orakel Skrevet 10. mai 2007 #1 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har veldig veldig lys hud og har tenkt å få litt farge på kroppen før bryllup tidlig på høsten. Siden jeg er så lys så tenker jeg at dette vil ta noe tid. (Har ikke lyst til å bruke selvbruning da det fort skjolder samt at det kan smitte av på kjolen.) Jeg blir brent av 10 minutter i solarium (har kun forsøkt 2-3 ganger for lenge lenge siden) så jeg har tenkt å ta kun 3 - 5 minutter hver gang i begynnelsen. Skal sole meg i forbindelse med trening for det er solarier på senteret. spørsmål: 1. Skal jeg sole meg rett før jeg skal trene, eller etterpå etter at jeg har dusjet? 2. Skal jeg bruke solkrem med solfaktor, vanlig bodylotion, annet eller ingenting? 3. Hvor mange ganger i uken kan jeg starte med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 10. mai 2007 #2 Del Skrevet 10. mai 2007 Spørs om du egentlig bør la være, siden du blir så fort brent... Jeg synes lys hud kan være veldig pent, jeg, da. Men hvis du absolutt skal bruke solarium, så vil jeg gi deg følgende råd: * Kjøp betakarotentabletter på helsekost for å tåle soling bedre. Brukes noen uker før du begynner å ta solarium (står i pakningsvedlegget hvor lenge som er lønnsomt) * Sol deg bare 5 minutter, du trenger ikke smøre deg med noe på forhånd * Mange solarier har ekstra ansikts- eller kroppssol man kan velge å slå på eller av, i tillegg til de vanlige solrørene. Ikke bruk disse! * Sol deg før du dusjer, ellers "lukter det solarium" av deg etterpå * Smør deg med vanlig fuktighetskrem etter dusjen. After Sun er dyrt og oppskrytt * La det gå minst 48 timer mellom hver gang du soler deg i solarium. Har du antydning til solbrenthet, vent! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 10. mai 2007 #3 Del Skrevet 10. mai 2007 Vil ikke anbefale deg å ta solarium og det finnes selvbrunere som ikke gir skjolder og smitter av. Prøv St. Tropez. Lys hud er også veldig pent, men skjønner den der med å føle seg mer fresh med litt farve. Hvis du likevel vil ta solarium, så vær forsiktig med å ikke bli brent og bruk gjerne en krem (fås kjøpt hos solariumsstudio) som gjør at du blir raskere brun. Jeg har lært at man ikke skal dusje seg de fire første timene etter å ha tatt solarium. Og smør deg godt med masse fuktighetsgivende bodylotion og fuktighetsmaske i ansiktet etter soltimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 10. mai 2007 #4 Del Skrevet 10. mai 2007 Vil ikke anbefale deg å ta solarium og det finnes selvbrunere som ikke gir skjolder og smitter av. Prøv St. Tropez. Lys hud er også veldig pent, men skjønner den der med å føle seg mer fresh med litt farve. Hvis du likevel vil ta solarium, så vær forsiktig med å ikke bli brent og bruk gjerne en krem (fås kjøpt hos solariumsstudio) som gjør at du blir raskere brun. Jeg har lært at man ikke skal dusje seg de fire første timene etter å ha tatt solarium. Og smør deg godt med masse fuktighetsgivende bodylotion og fuktighetsmaske i ansiktet etter soltimen. ← Enig med deg i at selvbruner er å anbefale. Men de kremene man får kjøpt for å bli fortere brun i solarium er nok ikke noe for lys hud som tåler sola dårlig...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panda Skrevet 10. mai 2007 #5 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har begynt og ta solarium nå for første gang på mange år. Satte meg derfor grundig inn i hva man bør gjøre og ikke gjøre. Følte meg rett og slett som deg, en dummies på solarium... Man skal ikke smøre seg med solfaktorkrem før solarium. Man kan få kjøpt noen kremer spesielt beregnet for solarium, denne smøres på før man tar sol. Bruk ikke krem med noe som kalles tingel, hvis du har lett for å bli solbrent. Man kan dusje rett etter solarium. Den firetimers regelen var noe mange solariumer innførte, fordi de ikke hadde plass til en dusj i lokalet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 10. mai 2007 #6 Del Skrevet 10. mai 2007 Man skal ikke smøre seg med solfaktorkrem før solarium. ← hvorfor ikke ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå