Frk Johansen Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 (endret) Etter plutselig å ha fått hovne armer og ben og smerter i alle ledd har legen forbudt meg å trene, ikke noe problem, hadde jo ikke orket heller Men, hvor mange kcal bør jeg ligge på hver dag når jeg ikke beveger meg noe særlig? Blir jo minimalt med gåing på kontoret og jobben er relativt stillesittende. Inntil forrige uke trente jeg jogging, ca 1 time 4-5 ganger pr uke. Nå, ingenting og jeg føler meg som en oppblåst ballong allerede. Spiser litt mindre men ikke så mye, tror nok jeg ligger på 13-1500 kcal om dagen i snitt, det er det jeg pleier selv om jeg trener. Har som mål å ta av 3 kilo til før sommeren men blir dette langvarig kan jeg se langt etter det nå ser jeg. Hvor langt ned bør jeg slippe kcal inntaket mitt når jeg ikke er fysisk aktiv uten at kroppen går i sparebluss? Savner treningen og kroppen min uten smerter Endret 10. mai 2007 av Frk Johansen
Gjest ~Alwa~ Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Hvorfor har du fått fullstendig treningsforbud? Det finnes jo alltids alternativer som ikke på langt nær er like tøffe på leddene som det jogging er, svømming for eksempel.
Frk Johansen Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2007 Jeg vet ikke jeg, men når jeg var der så liknet tærne små pølser... Fikk ganske enkelt beskjed om å ta det helt med ro ihvertfall en uke. Dessuten ser det ikke ut som du trenger å trene heller sa han, vel er jeg slank men treningen er jo noe som går på psyken også. Hevelsen er noe mindre i dag så jeg har faktisk beveget meg en tur på skauen, en time og det ser ut til at det går bra. Føler meg i alle fall ikke værre.
Gjest Deception Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 13-1500 når du trener er vel altfor lite, hvis du da ikke veier 40 kilo i utgangspunktet? Jeg ville ikke gått noe under dette selv uten trening, for da får ikke kroppen dekket selv det mest elementære energibehovet, noe som fører til at du tærer på muskelvevet.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Du sier ingenting om høyde og vekt, men plott inn på: http://www.nutritiondata.com/ så får du en omtrentlig oversikt. God bedring
Gjest Kristin_ Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Med mindre du er veldig liten eller veldig lett ville jeg ligget på ca 1600 kalorier minst. Hvis du føler deg oppblåst kan det liksågodt være hormoner eller typer mat du spiser som gir utslaget. Epleeddik virker faktisk veldig godt for oppblåsthet, uten at jeg helt vet hvorfor, men ble tipset en gang for jeg var plaget av det, og problemet forsvant
*Emma* Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Jeg er på Vektklubben og skal ha 1300kcal - jeg trener ikke. Har hørt at man ALDRI skal under 1200kcal. Ser det er mye forskjellige meninger ute å går. VK estimerte at jeg brukte 1850 til vanlig.....da kan jeg feks ikke ha 1600 å tror jeg skal gå ned i vekt... 1300 når du trener mye er for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå