Gjest Mayamor Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 http://www.bt.no/lokalt/bergen/article361665.ece Støtten skal gis til barn i familier som ikke har økonomisk mulighet til å la barna delta i slike aktiviteter, og vil være på inntil 3000 kroner i året. Hva synes du om en slik ordning? Ville du tatt i mot om du fikk tilbudet? Er summen årlig for lav-passe-for høy? Jeg synes dette hørtes ut som en flott ordning for de barna som er i en familie med trang økonomi. Om vi hadde så dårlig økonomi at vi ikke hadde noen økonomisk mulighet til å betale for en fritidsaktivitet for våre barn - ville jeg svelget stoltheten og tatt i mot for barnas skyld. Når det gjelder summen håper jeg at det innebærer kontigent og utstyr til hobbien, samt sponsing av seminar/deltageragvift etc og ikke bare kontigent. Det er mange foreldre som ikke har råd til å sende barna sine med på en tur/cup etc med idrettslaget/musikkorpset etc - blir det urettferdig for de barna som ikke er "så" fattige at de kommer innunder denne ordningen, og hvor bør grensen gå? Kan det noen gang bli rettferdig eller må vi bare leve med at livet er urettferdig?
Furstina Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Jag tycker det låter som en bra idé - det ger barn från fattiga familjer en möjlighet att följa med på aktiviteter som de annars hade varit tvunga att stanna hemma från. Barn i dessa familjer tvingas ofta bli "sjuka" eller hitta på en annan anledning till att inte följa med eftersom det ofta är pinsamt att säga som det är - "vi har inte råd". Det är en chans att hjälpa dessa barn få göra sådant som många andra får. Sen kommer det alltid finnas barn som har det mycket bättre. Som har ny cykel, åker på skidferie utomlands, har hytte på fjellet, åker till syden en eller två gånger om året och har "allt" som barn "måste" ha. I Sverige finns det en stiftelse som hjälper barn från fattiga familjer med bland annat sånt här.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå