Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg handler kosttilskudd og andre småting på Vita, og ofte stikker jeg innom der og gikk gjerne ut med noe dill. Samme på Cubus: Kjøper undertøy, lipsyl eller presanger.

Men ofte virker det som om de har mersalgskonkurranser på utvalgte produkter som står i kassaområdet. De som jobber der er veldig overhyggelig når de informerer meg om den gode hårsprayen/lotionen/dusjsåpa som er på tilbud. Men jeg vil bare ha det jeg har funnet frem, og vil ikke gå ut med mer enn jeg hadde tenkt. Og sier jeg nei, så foreslår de noe annet som de har tilbud på eller som er veldig, veldig bra!

Jeg sier nei hver gang, for jeg trenger ikke ting jeg ikke går inn for å kjøpe. Og nå tror jeg bare at jeg slutter å handle på de to plassene. Jeg vil si at jeg handler der månedlig, på samme butikkene. Men jeg gidder ikke å bli utsatt for kjøpepresset!

Andre butikker er ikke slik, så jeg finner vel et alternativ :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kid er også sånn. "Trenger du vaskekluter, vi har tilbud på det!". Synes det er sånn i omtrent alle butikker, også matbutikkene (godteri ved kassa).

Skrevet
Kid er også sånn. "Trenger du vaskekluter, vi har tilbud på det!". Synes det er sånn i omtrent alle butikker, også matbutikkene (godteri ved kassa).

Kid er veldig travle på slikt, men har aldri opplevd mere mas når jeg sier nei.

Glasmagasinet skal visst alltid spørre kundene sine om de trenger kort til gaven, hvis ikke får du et gratis.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg har egentlig aldri opplevd mersalg som masete. Det har hendt jeg har benyttet meg av det også. Hadde de oppført seg masete/ikke tatt nei for et nei, hadde jeg nok blitt irritert.

Gjest StockDama
Skrevet

her er de som jobber på vita verdens hyggeligste.

og når det gjelder andre butikker, så plager det meg ikke at de spør om jeg vil ha noe av det som er på salg, så lenge de ikke maser, men det har jeg enda ikke opplevd. så alt er fryd og gammen for min del =D

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg har opplevd det på kid og cubus, men jeg synes ikke det er plagsomt, heller morsomt. Det er så utrolig gjennomskuelig så jeg flirer og sier nei takk hvis jeg ikke vil ha det, men jeg har aldri oppfattet dem som slitsomme. Bare smilende og hyggelige :)

Skrevet

På Cubus har de altfor ofte prøvd å selge meg sokker de har på salg. Jeg hater mersalg og får nesten ikke lyst til å kjøpe det jeg faktisk er der for å kjøpe. Vet ikke hvorfor jeg misliker det så, men føler det er et press eller et slags lureri.

Skrevet

Misliker mersalg jeg også. Vet hva jeg er i butikken for å kjøpe, og skulle gjerne sluppet å måtte si "nei takk" til de utrolig gode tilbudene hver gang.

Er det forresten noen som har kjøpt noe som helst på Dressmann uten å få spørsmål om man ikke også trenger sokker eller boxere? (Ser jeg ut som jeg bruker boxere?? :klø:)

Skrevet
Misliker mersalg jeg også. Vet hva jeg er i butikken for å kjøpe, og skulle gjerne sluppet å måtte si "nei takk" til de utrolig gode tilbudene hver gang.

Er det forresten noen som har kjøpt noe som helst på Dressmann uten å få spørsmål om man ikke også trenger sokker eller boxere? (Ser jeg ut som jeg bruker boxere?? :klø:)

:ler:

Pleier ikke handle på Dressmann, men har opplevd liknende på H&M - "vil du ikke kjøpe body glitter" eller noe sånt. Føler ikke akkurat jeg ser ut som ei som bruker glitter overalt :) Så jeg synes mersalg stort sett er lett å gjennomskue. Hadde vært mer utspekulert om de prøvde å selge fler varer som i hvert fall hadde slektskap med det man har tenkt å kjøpe. Irriterer meg egentlig ikke så veldig, men synes det er unødvendig.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Jeg kan først og fremst huske å ha opplevd dette på Kid, men kan ikke si at jeg synes det er et problem. Jeg stoler på min egen evne til å si nei.. ;)

Skrevet

Jeg synes stort sett mersalg er irriterende -jeg vet hva jeg skal ha, ellers takk.

Kjøpte babyklær på Cubus og ble spurt i kassa "Trenger du solkrem?". Ble så forvirra over hva det hadde med noe som helst å gjøre at jeg holdt på å spørre hva i all verden jeg skulle med det. Viste seg at de hadde en "spør vi ikke, får du det gratis"-kampanje på solkrem... En ting er spørsmål av typen "Så du at det var en jakke som matchet det skjørtet du skal kjøpe?" -irriterende nok, men tross alt forståelig. Men å skulle prakke samme produkt på alle kunder uansett, blir bare dumt.

Skrevet

Jeg har egentlig aldri opplevd det som noe problem, nei....

Skrevet

Vi som jobber i butikk blir jo oppmuntret av ledelsen til å prøve å få mersalg. Men hos oss er det bare ting som er relatert til det kunden kjøper vi får lov å spørre om de trenger. F.eks. hvis noen kjøper en klokkeradio så spør vi om de trenger batterier, kjøper de trampoline så spør vi om de ikke vil ha sikkerhetsnett til den. Jeg tror de fleste setter pris på dette, ting som de kanskje ikke hadde tenkt på før de kommer hjem.

Jeg synes det er greit sånn som de gjør på Kid og Cubus også, så lenge de ikke maser om flere ting når man har takket nei en gang.

Gjest gloria
Skrevet
Vi som jobber i butikk blir jo oppmuntret av ledelsen til å prøve å få mersalg. Men hos oss er det bare ting som er relatert til det kunden kjøper vi får lov å spørre om de trenger. F.eks. hvis noen kjøper en klokkeradio så spør vi om de trenger batterier, kjøper de trampoline så spør vi om de ikke vil ha sikkerhetsnett til den. Jeg tror de fleste setter pris på dette, ting som de kanskje ikke hadde tenkt på før de kommer hjem.

Jeg synes det er greit sånn som de gjør på Kid og Cubus også, så lenge de ikke maser om flere ting når man har takket nei en gang.

Må si meg enig her. En selger er og forblir en selger, de gjør rett og slett jobben sin. Jobber også i butikk, og driver med mersalg, men holder meg også til mersalg av typen "så du det matchende skjørtet" eller noe i den duren. Når jeg går i andre butikker ser jeg ikke på mersalg som noe problem. I blant sier jeg ja, og andre ganger nei. De gangene jeg sier nei forventer jeg at det blir respektert på samme måte som jeg respekterer de som sier nei til meg når jeg står på jobb. En selger skal ikke bli grinete på grunn av at kunden ikke vil kjøpe en flaske solkrem i tillegg..

Skrevet

opplever slik veldig mye på den lokale body shop butikken. Har du ditt, har du datt? denne er veldig bra, den er ny! trenger du en slik?

Hun minner meg litt om "and then.." dama i dude wheres my car.

gruer meg hver gang jeg skal inn dit, og finner alltid ut på forhånd hva jeg skal ha :ler:

Skrevet

Jeg synes det er greit å bli informert om tilbud, og også greit når et neitakk blir respektert. Feks er det ikke alltid jeg har fått med meg et tilbud der du får en på kjøpet ved kjøp av 3 (og jeg står med to i hånda). Fint de følger med.

Driver også med mersalg, men da er det i tilknytning til det kunden allerede har kjøpt, hjelper han å huske et spesielt verktøy han trenger til det han skal gjøre. Svært ofte har han glemt at han trengte det...

Da synes jeg det er værre å være innom et parfymeri å skal kjøpe en eller annen krem og så få vite at de også har et kjempeprodukt som er såå bra for uren hud/ kviser eller en vidunderkur mot appelsinhud. Eller at isteden for den hudkremen jeg vil ha så vil de anbefale en skikkelig anti-anti-aging krem som er sååå bra. Er de rart jeg går ut av parfymeriet med lavere selvbilde enn jeg hadde når jeg gikk inn?

Skrevet

Jeg opplever ikke sånt så ofte, og føler i hvert fall ikke at det følger en kjede. Har opplevd dette på den lokale Kid og Body Shop butikken i byen, men ellers kommer jeg ikke på noe spesielle eksempler.

Men det er irriterende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...