Lula Skrevet 11. mai 2007 #21 Skrevet 11. mai 2007 Vi har tradisjon for Champagnefrokost med østers, hummer, røkelaks, spekemat, div. salater og mye annet godt. Til "lunsj" blir det som regel en pølse i byen. Vi har ingen tradisjoner for middag på 17.mai egentlig. Det varierer veldig fra år til år hva vi gjør. Ofte er vi bare hjemme og slapper av og tar det som det kommer.
Irie Skrevet 12. mai 2007 #23 Skrevet 12. mai 2007 (endret) Jeg og samboeren min har fått som tradisjon å spise rømmegrøt med spekemat og vannkrigle til lunsj, og så griller vi på kvelden hvis vi finner plass i parken I år skal vi kanskje til noen venner på grillfest. Endret 12. mai 2007 av Irie
Gjest Marillia Skrevet 12. mai 2007 #24 Skrevet 12. mai 2007 Det varierer fra år til år hva vi spiser, men det blir alltid noe spesielt, ofte med forrett. Eneste som er fast følge, er bløtkake med jorbær og champagne.
Gjest Jytte Skrevet 12. mai 2007 #25 Skrevet 12. mai 2007 Iår tenkte jeg å lage en god hjemmelaget lasagne med ferske pastaplater. Den lager jeg klar dagen før og setter i kjøleskapet til den skal stekes. Til dessert har jeg bestilt verdens beste ostekake og noen deilige cappuchino-kjekser. Håper sønnene har tid til å komme hjemom og spise, så mannen og jeg slipper å spise alt selv
LilleMy Skrevet 12. mai 2007 #26 Skrevet 12. mai 2007 Det blir som regel grillmat med jordbær til dessert.
Gjest Elastica Skrevet 12. mai 2007 #27 Skrevet 12. mai 2007 Vi inviterer til koldt-bord hjemme hos oss, og det blir den tradisjonelle typen med laks, spekeskinke, annet kjøttpålegg, eggerøre, oster, godt brød, kake og is til dessert.
Gjest Met Skrevet 12. mai 2007 #28 Skrevet 12. mai 2007 Vi spiser alltid røkelaks og eggerøre til lunch, med bløtekake til dessert. Middagen varierer, men ofte blir det grilling.
Gjest Pet Skrevet 12. mai 2007 #29 Skrevet 12. mai 2007 (endret) Ser det er mange som skal grille her. Sitter dere ute og griller uansett hvor kaldt det er, bare fordi det er 17. mai? Endret 12. mai 2007 av Pet
Irie Skrevet 12. mai 2007 #30 Skrevet 12. mai 2007 Ser det er mange som skal grille her. Sitter dere ute og griller uansett hvor kaldt det er, bare fordi det er 17. mai? ← Nei Griller hvis det er fint vær, hvis ikke lager jeg noe annet godt av det som skulle grilles.
pusla Skrevet 12. mai 2007 #31 Skrevet 12. mai 2007 Til sen frokost er det alltid røkelaks, spekemat og eggerøre og gode rundstykker. I år skal søs og jeg spise kake/dessert ute midt på dagen også. Til middag har det vel stort sett vært grilling, men i år skal vi ha familien her og vi har grilla så mye allerede at vi tenkte å lage bacalao. Men når jeg leste om ovnsbakt laks her ble jeg litt usikker på om kanskje det kunne vært noe istedet... Også skal jeg lage god ostekake til dessert.
Gjest Met Skrevet 12. mai 2007 #32 Skrevet 12. mai 2007 Også skal jeg lage god ostekake til dessert. ← Å? :klø: Ikke vond ostekake?
pusla Skrevet 12. mai 2007 #33 Skrevet 12. mai 2007 Litt klønete formulert kanskje Tenkte jeg skulle lage en god kake denne gangen, ja!
Titta Skrevet 12. mai 2007 #34 Skrevet 12. mai 2007 Vi skal spise lunch ute, det har vi gjort de siste 3-4 årene. Før var vi alltid hos min tante som laget til koldtbord med spekemat, røkelaks/eggerøre, pølser, rømmegrøt osv. Men nå er familien blitt så stor med masse barnebarn og slikt at vi heller bestiller bord ute
Arkana Skrevet 12. mai 2007 #36 Skrevet 12. mai 2007 Ser det er mange som skal grille her. Sitter dere ute og griller uansett hvor kaldt det er, bare fordi det er 17. mai? ← Går an å grille ute, men spise inne.
Gjest Pet Skrevet 12. mai 2007 #37 Skrevet 12. mai 2007 Går an å grille ute, men spise inne. ← Nei, det er helt umulig!
g@brielle Skrevet 12. mai 2007 #38 Skrevet 12. mai 2007 Går an å grille ute, men spise inne. Sikker? I vår familie er det bannlyst - det blir jo HELT FEIL!
Orestes Skrevet 12. mai 2007 #39 Skrevet 12. mai 2007 Har dere noen spesielle mattradisjoner 17. mai? Vi har ingen spesiell tradisjon, men i år har jeg lyst til å lage noe med grønn asparges og kanskje blir det jordbær.tiramisu til dessert? ← Whopper cheese meny uten sylteagurk, muligens med sukkerspinn fra tivoliet til "dessert".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå