Lalique Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Jeg heter Lalique og jeg er tvangsspiser Dette er en SF diagnose jeg har hatt i mange aar og vekta mi har variert fra ekstremt overvektig til ekstremt undervektig. Jeg har drevet rovdrift paa kroppen min saa lenge jeg kan huske. Naa er jeg 31 aar og er sliten. Orker ikke mer sulting eller magesmerter. Vil nyte iskrem, boller, salat og smaagodt om hverandre. I harmoni med venner, familie, gode opplevelser, utfordringer, smil og taarer. Jeg vil LEVE :rødme: Dette er en kamp! Jeg vil skrive og dele kampen med de som vil lese, fordi jeg tror det angaar langt flere enn meg. Snart er det sommer og rundt omkring sitter tusenvis av kvinner og sulter seg inn i bikinien, eller de gruer seg til varmen som medfoerer at de maa gaa lettkledd.. Jeg brenner saa sterkt for at man skal elske seg selv slik man er! Visst skal man ta vare paa kroppen sin, men etter et halvt liv med spiseforstyrrelser kan jeg med sikkeret si en ting: Livet er for kort til aa forsake ting man elsker. Jeg har en slags normalvekt naa. Men ikke sikkert at jeg vil klare aa holde denne vekten fordi jeg har oppnaadd den ved sulting Maalet mitt er aa spise mat med 3-4 timers mellomrom gjennom hele dagen. Foelge kroppens signaler og ikke nekte meg selv noe som jeg har virkelig lyst paa. Et annet maal jeg har er aa kutte ut en del light produkter Vanlig ost, vanlig plantemargarin, lettmelk, vanlig middagsmat men med salat eller gronnsaker til. Hvorfor skal ikke en frisk kropp som beveger seg jevnlig kunne spise dette ? Balanse. Harmoni. Lytte til kroppen min og det den vil ha. Er jeg troett? Da skal jeg gi meg selv hvile. Er jeg sulten? Da skal jeg gi kroppen min naering. Og det er lov aa vaere livsnyter. Jeg vil unne meg selv film og godiskvelder med kjearesten min hvor vi koser oss med mengder av sotsaker og vin. Jeg vil unne meg selv aa spise kake naar jeg er i bursdager. Passe mye og ikke gaa amok i kakefatet naar gjestene har gaatt! Jeg vil gi meg selv lov til aa ha deilig sex med dn kroppen jeg har I DAG, og ikke utsette det til neste maaned, neste aar, naar jeg blir tynn og fin.. Kjaeresten min elsker meg slik jeg er. Jeg maa klare aa elske meg selv ogsaa, og den prosessen har jeg startet! Om noen vil dele erfaringer og tanker med meg er dere hjertelig velkommen! Jeg setter pris paa innspill :rødme:
Hoppetaujenta Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Kunne ikke vært mere enig ! Jubel & fryd !!! :D
Gjest =tentacle= Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Det er det beste innlegget jeg har lest på lenge
Lalique Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2007 Javel Lalique. Saa mislyktes du i gaar. Kalorimonsteret kom paa besoek og du konsumerte dem i hopetall. Sikkert kalorier nok for minst 3 dager. Pizza. Iskrem med noetter og non stop. Masse. MEN! ALLE har dager hvor de spiser for mye. Selv tynne, slanke mennesker har det. Det viktigste er aa ta tilbake kontrollen. Det gjoer jeg HERVED! Magen min er full og mett. Smertene er borte naa. De var grusomme i gaar, men i dag skal det gaa fint fordi jeg skal vaere snill med den. Ikke overspise. Ikke sulte. Ikke straffe meg selv. Ikke overtrene. Livet er mye mer enn utseende. Jeg vil leve. Jeg vil elske. Jeg vil vaere et helt menneske! Lalique skal tilgi seg selv for gaarsdagens overdrevne spising. I dag er en ny dag og nye muligheter! Ut og gaa tur i regnvaeret
Gjest Marie81 Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Du har skjønt det ! :-D Klart man skal kose seg av og til ! Man lever bare en gang ! Ha en flott søndag !!
Rosa Mirabella Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Her skal jeg følge med!! Tror det er mange som kan kjenne seg igjen i det du skriver. Også jeg.
Skravla Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 Du har mange fine tanker her. Lykke til - du klarer å ta kontrollen
pusla Skrevet 13. mai 2007 #9 Skrevet 13. mai 2007 Dette kunne jeg skrevet selv. Har selv et halvt liv med SF bak meg (velger å tenke at jeg har det bak meg!!), og har de samme ønsker for framtida som deg. Og å være glad i meg og kroppen min som jeg er!! Flott lesning, skal følge med her og ønsker deg lykke til
Lalique Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2007 Naa er det en stund siden jeg har skrevet her. Kjemper meg gjennom dagene og for aa bli bedre venn med kroppen min. La meg si det med en gang: Det er forba)"·$/·"= vanskelig!! Noen dager gaar det greit.. andre dager er det full overspising og jeg drikker samarin som en helt for aa overleve magesmertene.. Men, det viktigste jeg har laert er at jeg maa tilgi meg selv naar jeg spiser for mye. Jeg har en indre dialog som dette: Ok, du spiste for mye, du burde kanskje ha stoppet aa spise foer du ble saa mett, men gjort er gjort og spist er spist, Lalique. Naa tar du deg litt Samarin, legger deg ned og venter til de verste smertene gir seg. Du trenger IKKE aa planlegge timeslange treningsoekter for aa forbrenne kaloriene. Du er bra nok som du er, selv med de overskuddskaloriene du har fatt i deg. Selv om du legger paa deg. Uansett. Du er perfekt. Ikke alltid jeg faar til denne samtalen, men jeg proever. Viktigste av alt for meg naa er aa faa tilbake livet mitt. Et liv som dreier seg om noe annet enn MAT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå