Gå til innhold

morgengave

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er 1 måned og 20 dager til vi gifter oss, og jeg aner ikke hva jeg skal gi brudgommen!!! :forvirret:

Tenkte først å gi han en opplevelse- ta han med i en båt på piknik på en øy, men han som eide båten solgte den :grine:

Forloveden min er veldig glad i å ta bilder, elsker elektroniske duppeditter og er veeldig glad i biler, båter og alt sånt, og så er han utdannet i et kreativt yrke, en slags designer. Hva gir man en slik person?! Det må jo være noe jeg vet han kommer til å sette pris på, og som er personlig også ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å gi Playstation 3 til min kjære.. Det er noe han har ønsket seg i lang tid og jeg vet at han kommer til å bli helt i 100 :ler:

Hva med et kamera hvis han er glad i å ta bilder? Eller et fotokurs?

Skrevet
Jeg har bestemt meg for å gi Playstation 3 til min kjære.. Det er noe han har ønsket seg i lang tid og jeg vet at han kommer til å bli helt i 100  :ler:

Takk for svar!

Kamera har han ... eventuelt kunne jeg vel gitt en linse eller noe annet til kameraet, men jeg har ikke peiling og greier ikke å spørre han ut uten at han forstår hva som foregår... fotokurs? hm, kanskje ...

Skrevet

dupeditter er alltid vanskelig. Reise et vakker sted så han kan ta masse bilder.

Men jeg må spørre selv om det er litt off topic her. Men hvorfor gir man hverandre morgengave? Altså man skal gifte seg denne dagen og man har kanskje brukt masse penger på bryllupen så skal man plutselig bruke noen tusen til på gave??

Trodde bryllupen var gave nok i seg selv.

Designer han på pc? nå kommer jeg ikke på hva den tingen heter, men det er sånn brett man kobler til dataen for å tegne på. Tegne brett kanskje det rett og slett heter. Husker et merke som har det hvertfall wacom.

Skrevet
Jeg har bestemt meg for å gi Playstation 3 til min kjære.. Det er noe han har ønsket seg i lang tid og jeg vet at han kommer til å bli helt i 100  :ler:

Si farvel til mannen din de tre første månedene. :ler: Jeg kunne ha joinet en gruppe som heter "For those who lost their husband to a Xbox360" etter at jeg kjøpte den til han til bursdagen ;)

Når det gjelder iPod, så er det noe jeg ikke ville ha kjøpt som morgengave. Veldig upersonlig og kjedelig. Selvfølgelig kan man legge inn all favorittmusikken hans på forhånd.. men likevel.. Gørrkjedelig duppedings.

Skrevet
Si farvel til mannen din de tre første månedene.  :ler:  Jeg kunne ha joinet en gruppe som heter "For those who lost their husband to a Xbox360" etter at jeg kjøpte den til han til bursdagen ;)

Mmm, er klar over at jeg løper en viss risiko for det ja :ler:

Men jeg har lyst til å gi ham noe han virkerlig har lyst på, ikke noe jeg synes han burde ha. Selv er jeg under middels interessert i slike ting, men jeg har lyst til å gi ham noe som viser at han fortsatt kan være guttete selvom vi nå er gift..

Vi har uansett vært sammen så lenge (8 1/2 år) at jeg tror jeg skal takle å konkurrere med PS 3 i et par måneder.. :-)

Skrevet

Han kommer helt sikkert til å sette stor pris på gaven. Husk på å kjøpe med et spill hvis det ikke følger med i pakken. Kjipt hvis han ikke får brukt den med en gang når han sikkert klørklørklør i fingrene etter å teste den ;)

Skrevet
Når det gjelder iPod, så er det noe jeg ikke ville ha kjøpt som morgengave. Veldig upersonlig og kjedelig. Selvfølgelig kan man legge inn all favorittmusikken hans på forhånd.. men likevel.. Gørrkjedelig duppedings.

En Ipod er jo ikke kjedelig! :sjarmor: Den er alt annet enn kjedelig! Det er vel ikke noe særlig mer personlig med en xbox?

Ikke sånn for å være vanskelig altså... skjønner bare ikke argumentet ditt ;)

Skrevet

Spillkonsoller er generelt sett en litt dyrere gave, hvilket gjør at i hvert fall mannen min ikke bare løper i butikken og kjøper en uten videre. I tillegg har noen gutter en spesiell interesse for dette. Jeg ville ikke kjøpt det til en middels interessert, men om mannen er spesielt interessert og har ønsket seg dette over lengre tid, så vil han også sette umåtelig stor pris på at du faktisk har snappet opp dette, og unner han gleden av en så dyr duppedings som attpåtil tar opp mye av tiden hans.

iPod er noe "alle" har, og hvis ikke personen hører utpreget mye på musikk, så vil det være nok en duppedings som blir liggende å samle støv. I tillegg ville jeg aldri kjøpt en iPod da det stort sett bare er en moteting. Du kan få kjøpt mp3-spillere som er bedre lyd og som IKKE ødelegger systemet på maskinen din (med iPod må du bruke iTunes for å overføre musikk, og iTunes har en tendens til å være ufin mot Windows).

Gjest Blondie65
Skrevet
Takk for svar!

Kamera har han ... eventuelt kunne jeg vel gitt en linse eller noe annet til kameraet, men jeg har ikke peiling og greier ikke å spørre han ut uten at han forstår hva som foregår... fotokurs? hm, kanskje ...

Sjekk kamera hans - altså hva slags det er. Noter det på en lapp og tusle til nærmeste store fotoforretning og spør etter utstyr der.

Eller du kan si til din kjære: Jeg er rådvill når det gjelder morgengave til deg, list opp 10 ting du kunne tenke deg så skal du få en av dem. Dette forutsetter jo at dere har avklart noenlunde beløp da. Ellers må du jo avklare det også.

Skrevet
iPod er noe "alle" har, og hvis ikke personen hører utpreget mye på musikk, så vil det være nok en duppedings som blir liggende å samle støv. I tillegg ville jeg aldri kjøpt en iPod da det stort sett bare er en moteting. Du kan få kjøpt mp3-spillere som er bedre lyd og som IKKE ødelegger systemet på maskinen din (med iPod må du bruke iTunes for å overføre musikk, og iTunes har en tendens til å være ufin mot Windows).

nei du.. :sjarmor: Ipod ødlegger ikke en maskin, dessuten er det ekstremt bra kvalitet. Så lenge man er Mac-bruker iallefall...

Skrevet
det er 1 måned og 20 dager til vi gifter oss, og jeg aner ikke hva jeg skal gi brudgommen!!!  :forvirret:

Tenkte først å gi han en opplevelse- ta han med i en båt på piknik på en øy, men han som eide båten solgte den  :grine:

Forloveden min er veldig glad i å ta bilder, elsker elektroniske duppeditter og er veeldig glad i biler, båter og alt sånt, og så er han utdannet i et kreativt yrke, en slags designer. Hva gir man en slik person?! Det må jo være noe jeg vet han kommer til å sette pris på, og som er personlig også ...

Jeg har kjøpt drill :) jeg vet han blir glad

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Si farvel til mannen din de tre første månedene.  :ler:  Jeg kunne ha joinet en gruppe som heter "For those who lost their husband to a Xbox360" etter at jeg kjøpte den til han til bursdagen ;)

*signerer* :ler:

Skrevet (endret)

Men jeg må spørre selv om det er litt off topic her. Men hvorfor gir man hverandre morgengave? Altså man skal gifte seg denne dagen og man har kanskje brukt masse penger på bryllupen så skal man plutselig bruke noen tusen til på gave??

Trodde bryllupen var gave nok i seg selv.

Dette lurer jeg egentlig også på..

Endret av Latee
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe tofargede mansjettknapper i gull som matcher gifteringene våre og gravere initialene våre på dem, men etter å ha lest gjennom her begynner jeg å lure på om jeg ikke heller skal kjøpe en Xbox 360... :forvirra: Eller et ordentlig speilreflekskamera, men det blir vel fryktelig dyrt? Aner ikke hva de koster, jeg.

Skrevet

Takk for mange svar! :-D

branna: ordnentlige speilreflekskameraer koster fra 5000,- men forloveden sitt koster vel 13-16000,- så det er en dyr gave, ja ;)

Skrevet

Ok, da kan vi vel egentlig utelukke speilreflekskamera her i gården, ja... :overrasket:

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg vil bare kommentere iPODen. Jeg har en jeg fikk til jul av min kjære. Den var helt knall og jeg ble kjempeglad!! Han hadde fått den gravert på Apple, veldig romantisk.

Skrevet
I tillegg ville jeg aldri kjøpt en iPod da det stort sett bare er en moteting. Du kan få kjøpt mp3-spillere som er bedre lyd og som IKKE ødelegger systemet på maskinen din (med iPod må du bruke iTunes for å overføre musikk, og iTunes har en tendens til å være ufin mot Windows).

Støtter deg i dette, iPod er bare en ekstra dyr mp3-spiller. For de fleste jeg kjenner har den i tillegg gått i stykker i løpet av et år eller to..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...