Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet inn i nytt hus i begynnelsen av april. Kjøleskapet som stod her skulle vi kjøpe, da det passer til komfyren som fulgte med kjøkkenet, og vi trengte et nytt kjøleskape. Vi avtalte pris ved overtagelse av huset, og skulle sette pengene inn på konto. Nå ble disse pengene holdt tilbake fordi det var en mangel i forhold til kontrakten. Kjøleskapet skal betales når den mangelen er fikset. Men i mellomtiden har kjøleskapet begynt å lage merkelige lyder. Det høres ut som om termostaten slår inn og ut gjentatte ganger i noen minutter for så å slutte igjen. Hører også motoren styrer veldig samtidig. Kjøleskapet er vel 3 år gammelt, så garantien har gått ut. Det TRENGER jo ikke være noe kostbare greier å fikse, men hvitevarer har vel blitt såpass billige at det sjeldent lønner seg å reparere. Har veldig lite lyst til å betale for et kjøleskap som enten må repareres eller byttes ut. Men hva kan man gjøre? Har ingen skriftlig kontrakt på dette, og megler ble holdt utenfor. Eneste megler var med på var å si at vi skulle holde tilbake pengene til mangelen ble fikset. Så... hva ghjør vi? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et kjøleskap har to års garanti og FEM års reklamasjon. Så det kan jo være dere får fikset det gjennom reklamsjonen.. Få kvitteringen av forrige huseier og snakk med et serviceverksted...

lykke til

Skrevet

Japp, fem års reklamasjonsrett, og noen produsenter har også fem års garanti. Et kjøleskap er ment å vare betydelig lengre enn to år.

Skrevet

Ok, det visste jeg ikke. Da får jeg ringer og snakke med han!

Skrevet

Ingen kasserer vel et kjøleskap som bare er 3 år gammelt

Skrevet
Ingen kasserer vel et kjøleskap som bare er 3 år gammelt

Hvis det koster mer å fikse det enn å kjøpe et nytt, så gjør jeg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...