Linx Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Skal gifte meg i slutten av august, og har ikke kjøpt brudekjole enda av den enkle grunn at bryllupet ble litt "bråbestemt". Men nå leser jeg at det tar fra 3- 6 måneder å få levert en kjole! Hjelp, er det sånn på alle kjoler???
Gjest Bellatrix Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Du er sent ute, men du kan sikkert få tak i kjole nå. Dra innom en brudekjolebutikk og hør så ordner det seg sikkert.
M.G.E Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 du er litt sent ute..men jeg vet at det er mange som har hatt mindre tid enn 3.5 mnd på seg.. så ta deg en tur i butikken så fort som mulig du!! lykke til
Frey Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Enkelte merker og modeller er vel utelukket. Noen er fremdeles tilgjengelige, og det finnes jo også muligheten med brukt kjole (se f eks finn.no m fl).
*Emma* Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Signerer Frey. Skal du ha noe som må bestilles fra enkelte merker går det ikke - men du er absolutt ikke for sent ute til å finne en nydelig kjole. På Finn er det drøssevis av fine kjoler til en "billig penge".
Linx Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2007 Huff og huff! Nå har jeg ihvertfall bestilt meg tmer til prøving, så får jeg se hva de sier! Hvis jeg kjøper på Finn, er det lett å finne noen til å sy de inn til meg da?
jenta27 Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Jeg gifter meg også i slutten av august, og jeg kjøpte kjolen i går! Vi også har hatt liten tid, for han fridde for bare 3 uker siden. Jeg bor i Bergen, og her har jeg ikke hatt noe særlig problemer med å finne brudekjole. Alle i butikkene har vært kjempe hyggelige, og de vil gjøre det de kan for å skaffe kjolen tidsnok. Selvsagt er det nok noen modeller du ikke kan velge, men det er drøssevis av kjoler som de skaffer på 3 måneder! Dessuten så har de jo mange kjoler i butikkene som de syr inn til din størrelse dersom du finner den kjolen du vil ha i butikken. Lykke til!
Furstina Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Det är inte alls omöjligt. Min man friade till mig i mitten av april och vi gifte oss 2 augusti. Jag fick tag på en vacker brudklänning utan större problem. MEN, det kan ju hända att om du just vill ha DEN DÄR kjolen, från DEN designern i DEN färgen och dessutom ändrad på så är det kanske svårare. Men det finns gott om klänningar att välja mellan. Har du en drömkjol så prata med dem om stilen och de kan hitta liknande alternativ till dig.
Linx Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2007 Takk for svar!! Nå har jeg allerede vært å prøvd noen kjoler, og jeg fant til og med en jeg likte! Har ingen "drømmekjole" som jeg bare må ha, så da titter jeg på de i butikkene som jeg kan få tidsnok!
Besson Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 Har samme problem! Vi bestemte oss sist fredag at vi skal gifte oss 7 juli!! Fant en Linea Raffaelli kjole jeg ville ha, men da jeg skulle bestille sa de i butikken at det var minst 2 mnd leveringstid. Men men. Ingen krise. Jeg gikk gjennom Finn.no i går, og masse fine kjoler der. Jeg vil helst ikke ha en hvit "brudete" kjole, så litt mindre å velge mellom sånn sett. Liker veldig godt Rembo styling kjolene, og Linea Raffaeli. Fant to annonser jeg sendte spørsmål til, så får jeg se om jeg får svar. Tenkte ta en tur til brudebutikker i helgen, de modellene de har i butikken kan man jo få kjøpe da, så bare det er noenlunde rett størrelse går det nok greit. Lykke til!!
Kykkelikokos Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 Dette spørsmålet blitt litt sån på siden, men hvordan får dere ordnet alt til den datoen, Besson? Det meste av både kirker/andre typer vielser, frisør og bakere må jo være opptatt?
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Vi bestemte dato 10 mnd før vi giftet oss, men det falt jeg likevel ikke inn å se på kjoler før det nærmet seg. Da fikk jeg nærmest kjeft da jeg dukket opp i brudesalongen Endte opp med å kjøpe meg en brukt kjole på finn.no. Strålende fornøyd med å slippe å sende et rødt øre i retning av de brudesalongdamene jeg var borti i alle fall.
Mirabella83 Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 Linnea rafaellikjolene skal være grei åsy inn ibredden, men kan ikke endre i lengden. Jeg kjøpte brukt LR på finn og fikk den kjempefort (og MYE biligere). Ta turen i brudesalonger og se hvilken type kjole du liker. Hvis bestillingstiden er lang, har du muligheten til å kjøpe på finn eller andre bruktmarkeder. Dette går helt sikkert bra! Lykke til!
Karamell Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 Selvfølgelig kan linneakjølene endres i lengden. Men de må klippes, så de kan ikke endres tilbake igjen. I alle fall var det beskjeden jeg fikk fra salongen der jeg prøvde. Det kommer ikke til å bli noe problem å finne kjole. Det går kjempebra!
Linx Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. mai 2007 Det var godt å høre! Nå har jeg bestillt meg time hos 2 brudesalonger til, så da blir det vel kjole på meg også! Takk for svar alle sammen, nå ble jeg glad!!!
Besson Skrevet 10. mai 2007 #16 Skrevet 10. mai 2007 Dette spørsmålet blitt litt sån på siden, men hvordan får dere ordnet alt til den datoen, Besson? Det meste av både kirker/andre typer vielser, frisør og bakere må jo være opptatt? ← Hehe, ja, lurer litt på det selv også av og til. Kirke har vi fått, vi skal gifte oss på et lite tettsted hvor det ikke akkurat sto vielser i kø, så kirke ble booket på fredag. Dette er andre bryllup for oss begge, så det blir lite og intimt, ikke mange gjester. Vi skal bestille koldtbord (har akkurat fått bekreftet at det gikk i orden), som de leverer til der vi bor (sommerhus) . Så har vi bare en veldig lite formell, men koselig oppdekking ute. Vi fant ut at hvis det kom mange så fikk noen rett og slett ta med en stol til seg selv. Hadde ikke tenkt å gå til frisør eller fotograf, har ikke lyst å ha "masse avtaler" før vi skal i kirken, men heller ha det litt avslappet. Har langt hår, som jeg tenkte jeg kunne krølle litt og evt. sette litt opp med noen sånne klipp-on blomster innimellom. Får øve meg litt. Husker fra mitt første bryllup at jeg bare gruet meg sånn, det var hesblesende fra den ene avtalen til den andre, var jo utslitt før middagen! Var en fin dag selvsagt, men var så nervøs at jeg ikke fikk gledet meg skikkelig over den. Men, dette skal selvsagt bli en høytidsdag likevel, og gleder meg veldig!! Har jobbet intenst med invitasjoner denne uken, laget en inspirert av et innlegg her på KG! Kjempefornøyd. Gleder meg til å bli fru!
Søta Skrevet 12. mai 2007 #17 Skrevet 12. mai 2007 Jeg fikk kjøpt brudekjole på salg i juni - er mange butikker som har salg da. Og da kunne jeg ta kjolen med hjem samme dag om jeg ville. Det tok 1 dag å tilpasse den en uke før bryllupet... Så du rekker det nok fint du!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå