kitekatt Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Vi har enda ikke pusset opp soverommet så her oppbevares de i sånne trådkurver. Og en kommode. Men alt blir så innihampen krøllete!!! Har bare et hengeskap og der henger skjorter/ bluser og kjoler. Henger dere opp gensere, topper, bukser osv og? Også SER jeg jo omtrent ikke klærne mine. Er jo DEN skattejakten når jeg rydder i skapet..hehe
kitekatt Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 9. mai 2007 Den skulle kanskje ikke vært postet her...men..er jo litt relevant her allikevel da
Gjest Tweek Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 I vår lille leilighet var det møblert når vi kom hit og dårlig møblert. Så på soverommet var det metall kurver som var i sånn stativ. Veldig dårlig syntes jeg, og det er så lite plass for jeg har jo fått en goood del klær siden sist. Der ser også veldig rotete ut I går oppdaga jeg en topp på ny som ikke jeg har sett på mange uker, og det ligger jo i kurven for topper og gensere. Dårlig oversikt er det også
kitekatt Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2007 I vår lille leilighet var det møblert når vi kom hit og dårlig møblert. Så på soverommet var det metall kurver som var i sånn stativ. Veldig dårlig syntes jeg, og det er så lite plass for jeg har jo fått en goood del klær siden sist. Der ser også veldig rotete ut I går oppdaga jeg en topp på ny som ikke jeg har sett på mange uker, og det ligger jo i kurven for topper og gensere. Dårlig oversikt er det også ← Da sliter vi med det samme Har en kommode, hengeskap, et trådkurvstativ til taket nesten og et halvt et...holder absolutt IKKE.
Gjest Tweek Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 NÅr jeg flyttet hjem igjen snart blir det jo nesten samme problemet egentlig for der er det skap, så jeg dytter klærne inn i hylla og demed ser jeg ikke de bakerste klærne. Ja jeg hater å brette, og siden klærne min eikke ser ut som krøllvrak etterpå så gidder jeg ikke. Det er positivt med kurver er at jeg ser ned på klærne i stedet for inn. Jeg har litt lyst på sånn garderobe løsning á la ikea som jeg kan pusle sammen som jeg vil. Jeg vil tro mange dybe skyffer en en god løsning. Det ser ryddigere ut, og at man fortsatt kan se nedi, men at de er dype så man lettere kan grave rundt og mange så hver skuffe ikke blir stappa til randen.
kitekatt Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2007 NÅr jeg flyttet hjem igjen snart blir det jo nesten samme problemet egentlig for der er det skap, så jeg dytter klærne inn i hylla og demed ser jeg ikke de bakerste klærne. Ja jeg hater å brette, og siden klærne min eikke ser ut som krøllvrak etterpå så gidder jeg ikke. Det er positivt med kurver er at jeg ser ned på klærne i stedet for inn. Jeg har litt lyst på sånn garderobe løsning á la ikea som jeg kan pusle sammen som jeg vil. Jeg vil tro mange dybe skyffer en en god løsning. Det ser ryddigere ut, og at man fortsatt kan se nedi, men at de er dype så man lettere kan grave rundt og mange så hver skuffe ikke blir stappa til randen. ← Enig. Skap med hyller er noe herk. bare greit til bukser egentlig og tykke gensere. Jeg lurer litt på å henge to stenger over hverandre. En midt på skapet (når jeg får skap) til bukser og en til skjorter/ topper over. Tror kanskje å begynne å henge flere klær kan være lurt. Men det var det med PLASS, da...håper noen har noen bra tips Den ikealøsningen er bra dyr og da...isj.
Kvist Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Har en hel vegg med kjøkkenskap fra IKEA, fyllt med hyller, skuffer, noen få trådkurver, stenger, buksehengere, slipshengere osv fra IKEA. Helt genialt med kolonialskuffer med full-uttrekk til topper og sånn. Og de uttrekkbare buksehengerne er også veldig fine. Vi har gammelt hus, med høyt under taket. Derfor kjøkkenskap. Med en vanlig skuffeseksjon (benkehøyde), oppå der har vi innbyggingsskap for kjøleskap, og på toppen sånt skal til å ha over frittstående kjøleskap. Da ble det skap helt opp og ikke bare sånn midtveis. I de på toppen har vi bare hyller, og der har vi ekstra puter, vinterjakker om sommeren osv. Når såvidt opp hvis jeg står på en høy stol og stekker meg
Gjest Jytte Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har veldig mye "hengeskap" og få skap med hyller. Henger alle skjørt, bukser, bluser, kjoler, vester, tynne jakker, tykke jakker, skjerf/sjal .. det eneste som ligger i hyllene er, undertøy, strømper, poloer, treningstøy og inneklærne mine. I henge-garderoben min har jeg sortert klærne etter farge. Hvitt til venstre, så brunt/beige og helt til høyre svart/grått. Innimellom henger noen topper og skjørt i friske sommerfarger. På bunn i garderoben står alle sandalene mine ...
Catzy Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har en del skap og skuffer i Pax-serien til IKEA. Min kjære og jeg deler noen, men jeg har flere skap for meg selv også. Jeg har to smale høyskap med trådkurver som trekkes ut. De er kjekke, for da får jeg brukt hver kurv helt opp, også de som er litt for høye til meg. De øverste brukes til vinterklær og tykke gensere. Så har jeg et bredt skap med en fast hylle øverst, hengede klær i midten, og en løsning med åpne hyller + 3 dype skuffer nederst. Her har jeg truser i den øverste, sokker i den midterste og strømpebukser i den nederste. I de åpne hyllene har jeg div underkjoler, bikinier, pysjamas, ullundertøy og andre småting. Det siste jeg har kjøpt er utrekkbare knaggrekker til å ha inni skapet. Glimrende med uttrekkbart. På den ene rekka har jeg belter, på den andre henger bh'ene mine. Jeg har også mulighet til å henge lange ting i et av de andre skapene våre. Det jeg sliter med, er oppbevaring av sko, og det å huske på å brette klærne mine pent. Jeg prøver å sortere ting jeg bruker en gang i året, og da blir det jo brettet pent etterpå. Men etter noen måneder så glipper det litt, og så blir det litt kaos. Når det gjelder sko, så har vi sånne skostenger i to brede skap, men jeg trenger mer plass til sko... Lurer litt på å kjøpe en sånn Bonde bokhylle til å ha sko i, men da er jeg redd min kjære hadde fått helt spader.
Gjest Tweek Skrevet 9. mai 2007 #10 Skrevet 9. mai 2007 Henge klær kan være en ide ja. Noen klær værtfall sånn som finklær, kjoler, skjorter og jakker o.l Topper og gensere kan for min del bare slenge. Men selv om jeg vil ha fint klesskap med genial løsning til klærne mine skjønner ikke helt vitsen siden alt havner jo på gulvet uansett Min mamma har sinnsykt ryddig i skapet, men hun bretter alle klærne da. Det gjør ikke jeg, og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Jeg nøyer meg med å sortere bukser, skjørt o.l og topper/gensere samt undertøy.
panda Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har Pax skap fra Ikea. På den ene veggen er dybden bare 35 cm og det er genialt for å legge klærne i. Nederst har jeg tre skuffer til undertøy, sokker osv. Oppover er det bare hyller. Har da bare plass til en genser i dybden og det gjør at alt blir mer oversiktlig. Jeg er ikke begeistret for trådkurver. Synes det er veldig vanskelig med de som er høyere opp enn meg, da har det en tendens til å bli veldig rotete. Har hørt at man ikke skal henge opp gensere, de vil da miste fasongen fort.
Gjest Tweek Skrevet 9. mai 2007 #12 Skrevet 9. mai 2007 Det var pax jeg mente med den garderoben. Det virker så genialt det systemet, spes når man kan pusle det sammen som man vil
Transe Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 Har mange hengeskap og alt av kjoler ,topper og skjørt henger der etter ett visst sysytem.
Gjest Camma Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 Før kastet jeg alt bare i en haug inn i skapet, men da var jo alt så sykt krøllete, og ikke fant jeg det som lå underst i haugen før etter et par år Så når jeg flyttet bestemte jeg meg for å ha det mer organisert. Har lite soverom, så oppbevarer vanlige klær i smale hyller (30 cm tror jeg) på soverom. Hyllene er kjøpt på IKEA, og så har jeg satt opp skyvedører foran. Ok, dette krever at man MÅ brette, hvis ikke får man ikke inn noe. Men så har jeg og stålkontroll på hvor alle klærene mine er, og de holder seg helt pene og krøllfrie, så slik vil jeg ha det når jeg flytter og!! Klær som må henge har jeg i en skyvedørsgarderobe i gangen sammen med jakker. Der står også alle skoene mine i tilsvarende hyller som på soverom. Hver gang jeg vil ha nye sko er det bare å kjøpe en ny hylleplate og flytte de andre litt tettere sammen, og så vips, har jeg plass til 5 par nye sko
onyx Skrevet 10. mai 2007 #15 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har en supergenial løsning! Alle klærne ligger i en haug i gjestesengen Nei, seriøst, jeg vurderer å kjøpe en kommode. Jeg tror det blir Hemnes med 8 skuffer fra Ikea. Småklær som sokker og undertøy er helt håpløse å ha orden på uten en kommode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå