Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest "gjest"
Skrevet

I fra å ha et langt tykt hår som andre damer har missunt meg så føles det som at det er stubbene igjen bare. Man ser hodebunnen igjennom håret på issen, mens på sidene og i bakhodet så er det som vanlig. Tykt som fanden. Det ser ikke ut som at det kommer noen nevneverdig ettervekst heller.Det her har pågått en 6 måneders tid. Nå er jeg redd, folkens. :tristbla:

Har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Borghild
Skrevet

Kom deg til legen og det farlig fort! Lykke til. :klem:

Gjest "gjest"
Skrevet
Kom deg til legen og det farlig fort! Lykke til.  :klem:

Takk. :klem:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Gå til legen og få tatt en haug med prøver, få sett etter eksem og sopp og andre hudforandringer (kjønnshormoner, stoffskifte og alt legen din synes kan være relevant). Det går an for kvinner å være uheldig og utvikle månetendenser slik som menn har, men forhåpentligvis dreier det seg i stedet om noe som man kan få kontroll på. Jeg har drømt at det samme skjedde meg, kan tenke meg sånn cirka hva slags panikk du har for dette. Krysser fingrene for deg :klem:

Skrevet

Uffsann, det kan ikke være særlig kjekt nei. lykke til :klem:

Skrevet

Jeg hadde mye håravfall for noen år siden. Da jeg gikk til frisøren, kommenterte hun håravfallet uoppfordret og spurte meg om jeg var gravid eller under mye stress. Hun mente at det var typiske årsaker til håravfallet.

Jeg var i mitt siste semester på universitetet, så det var nok årsak til mitt hårtap. Det vokste ut igjen da semesteret var over og graden var sikret. :rosasmil:

Skrevet

Jeg har hatt kraftig hårtap i perioder jeg også, og i mitt tillfelle tror jeg det var stress og søvnmangel. Jeg er også helt avhengig av B vitaminer

Skrevet

Det kan være vitaminmangel, graviditet, hormoner, stress.... det meste egentlig. Ville nok tatt en tur til legen for å få h*n til å sjekke.

Skrevet

Jeg trodde man som gravid fikk tjukkere og penere hår, jeg. Er dette feil? :sjenert:

Skrevet

Det kan gå begge veier. Noen får krøller, andre mister krøllene. Noe får tykkere hår, men det skjer oftere at de mister mye.

• 1 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det??

Har nemlig samme problem. Men det kom i forbindelse med en abort og deretter innsettelse av hormomspiral. Den tok jeg ganske raskt ut igjen i tilfelle dette var årsaken til håravfallet.

Nå har det gått godt over et halvt år. Det detter ikke lenger av like mye hår. Men håret som ble borte kommer ikke tilbake ser det ut til.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Fremdeles har ikke håret blitt like tykt som det var (jeg som skrev innlegget ovenfor).... Legen fant imidlertid ut at jeg manglet jern. Lagrene mine var på 10, mens de helst skulle være over 70 ved håravfall. Får se om det hjelper.

Syns legen ikke tar dette spesielt alvorlig for å si det mildt. Så lenge jeg har hår igjen på hodet gidder ikke legen å gjøre noe mer enn å sjekke blodprosent, jern, B12, sink og stoffskifte. Det kan være andre årsaker også?

Får se om jerntilskudd vil hjelpe, men har hatt lave jernlagre før uten at det har medført håravfall.

Gjest Sandbekken
Skrevet

henger meg på her jeg.. Jeg har ikke utviklet noen måne eller noe, men hver gang jeg dusjer eller børster håret kommer det litt for mye løse hår med.. Det er litt skummelt.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...