Gjest Mobil og sms er totalt privat Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Fra tidligere forhold har jeg vært vant til at man ikke skjuler noe for hverandre, men i forholdet jeg er i nå er det annerledes. Jeg har ingen grunn til å ikke stole på han, men jeg blir bare litt irritert. Når han får meldinger og jeg spørr hvem det var fra (av ren nysgjerrighet), får jeg til svar at "det har ikke du noe med". Han har alltid med seg telefonen, legger den aldri fra seg.. Han har sagt at telefonen hans er et privat område som jeg IKKE har lov til å snoke på. Grunnen han kommer med er at det gjerne er venner av han som har skrevet private ting til han som jeg ikke har noe med å gjøre. Jeg for min del har ingenting å skjule for min kjære, og om jeg får private meldinger fra venninder eller kompiser som jeg ikke vil at han skal se, da sletter jeg dem heller etter å ha lest dem. Jeg forstår ikke helt problemet...?
Rhiakath Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Jeg får se på hans mobil når jeg vil og han får se på min mobil når jeg vil. Syns det er viktig for å ikke få den andre mistenksom uten grunn. Ingen av oss har noe privat inne på mobilen uansett, i alle fall ikke så privat at den andre ikke kan se.
Kykkelikokos Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg liker ikke at han snoker på min mobil uten å spørre om lov. Han har ikke noe i mot at jeg leser hans meldinger. Spør han hvem jeg får melding eller samtale fra, så svarer jeg selvfølgelig. Skjønner ikke hvorfor akkurat det skulle være noe å skjule.
Havfrua Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Ingen av oss er særlig hemmelighetsfulle med mobilene våres. Hvis det er sensitiv informasjon fra venner som jeg ikke vil at andre skal lese så sletter jeg heller meldingene enn å spare på de.
Gjest =tentacle= Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Å slette meldinger man vil holde for seg selv, og å holde hele telefonen for seg selv er da akkurat like mye å holde meldingene unna partneren. Legger man telefonen fra seg, betyr det at den andre kan lese innkommende meldinger mens man er i dusjen, på tur osv. Da har man ikke kontroll på at man får lest meldingene først, og kan ikke beskytte venners meldinger ved å slette dem som ikke er for alles øyne. Jeg passer aldri på mobilen min. Jeg går fra den hos venner, familie, dater og kjærester, og regner det som en selvfølge at ingen snoker på den. Å kreve å få se mobil er det samme som å kreve å få lese brev. Helt uakseptabelt, og helt uakseptabelt å skaffe seg tilgang til den andres meldinger og logger mot den andres viten og vilje. Det er ingen rettighet å overvåke den andres kommunikasjon i et forhold. Det betyr ikke at noe skjules for den andre, men at det er lov å ha et privatliv. Jeg hadde gått fra en som krevde kontroll med min mobil. Selv om det ikke er noe spennende på den.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Jeg passer alltid på min mobil, det er så mange som leser andres meldinger. lar den aldri ligge å slenge.
Kykkelikokos Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 Kunne aldri falt meg inn å lese mannens meldinger før han fikk lest dem selv, hvis han f.eks var i dusjen.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2007 #10 Skrevet 9. mai 2007 Det er enkelte som er veldig nyskjerrige og ikke kan motstå fristelsen.
Gjest =tentacle= Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 Kunne aldri falt meg inn å lese mannens meldinger før han fikk lest dem selv, hvis han f.eks var i dusjen. ← Det er fint, men da har du heller ingen kontroll. Han kan jo fint få flørtemeldinger og slette dem under påskudd av at det var venners private betroelser. Hva er vitsen med å sjekke opp i noe etter at partner har hatt mulighet til å velge bort det han evt vil skjule? Er du da noe tryggere enn meg som aldri har vært innpå meldingene på partners mobil?
Kykkelikokos Skrevet 9. mai 2007 #12 Skrevet 9. mai 2007 Jeg sjekker det jo ikke for å ha kontroll :S Hender jeg leser meldinger fra kompiser og svigermor, bare fordi jeg er nysgjerrig. Men det er kun fordi han sier det er greit, og jeg gjør det kanskje en gang i måneden hvis jeg ligger og kjeder meg.
wondergirl Skrevet 9. mai 2007 #13 Skrevet 9. mai 2007 Det kunne ikke falle meg inn å sjekke kjæresten min sin mobiltelefon (eller - hvis jeg hadde vært i et forhold hvor jeg ikke hadde kunnet stole på ham, så ville jeg kanskje falt for fristelsen, men det er ikke noe jeg hadde vært stolt over...). Men synes det er litt barnslig å svare "Det har ikke du noe med" når du spør. Han kan jo svare deg ordentlig!
Gjest =tentacle= Skrevet 9. mai 2007 #14 Skrevet 9. mai 2007 Jeg sjekker det jo ikke for å ha kontroll :S Hender jeg leser meldinger fra kompiser og svigermor, bare fordi jeg er nysgjerrig. Men det er kun fordi han sier det er greit, og jeg gjør det kanskje en gang i måneden hvis jeg ligger og kjeder meg. ← Lurer du på hva han snakker med moren sin om? Innholdet i posten var egentlig rettet mer mot trådstarters syn på privat mobil som å skjule noe, og så forvirret jeg dere to litt. Beklager
Karianne78 Skrevet 9. mai 2007 #15 Skrevet 9. mai 2007 Det er fint, men da har du heller ingen kontroll. Han kan jo fint få flørtemeldinger og slette dem under påskudd av at det var venners private betroelser. Hva er vitsen med å sjekke opp i noe etter at partner har hatt mulighet til å velge bort det han evt vil skjule? Er du da noe tryggere enn meg som aldri har vært innpå meldingene på partners mobil? ← handler det om det da? Om hvem som er "tryggest"? Tipper dere begge går like trygge jeg. Men noen er mer nysgjerrige enn andre. Og de samme trenger ikke å gå utifra at her finner jeg noe mysko. Jeg ser i telefonen til mannen min, innimellom, kanskje en gang i halvåret. Fordi jeg kjeder meg, eller fordi jeg synes det er spennende med hans egne planer... :rødme:
Kykkelikokos Skrevet 9. mai 2007 #16 Skrevet 9. mai 2007 Tja.. Kan jo være at hun har noe sladder å komme med som jeg ikke har fått med meg. Hehe, jeg er bare nysgjerrig. Har absolutt ingen grunn til å ikke stole på han.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2007 #17 Skrevet 9. mai 2007 Synes det er litt suspekt med folk som "ruger" på mobilen og vokter den som en skatt, tar den med på do osv...ugler i mosen..
Kykkelikokos Skrevet 9. mai 2007 #18 Skrevet 9. mai 2007 Hehe. Ja. Sånn "Ligg unna mobiltelefonen min"-skilt som i Donald-blad.
Gjest =tentacle= Skrevet 9. mai 2007 #19 Skrevet 9. mai 2007 Synes det er litt suspekt med folk som "ruger" på mobilen og vokter den som en skatt, tar den med på do osv...ugler i mosen.. ← Da er det noe galt, ja. Men det kan like gjerne være at den på utsiden av dodøren ikke er til å stole på, som at den på innsiden ikke er det. Jeg hadde tatt min med om noen var troende til å bryte seg inn på mitt privatliv.
Gjest Frk Åberg Skrevet 9. mai 2007 #20 Skrevet 9. mai 2007 Jeg går aldri og sjekker samboerens mobil eller mailboks. Hvilken interesse skulle jeg ha av det? Jeg syns man kan få ha noen ting privat. Det er ingen krise om han skulle lese noen av mine meldinger, det er ikke derfor. Men jeg syns det er greit å ha et privatliv også. Man må ikke dele alt. Samboeren vet f.eks. at jeg skriver på KG, men jeg foretrekker at han ikke leser mine innlegg. Ikke fordi jeg skriver stygge ting om ham, men liker å ha noe eget. Så sær er jeg. Kanskje jeg i et øyeblikk i ubalanse kunne sjekket mobilen til samboeren hvis jeg hadde sterke mistanker om utroskap, men det skulle i så fall mye til. Men om han får en melding og jeg har hans mobil rett ved siden av meg, hender det jeg spør om jeg skal lese meldingen for ham. Så det er ikke noe hemmelighold på den måten. Syns det virker rart om kjæresten til ts ikke en gang kan si hvem han får melding fra. Men kanskje han bare er lei fordi du maser om det hver gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå