunne være i sola uten å måtte huske å smøre meg med solkrem hele tiden. Soler jeg meg gjør jeg så klart det, men ofte blir man bare sittende ute uten å tenke over det. Hoppet på Ylang Ylang olje fra Decleor nå istedenfor og håper det hjelper, for jeg ser huden ble dårligere når jeg kuttet MD. Starter på igjen til høsten. Jeg har vanligvis nor tørr hud i kunnene, men akkurat nå holder Decleors Hydra Floral Serum godt som fuktkrem over ylang ylang. Virker som at selv om jeg trenger en rik, fetere krem om vinteren, så holder tynne gelekremer/ serum fra våren av. Kanskje du skal prøve det istedenfor krem også?
Ibenholt Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 14. mai 2007 Hm, ja. Nå har jeg snakket med hudpleier, og hun mener jeg godt kan prøve vanlig facial cleanser, og så facial lotion utenpå. Men jeg merker nå, allerede før jeg har begynt med disse produktene at jeg etter jeg har vasket ansiktet med Special Cleansing fra Dermalogica, at huden føles stram og tørr etterpå. Jeg trenger derfor en krem som gir masse fukt, for huden min suger det til seg med en gang. Men etter en stund, blir jeg litt blank i pannen. Slik er altså min hud. Så nå aner jeg ikke hvilken hudkrem jeg bør gå for, en som er kjempefet, eller en som er lett. Aner ikke jeg, merkelige greier. Jeg har fått noen småprøver, men aner ikke hvilken av de som er best. Deriblant var det en Guinot krem, og en fra Decleor som heter nutri-delice delightful extreme protective cream. Denne ser ut til å vær nok for meg akkurat nå, og jeg har jo ikke engang begynt med facial lotion. Og det er jo snart sommer. Så denne huden min forstår jeg meg ikke på.. Har tidligere prøvd hydra floral, men har opplevd å bruke den opp rimelig fort. I tillegg så lurer jeg på om det kanskje bare er like greit å gå på noe som er litt rimeligere, sånn som f. eks Clinique superdefense eller noe. Hva tror dere?
Gjest Tanita Skrevet 14. mai 2007 #17 Skrevet 14. mai 2007 Hm, ja. Nå har jeg snakket med hudpleier, og hun mener jeg godt kan prøve vanlig facial cleanser, og så facial lotion utenpå. Men jeg merker nå, allerede før jeg har begynt med disse produktene at jeg etter jeg har vasket ansiktet med Special Cleansing fra Dermalogica, at huden føles stram og tørr etterpå. ← Du vet at Facial Cleanser er en rens ja? Det er ikke noe du skal smøre på huden og så ha facial lotion utenpå... Du renser med facial cleanser, så tar du på facial lotion, men du må han en fuktighetskrem over facial lotion.
Ibenholt Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #18 Skrevet 14. mai 2007 Ja, jeg vet heldigvis det beklager, var litt for dårlig forklart. Men iallfall, noen her som er kjent med A-Creme? Det virker nesten som huden min trenger en så kraftig krem altså, for den er fryktelig tørr. Hvor mye muffens er i krukken med A-creme da mon tro?
Gjest Tanita Skrevet 14. mai 2007 #19 Skrevet 14. mai 2007 Ja, jeg vet heldigvis det beklager, var litt for dårlig forklart. Men iallfall, noen her som er kjent med A-Creme? Det virker nesten som huden min trenger en så kraftig krem altså, for den er fryktelig tørr. Hvor mye muffens er i krukken med A-creme da mon tro? ← Ok! Jeg kjenner ikke til A-creme, men foreslår å se på inci-merkinga på krukka så får du en pekepinn på hva slags krem det er.
Gjest Deception Skrevet 14. mai 2007 #20 Skrevet 14. mai 2007 A-krem inneholder ikke mineraloljer, så vidt jeg husker. Men når det er sagt ville jeg ikke brukt den i ansiktet, for jeg synes den legger igjen en voksaktig hinne, selv på min tørre hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå