Bladlusa Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Er det noen som har gode råd til å fjerne sorte striper fra hvitt servise? Stripene er laget av bestikket, som tydeligvis er av for bløtt stål. Det er altså satt igjen striper av stål på det hvite serviset... Har forsøkt med tannkrem, uten effekt. Noen andre tips?
Gjest Opa Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Prøv med Jif skurekrem! Vi hadd esånne merker nedi koppene (etter røring med skje), de forsvant med Jif
Gjest Rosin Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Slike striper oppstår letter på enkelte typer materialer. F.eks. har mine billige tallerker fra Ikea mange slike striper. Jeg får de ikke vekk. Hvilket materiale er serviset ditt? Porselen, evt hvilken type porselen?
Spirito Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Jeg har hørt at viskelær skal fungere. Jeg har ikke prøvd det selv, men det er kanskje verdt et forsøk?
Bladlusa Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2007 Serviset er av tykt, hvitt porselen, jeg tror serien heter Aroma og er fra produsenten Aida. Virker i alle fall som skikkelig porselen, og ikke slikt grått "liksomporselen" som billige krus med navn på o.l. er laget av. Bestikket derimot var "billig dritt" (men både pent og godt å bruke) som vi har fått i gave. Vi har lagt det vekk, og tatt i bruk et annet av (forhåpentligvis) hardere stål for å se om det hjelper mot fremtidige striper. Har vært for lat til å forsøke å fjerne noen striper enda, men alle tips skal prøves!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå