Gjest mango Skrevet 6. mars 2003 #1 Del Skrevet 6. mars 2003 Når man snakker om personer som har naturlig skjønnhet, hva mener man da? Hva er det som gjør noen personer ubegripelig vakre? Noen mener jo at skjønnheten kommer innenfra... Jeg kjenner en som tar pusten fra de fleste.Hun er ikke spesielt pen, men måten hun er på, en spesiell utstråling gjør at hun ser helt gudommelig ut :o Hva slags synpunter har dere på dette? Kommer skjønnhet innen fra eller er den utenpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lina Skrevet 6. mars 2003 #2 Del Skrevet 6. mars 2003 En person som er en skjønnhet vil jeg beskrive som, intelligent, har karisma, omsorg for andre, uegoistisk etc. Spør du en på 20 så vil ha nok si et flott utseende, men når du er 39 som meg, så er det andre kvaliteter som gjelder, der skjønnheten kommer innen fra. Skjønnhet er noe som skal vare hele livet, et pent ytre forsvinner og mange ganger er det ikke mye igjen for å si det sånn. :smilejenta: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 6. mars 2003 #3 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg er 20, men etter min mening har skjønnhet lite med det som kalles "billedskjønn" å gjøre. Jeg synes sjelden at noen er pene før jeg blir kjent med personen.... En person med holdninger og meninger, som bryr seg om andre mennesker, har utstråling og et varmt smil er i mine øyne nydelig. Et klassisk flott utseende blir for enkelt og flatt, og gir meg ingenting uten andre kvaliteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 6. mars 2003 #4 Del Skrevet 6. mars 2003 Mitt synspunkt: Det finnes to typer skjønnheter: En indre skjønnhet og en ytre skjønnhet. Den indre er mennesker som blir skjønnheter utfra hvordan de oppfører seg, hvilke handlinger de gjør osv. Det er altså deres nydelige personlighet som gjør dem til skjønnheter. Den ytre skjønnheten er mennesker som er pene utenpå, men vi vet ikke om de er vakre inni seg eller ikke. Ofte kan de som har en ytre skjønnhet miste sin skjønnhet (i mine øyne) hvis det viser seg at de ikke har en indre skjønnhet. På samme måte kan noen osm ikke har en spesielt ytre skjønnhet bli veldig skjønne (i mine øyne) hvis det viser seg at de har en stor indre skjønnhet. Men, uansett må man huske på at hva som er en skjønnhet (både ytre og indre) kommer an på øyet som ser. Heldigvis har alle forskjellige smaker og verdier som man setter pris på ved personlighetene til mennesker. Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Debbie Harry Skrevet 6. mars 2003 #5 Del Skrevet 6. mars 2003 En person som er en skjønnhet vil jeg beskrive som, intelligent, har karisma, omsorg for andre, uegoistisk etc. Spør du en på 20 så vil ha nok si et flott utseende, men når du er 39 som meg, så er det andre kvaliteter som gjelder, der skjønnheten kommer innen fra. Skjønnhet er noe som skal vare hele livet, et pent ytre forsvinner og mange ganger er det ikke mye igjen for å si det sånn. :smilejenta: Javel - jeg er 31 og ca midt i mellom dere. Det passer egentlig bra med mitt syn på skjønnhet. Jeg tror absolutt det finnes objektiv skjønnhet og subjektiv skjønnhet. Den objektive går på hvorvidt trekkene er rene og grad av symmetri. Noen mennesker er pene, det kan man vel enes om. En annen ting er hva hver enkelt tiltrekkes av. Jeg tiltrekkes ofte ikke av de objektivt sett "vakre" menn. (ala han svenske supermodellen, eller Arnulf Refsnes/værmannen). Jeg har også opplevd at en mann/gutt jeg ved første møte tenkte "stakkars, han var stygg, han må jeg være snill mot" ved nærmere bekjentskap sjarmerte meg og alle de andre jentene i klassen trill rundt (vi var til enhver tid minst 5 stk som var dødelig forelsket i denne "stygge gutten"!)... Det jeg vil fram til er: Arnulf Refsnes er en "objektivt sett" vakker mann, mens denne andre nevnte kanskje var(er?) objektivt sett stygg, men når den indre skjønnheten (som også kan kalles utstråling?) får komme til syne, kan den stygge bli den pene! (ikke nødvendigvis self..). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 6. mars 2003 #6 Del Skrevet 6. mars 2003 Hunden min er naturlig pen. Utover det så sliter jeg litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 7. mars 2003 #7 Del Skrevet 7. mars 2003 Er enig i at det finnes en ytre og en indre skjønnhet. Enkelte mennesker stråler nærmest, du blir glad bare av å se dem liksom..men de behøver ikke være supervakre. Andre er vakre, men ikke noe mer...Selv blir jeg mest betatt av de med utstråling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oslotommen Skrevet 8. mars 2003 #8 Del Skrevet 8. mars 2003 Hm.... jeg må jo si at utseende er svært viktig for meg. Har akkurat (2 mnd) blitt sammen med en fantastisk vakker jente. Og det var jo det som jeg ble tiltrukket av først. Senere har jeg jo også innsett at hun er et fantastisk menneske på mange, mange punkter....men det ytre var det første. Forøvrig så tror jeg litt på teamet i filme Shallow Hal.... enig? Tom A http://www.cashteam.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 10. mars 2003 #9 Del Skrevet 10. mars 2003 Utseende til partneren min er viktig, men på en litt annen måte enn det kan høres ut som. Med at utseendet er viktig, mener jeg at han bør prøve så langt han kan å holde kroppen i form, bry seg om hva han går kledd i, hvordan han er på håret osv. Jeg synes ikke det er noe galt i å forlange disse tingene av den man er sammen med- at han/hun vil gjøre seg attraktiv for deg, viser jo bare at han/hun setter pris på deg og vil at du skal kjenne deg tiltrukket av personen, også av det fysiske. De fleste er opptatt av utseendet til sin partner, det er jo i utgangspunktet det som gjør at man tar kontakt. Men når det er sagt, så har vi jo forskjellig syn på hva et vakkert ytre er. For meg er det heller et gjennomsnittlig eller litt karakteristisk utseende, enn et billedskjønt fjes. En ukjent person er for meg et ubrukt lerret. Personligheten kan tilsette de fineste farger, eller de mest horrible. Et grått papir kan bli det nydeligste maleri, eller omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 10. mars 2003 #10 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg mener man er skjønn når man er intelligent, omsorgsfull, blid, hyggelig, respektfull, og lojal. det skinner gjennom uansett hvor symmetrisk/asymmetrisk det ytre utseendet er!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå