Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

Altså, kan man være blakk på kortet, men likevel få bestilt mat og betalt med det...? Sånn som Peppes...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spør om de er online eller offline.

Mener at jeg spurte/prøvde en gang, og at man ikke kunne det. Men husker ikke, mulig jeg tar feil.

Endret av Pax
Skrevet

Det funker forresten ikke på peppes lenger heller...

Gjest Frysepulver
Skrevet
Det funker forresten ikke på peppes lenger heller...

:frustrert: Det fant jeg ut ja!

Bodillen spurte for meg, fordi jeg var på jobb og var sulten. Pizza- og Kinaekspressen leverte ikke der jeg befant meg, så jeg ringte gode, gamle Peppes. Bestilte, oppga kortnummer (hadde 134 kroner på kortet) og alt virket ok, men så ringte de meg opp igjen og sa at kortet ikke ble godkjent.

Dum fjortisgutt som ringte - og han gjentok greia til det kjedsommelige. JEG SKJØNNER DET!!! måtte jeg neste brøle til slutt.

Helvete ta Peppes; først går de vekk fra Cola og tar inn PEPSI, og nå er de jaggu online også! :frustrert::sur:

Gjest vimselot
Skrevet

Ja for noe dritt, men man kan ta taxi selv om man ikke har dekning på kortet... Hjelper ikke stort når man er sulten men...

Skrevet

Med fare for å høres ut som en potte sur, gammel kjerring:

Er det virkelig å forvente at man skal få kjøpe noe når man ikke har penger? Og i tillegg bli sur og fornærmet når man ikke får det? (Jeg er klar over at innlegget ditt nok var skrevet med en viss grad av ironi, Frysepulver, men prinsippet mitt er det samme likevel...)

Skrevet
Med fare for å høres ut som en potte sur, gammel kjerring:

Er det virkelig å forvente at man skal få kjøpe noe når man ikke har penger? Og i tillegg bli sur og fornærmet når man ikke får det? (Jeg er klar over at innlegget ditt nok var skrevet med en viss grad av ironi, Frysepulver, men prinsippet mitt er det samme likevel...)

Det at man kan kjøpe ting uten at man har penger er jo hva konseptet kredittkort (i motsetning til debetkort) handler om.

Skrevet
Det at man kan kjøpe ting uten at man har penger er jo hva konseptet kredittkort (i motsetning til debetkort) handler om.

Selvsagt, men her er det jo ikke snakk om kredittkort, men å ta en "kreditt" fra banken som man ikke har avtale om!

Skrevet
Selvsagt, men her er det jo ikke snakk om kredittkort, men å ta en "kreditt" fra banken som man ikke har avtale om!

Jeg synes det er greit. Man kan få seg litt mat selv om man er blakk, banken tar seg fett betalt i strafferente. Alle er fornøyde.

Gjest Kaya83
Skrevet

Man kan ikke ta taxi i Oslo uten penger på kortet.. Det fikk jeg smertelig erfare engang jeg hadde tatt med meg feil kort hjemmefra..

Skrevet
Man kan ikke ta taxi i Oslo uten penger på kortet.. Det fikk jeg smertelig erfare engang jeg hadde tatt med meg feil kort hjemmefra..

Jo, stort sett kan man det...Men, man må ha 9 kr på kontoen, for de sender et testebeløp først for å sjekke om man har penger... Jeg har også opplevd 1 gang at jeg ikke fikk tatt taxi uten å ha det eksakte beløpet på kontoen, men da hadde de et annet system enn de fleste taxier har.

Og når vi snakker om å kjøpe ting uten penger på kortet...Pizzabaronen kjører fortsatt offline...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Noen som vet om pizzabaronen fortsatt kjører offline?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...