Gå til innhold

Kontinentalseng..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Annette.

Endelig har jeg fått byttet ut den gamle furusengen med en svane goldline kontinentalseng. Den nye sengen blir levert til uken, og jeg tenkte å kjøpe inn ting og tang jeg trenger i helgen.. Men hva kjøper jeg? :roll:

Jeg har kun vanlig laken og strechlaken til "vanlig" madrass.. Hva trenger jeg i tillegg til en kontinentalseng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
Endelig har jeg fått byttet ut den gamle furusengen med en svane goldline kontinentalseng. Den nye sengen blir levert til uken, og jeg tenkte å kjøpe inn ting og tang jeg trenger i helgen.. Men hva kjøper jeg?  :roll:  

Jeg har kun vanlig laken og strechlaken til "vanlig" madrass.. Hva trenger jeg i tillegg til en kontinentalseng?

På selve overmadrassen bør du legge ett teppe av enten ull eller flanell, for å beskytte masdrassen, velg glatte laken i enten bomull eller bomullssatin (Høie er ett godt merke), stretchlaken er stygge og blir fort slaskete og fulle av nupper. Ekstra puter er deilig og ser pent ut, evt. en pølseformet pute som dekker hele sengens hodeende..

Vil du ha kappe på sengen så velg ett i tykk lin, de holder i mange år og samler ikke støv så lett.

Ett sengeteppe setter prikken over i'en, ett vintage-quilt er veldig in akkurat nå.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er deilig med glatte laken, men dersom du ikke finner slike med strikk (og det tror jeg ikke finnes), må du ha "bukseseler" som fester lakenet rundt overmadrassen. Hvis ikke kommer lakenet til å ligge i en krøll etter første natten. Strekklaken i jersey blir ikke så fort nuppete og det går jo an å bruke lakenet på begge sider selv om de har strikk.

Dersom du er glad i å lese e.l. på sengen vil jeg anbefale deg å ha en eller annen form for hodegjerde. Spesielt hvis du har tapet på veggen. En klam kropp mot tapeten lager fort stygge merker. Hodegjerdet kan f.eks. være puter hengt opp på en trestang, en stofftrukket finerplate e.l.

Et kappelaken er greit å ha for å skjule madrassen. Det finnes utallige varianter å kjøpe, men kan også sys i samme stoff som gardinene eller hodegjerdet.

Som Milla sier er et sengeteppe prikken over i'en, men for min egen del har jeg droppet det. Sengen har godt av å stå oppslått om morgenen for å lufte ut våre kjære venner midden. Og når jeg kommer hjem fra jobben legger jeg heller dynene pent på plass. Et sengeteppe vil ligge ved siden av sengen det meste av tiden og det har jeg ikke plass til!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Beklager, jeg tok visst feil når det gjelder å få tak i glatte laken med strikk. Jeg har jo til og med ett eksemplar selv! Vanlig glatt bomull med strikk på kortendene. Men om det finnes laken i bomullsatin med strikk vet jeg ikke!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...