Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ClearBlue noe sikrere enn billigstester? Hva er egentlig forskjellen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror at man kan oppnå en positiv test tidligere med en CB enn andre tester, f.eks. stimmeltester fra billigetester.no

Endret av Havfrua
Skrevet

Jeg har brukt noen sånne stavtester fra Billige-tester.no, og der står det: Testen forteller om det er hCG (human chorion gonadotropin) i urinen, noe som er et tegn på graviditet. hCG kan typisk påvises i urinen så tidlig som 6 til 15 dager etter befruktningen. Testen er over 99,9 % nøyaktig, og har en følsomhet på 25mIU/mL (altså er den blandt de mest følsomme tester man kan få kjøpt).

Altså så skulle den være ekstra følsom.

Skrevet

Jeg tror de far billige teste er like bra som cb,men at noen kan få positiv test 6 dager etter befruktning høres veldig rart ut,et egg bruker ca en uke på å nå livmoren,og deretter begynne å produsere hcg,jeg testa med cb 4 dager før ikm.

Skrevet

Fordelen med CB er først og fremst at man slipper å tolke streker og lure på resultatet. Det sies jo at en strek er en strek, men man blir likevel gjerne sittende å lure på om det er en strek eller ikke...

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg testet positivt med både QR og CB, men negativt med strimmel fra Billige tester.

Skrevet

Første gangen testet jeg med vanlig CB 5 dager etter IKM og fikk et knallblått kryss. Andre gangen testet jeg også med vanlig CB dagen etter IKM og fikk et knallblått kryss.

Men, jeg har alltid vært litt fan av å vente med å teste, så da blir det ikke så dyrt heller. Grunnen til at jeg testa så tidlig denne gangen var at jeg skulle på fest dagen etter IKM og måtte vite om jeg kunne drikke....og det kunne jeg ikke :ler:

Skrevet

Hmmm, jeg har tatt noen stimler og testet med jeg, men de har vært negative. Kanskje jeg må teste med en CB jeg og da siden jeg trodde IKM skulle vært i begynnelsen av måneden.

Men det kan jo og ha noe med at mensen ikke er helt på plass enda siden jeg sluttet med prevensjon i midten av mars..... Vet ikke jeg....

Skrevet

Oi, nå ble jeg veldig usikker etter å ha lest hva som står her...har akkurat bestilt strimler jeg fra billigtester.no, men det er CB strimler da.....er det noen forskjell???

Skrevet

Nå har jeg 5 graviditeter bak meg så jeg har litt erfaring med testing ;) Jeg synes billigtestene er like bra som CB, selv om jeg har testet før IKM har testen stemt uansett hva jeg har brukt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Testet positivt med billigtest 3 dager før ikm.

Skrevet

Testet en dag over ikm og da med sånne billige tester. Stripsen var veldig svak, mens staven (tatt med samme urin) var ganske sterk. Fortsatte utover uka å teste med stripsene ettersom jeg hadde flere igjen og de ble ikke sterkere, faktisk kanskje litt svakere. På CB testen fikk jeg derimot veldig sterk blå strek.

Skrevet

Jeg syntes at CB ga meg det tydeligste resultatet!

Skrevet
Fortsatte utover uka å teste med stripsene ettersom jeg hadde flere igjen og de ble ikke sterkere, faktisk kanskje litt svakere.

Ble sterkere hos meg med billigtest.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Sandra_*
Skrevet
Jeg testet positivt med både QR og CB, men negativt med strimmel fra Billige tester.

Hei.

Jeg har brukt strimmel eggløsningstest fra Billig tester 2 ganger nå og får negativt svar hver gang. Begynte å bli bekymret for at jeg ikke hadde eggløsning, men nå leser jeg om stadig flere som forteller det samme. Godt å høre, nå ble jeg lettet!

Skrevet

har både eggløsningstester OG graviditetstester fra billegetester jeg, så håper virkelig de funker, ellers blir jeg nok litt deppa, for eventuelt så å bli veldig glad! hehe.. :P

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Jeg testet positivt med 7 strimler fra billitester 3 dager før IKM, så etter min mening synes jeg de duger bra, og er så mye billigere enn andre tester, at en kan teste så mye en vil.. hehe :) Gravid nå i 7. uke..

Lykke til til alle! ** :sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...