Gå til innhold

Mamma og pappa, eller navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm. Sitter her og tenker at mine forelsdre sikkert synes det er ganske upersonlig at datteren deres (jeg) har skrevet til "Anne og Tom" ?? Istedenfor "mamma og pappa"

Hva gjorde dere?

:ler: For et problem

----

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler: .. ja, det er myyyye man skal ta stilling til!

Jeg brukte navnene. Invitasjonen kommer jo fra brudgommen også og han kaller vel ikke foreldrene dine "mamma" og "pappa".

Skrevet
:ler: .. ja, det er myyyye man skal ta stilling til!

Jeg brukte navnene. Invitasjonen kommer jo fra brudgommen også og han kaller vel ikke foreldrene dine "mamma" og "pappa".

:ler:

Bra! Det var slik vi resonnerte også... :tommel:

Skrevet

Vi skrev også navnene dere, noe som for meg var veldig unaturlig for jeg har aldri kalt de med navn ... men, blir litt mye å skrive "til kari og ola/svigermor og svigerfar" også da ... ;)

Skrevet

Vi skreiv "Til mamma og pappa Olsen" og "Til mamma og pappa Hansen"

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi pleier skrive mamma også navnet og pappa også navnet... kanskje litt teit, men jeg kaller min mamma for mamma... :ler:

Skrevet
Vi pleier skrive mamma også navnet og pappa også navnet... kanskje litt teit, men jeg kaller min mamma for mamma... :ler:

nei det var ikke teit i det heletatt! Bare koselig synes jeg :)

Skrevet

Vi diskuterte dette, og landet på at vi skrev mor og far på innbydelsene. Ganske enkelt forde jeg synes det var mest personlig og forde jeg veit at min mor og far ikke liker når jeg kaller de med deres navn. Men vi skrev ikke onkel og tante og sånn altså, enda både han og jeg kaller våre onkler og tanter "tante siri og onkel rune" osv. Det er klart det ble litt pussig, for foreldrene våre står på innbydelsene som vertskap sammen med oss (så de har i realiteten vært med på å sende innbydelser til det andre foreldreparet med tittelen mor og far over), men, vi valgte nå å gjøre det slik.

På bordkartet så har jeg tenkt å skrive brudens mor, brudgommens mor osv. Da veit alle hvem det er, også er det både riktig på alle måter og litt ekstra koslig.

Men, det er jo ikke alle som sender innbydelse til foreldrene sine, og det er litt dumt forde foreldrene gjerne liker å ha innbydelsene stående for å vise frem, eller i tillfelle noen ringer forde de har glemt noe av innformasjonen som står der. Noen lager også album, og liker å ha med innbydelse.

Skrevet

Vi har skrevet navnene deres.Er akkurat ferdig med invitasjonene :)

De er jo ikke min tilkommendes mor og far så derfor synes jeg det ble mest riktig.

Skrevet

Vi skrev mor og far. Og tante og onkel til de vi sier det til :)

Lurte fært på forhånd vi også ;)

Landet på å gjøre det slik, men er ikke helt sikker på hvorfor.

Synes det er helt i orden.

Gjest Revenka
Skrevet

Vi skrev kun navn, ingen "titler" :)

Gjest lillelou
Skrevet

Vi tenkte på det en stund,men bestemte oss for å skrive navnene.

Skrevet

Er ikke kommet så langt enda, men regner med vi bare skriver navnene. Jeg har skilte foreldre og ste-foreldre. Mest praktisk med bare navn da :)

Skrevet

Foreldrene mine inviterte til bryllup - så for oss ble ikke dette et problem.

Alle utlendinger som er invitert ble titulert med korrekte titler mr, miss, mrs, dr...!

Hvis man inviterer til et formelt bryllup med smoking blir litt teit å skrive mamma i invtajsonen...!

Gjest CharlotteYork
Skrevet

Det var mine foreldre som inviterte, men i invitasjonen til mine svigerforeldre skrev vi navn :)

Skrevet

Skrev "Til mamma og pappa" på innbydelsen til mine foreldre.

Tro det eller ei, men de forstod nok at jeg ikke skulle gifte meg med min ikke-eksisterende bror selv om det altså ikke stod svigermor og svigerfar i tillegg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...