Gå til innhold

Inngangs- og utgangsmarsj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen fine bryllupsmarsjer som kan spilles på fiolin? Har lyst til å ha en fiolinist under vielsen, men vet ikke helt om de tradisjonelle marsjene blir noe fine på fiolin... Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Pachabel's Canon? :rødme:

Skrevet
Hva med Pachabel's Canon?  :rødme:

Å, den var helt nydelig!!! :rødme:

Må ha! Håper bare jeg får tak i en fiolinist, nå... Må ha en utgangsmarsj også, noen forslag?

Skrevet (endret)

Bruremarsj fra Lødingen! :hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg tror vi skal ha fiolinist til den.

Her kan du høre den.

(Må bare legge til at jeg har hørt den med fiolin altså, det var kjempefint! Grunnen til at jeg ikke vet om vi skal ha er at jeg vet ikke helt hvem jeg skal spørre.)

Kan også kombinere Halvdan Sivertsen sin versjon med fele, hvis du ønsker noe mer utradisjonelt. Den er utrolig fin!

Endret av Tez
Skrevet

Vi hadde tre fiolinister som musikere i vielsen. Ikke noe akkompagnement ut over dette, altså. De spilte folkemusikk, det er massevis av bruremarsjer å velge mellom!!!

Skrevet

Dette er ikke noe problem. Finn en fiolinist, og spør han om han har noen erfaringer, så foreslår du noen du synes er fine og spør om de er egnet på fiolin. Jeg har hørt brudemasjer på (kun) orgel, piano, vokal, trompet, saks og fiolin, og alle var like fine. Gode sanger tåler ganske masse av ulike fremførelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...