Devana Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Dette er uten unntak; Hver gang jeg har vært hos frisøren og vasket håret og klippet det så ser det rett og slett så nydelig ut (om jeg så får si det selv). Veldig mykt og glansfullt. Også anbefaler frisøren meg å kjøpe de og de produktene for det var de hun brukte, men det blir aldri sånn som det var den dagen. Hva er det de gjør som får det til å bli så glansfullt og mykt? Noen som vet? ( Irriterer meg like mye hver gang.)
Klips Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 De er i hvert fall veldig flinke til å føne. Selv setter jeg bare fast børsten i håret når jeg prøver å gjøre som jeg har lært. Enda jeg har kjøpt spesialbørste av frisøren som det ikke skal gå an å sette fast En gang gikk jeg dit bare for å få fønet håret før en fest. Det minner meg litt om gamle damer (gå og få lagt håret...) men kommer nok til å gjøre det igjen om det dukker opp en anledning der man vil gjøre inntrykk
aline Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 ser med glede frem til gode tips i denne tråden og slenger meg inn for å lære lure tips... har forøvrig fått med meg akkurat samme observasjon, håret ser aldri sunnere ut og penere ut en rett fra frisøren, mykt, sunt og lekkert...
cocco Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 En ting er produktene de bruker til stylingen, og ikke minst føneteknikken som jeg tror er alfa og omega. En anne ting jeg tror de ofte gjør, er å være rause med balsamen/kuren og ikke skylle den helt ut..om dere forstår. Da blir det jo veldig mykt, det faller pent og ser veldig sunt ut. Jeg får også nydelig mykt hår etter å ha vært der, og jeg tror jeg har funnet deler av forklaringen selv i hvertfall
Tristessa Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Og de er gjerne veldig rause på stylingprodukter. Min frisør bruker ikke en "ertestørrelse" anti-frizz på stålull-håret mitt i alle fall. Gode produkter påført etter behov og rettetang er min løsning.
Gjest Bodillen Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 Produktene de bruker, i tillegg til føneteknikken og føneren! De bruker dyre, flotte fønere som kan skifte mellom varm og kald luft, svak eller sterk osv. Jeg kjøpte meg en skikkelig føer for noen år siden. Den var dritdyr, men fy flate for en forskjell den gjorde! Det var noe annet enn den lille, gloheite, sinte vepsen jeg hadde fra før, ja...
Gjest Kardemomme Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 En ting er produktene de bruker til stylingen, og ikke minst føneteknikken som jeg tror er alfa og omega. En anne ting jeg tror de ofte gjør, er å være rause med balsamen/kuren og ikke skylle den helt ut..om dere forstår. Da blir det jo veldig mykt, det faller pent og ser veldig sunt ut. Jeg får også nydelig mykt hår etter å ha vært der, og jeg tror jeg har funnet deler av forklaringen selv i hvertfall ← Har også merket at min frisør ikke skyller balsam/kuren helt ut. Kanskje det er et triks? Produktene de bruker, i tillegg til føneteknikken og føneren! De bruker dyre, flotte fønere som kan skifte mellom varm og kald luft, svak eller sterk osv. Jeg kjøpte meg en skikkelig føer for noen år siden. Den var dritdyr, men fy flate for en forskjell den gjorde! Det var noe annet enn den lille, gloheite, sinte vepsen jeg hadde fra før, ja... ← Aha, er nok på tide å bytte ut føneren ja. Jeg har en sånn gloheit, sint veps som du forklarer.
cocco Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 Har også merket at min frisør ikke skyller balsam/kuren helt ut. Kanskje det er et triks? ←
Nemesis Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 Jeg får også alltid så pent og glansfullt hår etter å ha vært hos frisøren, selv om jeg bruker akkurat de samme produktene! Jeg fant ut at det måtte være måten de jobber inn shampoen i håret på!?! Jobber jo ikke inn shampoen like bra som frisøren. Selv har jeg en så elendig dusj så her skylder jeg på dusjen min når jeg ikke får like fint hår som da jeg var hos frisøren
Grønt blad Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Dusjet i går kveld og vasket ikke ut all balsamen. Håret ble faktisk litt mykere, men bare litt... Jeg har ikke føner og lufttørker håret. Kanskje det hadde blitt bedre hvis jeg hadde fønet det? Bør kanskje tilføye at jeg fikk litt utslett like ved ørene etter å ha dusjet, men det var borte da jeg våknet i dag morges. Kanskje jeg lot litt for mye være igjen... Noen flere som har prøvd å ikke skylle ut all balsamen? Endret 11. mai 2007 av Grønt blad
Devana Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2007 Dusjet i går kveld og vasket ikke ut all balsamen. Håret ble faktisk litt mykere, men bare litt... Jeg har ikke føner og lufttørker håret. Kanskje det hadde blitt bedre hvis jeg hadde fønet det? Bør kanskje tilføye at jeg fikk litt utslett like ved ørene etter å ha dusjet, men det var borte da jeg våknet i dag morges. Kanskje jeg lot litt for mye være igjen... Noen flere som har prøvd å ikke skylle ut all balsamen? ← Hehe..Jeg testet i går kveld...Håret ble litt mykere, men ikke sånn frisørfint
Chelsea Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 Jeg mener det er føningen. Har iallefall hørt hos frisøren at man skal føne håret med rundbørste og dra håret på en måte nedover mens man føner. Skjønner dere hva jeg mener???? Tror det var noe med å aktivere et eller annet da, men husker ikke helt. Dette hjalp vel ikke det døyt kanskje??? Men jeg vet med meg selv at når jeg føner håret selv med en stor rund børste og på en måte bare surrer partier av håret rundt børsten og så føner litt så blir det blankere enn om jeg bare enten lufttørker det (skjer forøvrig nesten aldri, det blir jo så flatt) eller blåser det tørt med føneren. Jeg synes imidlertid ofte at håret mitt ser mer tørt ut når frisøren føner det enn når jeg selv gjør det fordi hun føner så veldig lenge og på en måte alle hårstråene og ja, det blir blankt men også ofte elektriske og tørt i tuppene, selv om det er nyklippet. Men det er kanskje bare meg?
Chelsea Skrevet 11. mai 2007 #14 Skrevet 11. mai 2007 Noen frisører her kanskje som kan dele hemmeligheten med oss?
Gjest Tanita Skrevet 11. mai 2007 #15 Skrevet 11. mai 2007 Tror ikke de vil dele hemmeligheter med oss, for da taper de kunder.
Annie Skrevet 11. mai 2007 #16 Skrevet 11. mai 2007 Vi har generellt bedre fønere enn privatpersoner har. DET samt teknikk og gode børster. Det faktum at det er lettere å føne andre enn seg selv må man heller ikke glemme.
Annie Skrevet 11. mai 2007 #18 Skrevet 11. mai 2007 Nei dessverre. Jeg har dog aldri hørt at andre frisører lar noe av balsamen være i håret. Da blir det for tungt.
nynne Skrevet 11. mai 2007 #19 Skrevet 11. mai 2007 Jeg tror også det har emd føningen å gjøre.. for det har hendt et par ganger somemrstid at jeg har droppet å bli fønt (kanskje bare blåst litt i håret), og da har ikke håret på samme viset...
iss Skrevet 11. mai 2007 #20 Skrevet 11. mai 2007 Det kan jo ikke bli bra når man føner med sånne små sinte vepser som vi har i skapene. Og ikke minst er det mye lettere å føne andre enn seg selv, det har jeg lagt merke til når jeg har ordnet venninner på håret! Da er det lettere å få en bedre føneteknikk enn å holde på bak på sitt eget hode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå