Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er i ett forhold som ikke er så bra om dagen.

Jeg har en annen jeg er litt småforelsket/betatt av.

Vi har gitt hverandre ett kyss i ny og ne når vi har sett hverandre samt at vi har klint skikkelig på fest en gang.

Eh...ja jeg vet det er langt over grensen men vil du betegne det som utroskap?

Og da tenker jeg på kyssing isolert sett. - Ikke det faktum at jeg har følelser for vedkommende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja - for meg er klining helt klart utroskap. Tommelfingerregelen er at alt du ikke kan si til kjæresten og som kjæresten kan godta, er utroskap.

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Er i ett forhold som ikke er så bra om dagen.

Jeg har en annen jeg er litt småforelsket/betatt av.

Vi har gitt hverandre ett kyss i ny og ne når vi har sett hverandre samt at vi har klint skikkelig på fest en gang.

Eh...ja jeg vet det er langt over grensen men vil du betegne det som utroskap?

Og da tenker jeg på kyssing isolert sett. - Ikke det faktum at jeg har følelser for vedkommende.

Ja. Både kyssinga og det at du har kontakt med en du er forelsket i. Med mindre kjæresten din synes det er greit selvfølgelig. :)

Endret av Bellatrix
Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Har hørt en definisjon på at "det du ikke ville gjort med mora di er utroskap"... :)

Skrevet

Enig med de andre. Dette er utroskap.

Skrevet

Jeg er også enig med de andre. Dette er utroskap.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikkeno' å lure på. Du ville vel ikke gjort det så han så det, eller? Da er det utroskap.

Hvis forholdet ditt skranter, så får du fikse det eller avslutte det. Det blir ikke bedre av å kline med andre, akkurat.

Skrevet

Heilt klart utroskap.

Du ville ikkje gjort det så han såg det? Og du ville ikkje likt det om han gjorde det samme reknar eg med?

Då er det ikkje greit.

Gjest Gitte
Skrevet

Det hadde jeg aldri tolerert. Absolutt utroskap.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Uff ja dere har vel rett i det :sjenert:

men dekker meg litt bak at det er litt "vennskaplig" kyss/nuss sånn når vi møtes på hverdager da..

Uff hørerer selv hvor galt dette høres ut.

Gjest Gitte
Skrevet

Jeg kysser ikke mine kamerater når jeg møter de. Og siden du er forelsket i denne typen, er det kanskje ikke helt vennskaplig når du kysser han heller.

Hadde du likt at kjæresten din gikk rundt å kysset sine venninner på leppene, og klinte med de på fest? ...helt vennskaplig..

Gjest Piper
Skrevet

Problemet ditt er at du fokuserer for mye på den som er utenfor forholdet ditt, og derfor har ikke partneren din noen sjangse til å stille opp mot han nye. Selvfølgelig vil det nye være mer spennende enn det gamle, men det er ikek rettferdig mor partneren din at du oppfører deg på denne måten. Har du og partneren din problemer, så løser du de problemene med han. Det kan godt være dere finner ut at dere skal avslutte forholdet, men da har du i alle fall gitt han en fair sjangse.

Nå er du utro, selv om du prøver å unnskylde det med "vennskapelig" sussing. Det finnes ikke noe "vennskapelig" i den sussingen, for du har mer følelser for han enn du har for en venn.

Man fikser aldri problemer i forholdet utenfor forholdet.

Skrevet
Ja - for meg er klining helt klart utroskap. Tommelfingerregelen er at alt du ikke kan si til kjæresten og som kjæresten kan godta, er utroskap.

Signerer...

Skrevet

Om mannen min hadde kysset en annen kvinne hadde jeg helt klart sett på det som utroskap, og vi hadde verkelig hatt store problemer om noe slikt hadde oppstått.

Det finnes absolutt INGEN unnskyldning for å være utro. INGEN!!!!

Skrevet

Hvis logikken tar utgangspunkt i at det som partneren ikke ville likt å se, er utroskap, så vil det jo si at det også er utroskap å spise noe hun ikke liker at du spiser, eller spiller et voldsspill på Playstation, eller ser en film på kino med en sex-scene av en skuespillerinne du liker eller kan komme til å like.

Dersom den andres sjalusi går langt, og prinsippet styres av hva som er ok for den andre, vil jeg si at utroskap er ganske relativt til enhver kvinnes grenser.

Da jeg møtte kjæresten min, så nektet hun meg å se nakenscener på film. Hun følte seg svært truet av det. Hun holdt hendene foran øynene mine hvis det kom en vakker kvinne på skjermen uten klær.

Hvorfor, spurte jeg? Fordi jeg kunne bli fristet av det, sa hun. "Jeg vil ikke at du skal se andre kvinner uten klær, samme om det er i virkeligheten eller på film. Det skjer det samme i hodet ditt om det er virkelig eller fiksjon".

Skal jeg bøye meg for det, når jeg finner grensene å være rimelig på sykkeltur?

Si ikke at "men det er et ekstremt tilfelle", fordi hver persons definisjon av grenser er et eget tilfelle ulikt et annet.

Skrevet

Vet ikke om jeg nødvendigvis vil kalle det for utroskap, men det spiller forsåvidt ingen rolle da jeg uansett mener at det er galt å kline når du er i et forhold med noen andre.

Skrevet
Hvis logikken tar utgangspunkt i at det som partneren ikke ville likt å se, er utroskap, så vil det jo si at det også er utroskap å spise noe hun ikke liker at du spiser, eller spiller et voldsspill på Playstation, eller ser en film på kino med en sex-scene av en skuespillerinne du liker eller kan komme til å like.

Dersom den andres sjalusi går langt, og prinsippet styres av hva som er ok for den andre, vil jeg si at utroskap er ganske relativt til enhver kvinnes grenser.

Da jeg møtte kjæresten min, så nektet hun meg å se nakenscener på film. Hun følte seg svært truet av det. Hun holdt hendene foran øynene mine hvis det kom en vakker kvinne på skjermen uten klær.

Hvorfor, spurte jeg? Fordi jeg kunne bli fristet av det, sa hun. "Jeg vil ikke at du skal se andre kvinner uten klær, samme om det er i virkeligheten eller på film. Det skjer det samme i hodet ditt om det er virkelig eller fiksjon".

Si ikke at "men det er et ekstremt tilfelle", fordi hver persons definisjon av grenser er et eget tilfelle ulikt et annet.

Dette temaet ble nylig diskutert i en annen tråd ang. hvor grensa går for utroskap.

Spørsmålet i denne tråden er om klining er utroskap og dermed er vel dette litt usaklig? Vi er alle enige om at grensene for hva som er utroskap er relative, og at man i hvert forhold skaper sine egne grenser. Men de aller færreste ville akseptert at partneren kliner med en annen, uansett om de teknisk sett vil kalle det utroskap eller ei.

Dine eksempler med mat og playstationspill er litt ute på viddene syns jeg... Utroskap handler jo om forhold mellom mennesker!

Tror ikke kjæresten min ville likt å se meg gå på do heller, men jeg føler meg ikke særlig utro der jeg sitter, du.. ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er litt enig med deg og så er jeg veldig uenig også. Jeg forstår hva du mener, nemlig at man ikke kan tekkes en urimelig og sjalu partner.

De som har svart i tråden har svart ut fra sitt eget ståsted og trådstarter visste nok svaret før hun skrev her.

Hvis man lever i et åpent forhold er ikke klining utroskap. Hvis man har definert andre grenser i sitt forhold enn det de fleste her på kvinneguiden har så er ikke klining utroskap. Utenomekteskapelige sexuelle forhold er kun utroskap dersom man er nødt til å gå bak ryggen på partneren for å gjøre det.

Ut fra det trådstarter skriver gjør hun nettopp det - går bak ryggen på partneren. I tillegg bortforklares det som først ble kalt klining med vennskapelige nuss. Som flere har sagt her kan jo trådstarter spørre seg selv om hun ville likt disse "vennskapelige nussene" dersom dette var noe som forekom mellom partneren og hans venninne®.

De fleste av oss vet vel veldig godt forskjellen på vennskapelige nuss og klining vil jeg tro --- også trådstarter. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...