kathrine79 Skrevet 2. juli 2007 #61 Skrevet 2. juli 2007 Dere som har funnet disse billige fotografene, hvem er de? Jeg vurderer det samme.. Fotografen jeg brukte er Ikon Studios på Skedsmokorset. Langt unna Tondheim da
flickan Skrevet 2. juli 2007 #62 Skrevet 2. juli 2007 Fotografen jeg brukte er Ikon Studios på Skedsmokorset. Langt unna Tondheim da Spiller ingen rolle når man jobber i NSB og kjører billig (dvs gratis) med tog! takk for tipset!
CeeCee Skrevet 2. juli 2007 #63 Skrevet 2. juli 2007 Egentlig var morgengave noe mannen ga sin brud dagen etter bryllupsnatta fordi han da hadde "fått henne" (det vil egentlig da si hennes jomfrudom). Som takk for det, skulle hun få en gave. Tradisjonen holdt seg -mannen skulle gi sin brud en gave dagen etter bryllupet selv om de allerede hadde hatt sex. Relativt nytt er det at også bruden ofte gir sin mann en gave. (Da jeg giftet meg i 1995, var det fortsatt vanligst at kun bruden fikk gave. Jeg kjøpte til min, men ingen andre av de jeg kjente som giftet seg omtrent da gjorde det) Eh, ja jeg ble faktisk litt sjokkert jeg også når jeg leste tråden... Det er da ikke tradisjon at bruden gjir morgengave? Tviler for at jeg hadde kommet til å gitt en evt. ektemann det... Så får han bli så fornærmet han bare vil.... hehe!
kathrine79 Skrevet 2. juli 2007 #64 Skrevet 2. juli 2007 Så innmari orginalt at alle gir undertøysbilder... Hadde heller kjøpt drill enn noe sånnt.. Så når jeg vet hva det IKKE skal bli, så gjennstår det bare å finne ut hva det skal bli. ...og hvorfor bry seg med å ta bryllupsbilder, det gjør jo ALLE andre.... Fotografier er vel noe av det mest personlige man kan gi spør du meg Det er noe å titte på på gamlehjemmet det....
Frigg Skrevet 2. juli 2007 #65 Skrevet 2. juli 2007 Dere som har funnet disse billige fotografene, hvem er de? Jeg vurderer det samme.. Jeg skal ta bildene hos studio fazett i Oslo
minnimy Skrevet 2. juli 2007 #66 Skrevet 2. juli 2007 mannen min skal få bunad mai neste år,han har noe av sølvet,men lurte på om jeg skulle kjøpe resten som morgen gave til han?? har også tenkt på dykkerkurs, reise hm hm hm
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juli 2007 #67 Skrevet 2. juli 2007 Det meste rundt bryllup er basert på gamle tradisjoner som ikke stemmer med dagens virkelighet. Skal man være helt korrekt kan jo ikke de fleste bruder da ha hvit kjole (et tegn på at man er "ubesudlet"). Sikkert mye mer ... Å bruke som argument at det er "feil" å gi hverandre "morgengave" fordi tradisjonelt er det bare mannen som skal gi er tåpelig (siden hele grunnlaget for morgengave (takk for "jomfrudommen") i 99,99% av tilfellene er borte). Dette må da være opp til hvert enkelt par å bestemme? Da jeg giftet meg på midten av 80-tallet ønsket vi å markere dagen derpå med å gi hverandre en gave. Vi diskuterte aldri beløp, men han sa at han gjerne ville gi meg en ring og selv trengte han klær så da ble det sånn. Tradisjoner er et grunnlag. Etter min mening blir det feil å kritisere folk for å utvikle tradisjonene videre i takt med et moderne samfunn der begge parter har inntekt og der man gjerne har levd sammen i mange år før bryllupet. Å markere den store dagen ved å gi hverandre en gave skulle da bare mangle hvis man ønsker det.
Dinah Skrevet 2. juli 2007 #68 Skrevet 2. juli 2007 Tradisjoner er et grunnlag. Etter min mening blir det feil å kritisere folk for å utvikle tradisjonene videre i takt med et moderne samfunn der begge parter har inntekt og der man gjerne har levd sammen i mange år før bryllupet. Å markere den store dagen ved å gi hverandre en gave skulle da bare mangle hvis man ønsker det. Amen!
CeeCee Skrevet 2. juli 2007 #69 Skrevet 2. juli 2007 Det meste rundt bryllup er basert på gamle tradisjoner som ikke stemmer med dagens virkelighet. Skal man være helt korrekt kan jo ikke de fleste bruder da ha hvit kjole (et tegn på at man er "ubesudlet"). Sikkert mye mer ... Å bruke som argument at det er "feil" å gi hverandre "morgengave" fordi tradisjonelt er det bare mannen som skal gi er tåpelig (siden hele grunnlaget for morgengave (takk for "jomfrudommen") i 99,99% av tilfellene er borte). Dette må da være opp til hvert enkelt par å bestemme? Da jeg giftet meg på midten av 80-tallet ønsket vi å markere dagen derpå med å gi hverandre en gave. Vi diskuterte aldri beløp, men han sa at han gjerne ville gi meg en ring og selv trengte han klær så da ble det sånn. Tradisjoner er et grunnlag. Etter min mening blir det feil å kritisere folk for å utvikle tradisjonene videre i takt med et moderne samfunn der begge parter har inntekt og der man gjerne har levd sammen i mange år før bryllupet. Å markere den store dagen ved å gi hverandre en gave skulle da bare mangle hvis man ønsker det. Hvis den var til meg så lurer jeg på hvor jeg har kritisert noen...?
kathrine79 Skrevet 2. juli 2007 #70 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Hvis den var til meg så lurer jeg på hvor jeg har kritisert noen...? Du skriver at de er sjokkert over at brudene vil gi sine menn morgengave. Kan nok oppfattes som kritikk ja... Mulig dette ikke er gammel tradisjon, men tror de aller fleste gir hverandre morgengaver nå. Hvorfor skal bare mannen gi gave? Det syns jeg er gammeldags tankegang. Endret 2. juli 2007 av kathrine79
Gjest Lund Skrevet 2. juli 2007 #71 Skrevet 2. juli 2007 Du skriver at de er sjokkert over at brudene vil gi sine menn morgengave. Kan nok oppfattes som kritikk ja... Mulig dette ikke er gammel tradisjon, men tror de aller fleste gir hverandre morgengaver nå. Hvorfor skal bare mannen gi gave? Det syns jeg er gammeldags tankegang. Jeg syns at mannen skal bare i gave,bruden gir seg selv!til han,det er en stor gave
kathrine79 Skrevet 2. juli 2007 #72 Skrevet 2. juli 2007 Jeg syns at mannen skal bare i gave,bruden gir seg selv!til han,det er en stor gave Brudgommen gir vel også seg selv..?
CeeCee Skrevet 2. juli 2007 #73 Skrevet 2. juli 2007 Du skriver at de er sjokkert over at brudene vil gi sine menn morgengave. Kan nok oppfattes som kritikk ja... Mulig dette ikke er gammel tradisjon, men tror de aller fleste gir hverandre morgengaver nå. Hvorfor skal bare mannen gi gave? Det syns jeg er gammeldags tankegang. Hvis noen tar det som personlig kritikk at jeg får litt sjokk så bør de gå dypere i seg selv. Jeg ble sjokkert fordi jeg ikke ar hørt om det før. Det er mye man kan bli sjokkert over uten at det er ment som kritikk... Jaja, de om det...
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #74 Skrevet 2. juli 2007 Strengt tatt brukte de sort brudekjole for nesten 100 år siden..
lille sørland Skrevet 3. juli 2007 #75 Skrevet 3. juli 2007 skal si det er mange av temaene som ofte skeier ut til å bli sånn krangel om alt folk tar seg nær av! ER DET INTERESSANT? NEEEI! Jeg har kjøpt GPS til min mann, for det ønsket han seg.
CeeCee Skrevet 3. juli 2007 #76 Skrevet 3. juli 2007 skal si det er mange av temaene som ofte skeier ut til å bli sånn krangel om alt folk tar seg nær av! ER DET INTERESSANT? NEEEI! Jeg har kjøpt GPS til min mann, for det ønsket han seg.
kathrine79 Skrevet 3. juli 2007 #77 Skrevet 3. juli 2007 skal si det er mange av temaene som ofte skeier ut til å bli sånn krangel om alt folk tar seg nær av! ER DET INTERESSANT? NEEEI! Er vel ikke det som var greia at noen tar seg nær av kommentaren. Det må jo være lov å komme med motargumenter. Dette er vel et diskusjonsforum Ingen har vel sagt at de er dypt såret her eheller så vidt jeg har fått med meg...
lille sørland Skrevet 3. juli 2007 #78 Skrevet 3. juli 2007 Er vel ikke det som var greia at noen tar seg nær av kommentaren. Det må jo være lov å komme med motargumenter. Dette er vel et diskusjonsforum Ingen har vel sagt at de er dypt såret her eheller så vidt jeg har fått med meg... Nå er vi igang igjen?
kathrine79 Skrevet 3. juli 2007 #79 Skrevet 3. juli 2007 Nå er vi igang igjen? Du trenger ikke lese innlegget om du ikke vil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå