Gjest prestekrage Skrevet 8. mai 2007 #1 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hver morgen på jobb leser vi (3 single jenter) en aldri så liten bunke aviser- og det første vi blar opp på er horoskopene. Ikke det at vi tror så mye på det- men man tager jo de positive utsiktene en kan få... Men nå har det gått opp for meg- jeg trenger ett negativt horoskop. Til nå leser jeg (nesten) hver dag at det ligger romantiske vibber i lufta- og at dette er gode tider for økonomiske investeringer (og jammen skal det ikke komme positive overraskelser økonomisk også). Men til nå har hverdagen lært meg at det funker HELT MOTSATT!!! Derfor ønsker jeg meg ett horoskop ala: VANNMANN Du går inn i en periode hvor alt håp om romantikk visner (ja de knuses for evig og alltid faktisk). Økonomisk kommer du til å gå på en kjempesmell som vil frata deg nattesøvn i lang tid fremover. Kreativt står du på stedet hvil og jobben din henger i en tynn tråd. Motto for dagen: Det er likegreit å gå å grave seg ned med det samme- for bedre blir det i allefall ikke... Noen som vet hvor jeg kan finne??? (Eh- nå ser jeg dette innlegget er blitt flyttet på (til Religion???). Er i allefall skråsikker på at jeg la det inn på singelrommet. Ønsket om ett negativt horoskop er jo ikke reelt- mest en frustrasjon over at "spådommene" om rosa skyer og stappfull konto aldri slår til...) Da var innlegget på plass i rette hylle- singelrommet. Tusen takk for hjelpen Mette! Endret 8. mai 2007 av prestekrage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 9. mai 2007 #2 Del Skrevet 9. mai 2007 Fnis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 12. mai 2007 #3 Del Skrevet 12. mai 2007 Hmm, tror du virkelig at det kun finnes 12 forskjellige erketyper ? Hvordan kan stjerner som er flerfordige lysår unna definere gruppene ? På hvilken måte diffrensierer ditt syn på menneske den raseforakt Hitler hadde ? Bør tyren utryddes ? Det undrer meg til stadighet at mennesker tar besluttninger på en slikt grunnlag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AbortedSoul Skrevet 21. mai 2007 #4 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hver så god: http://img132.imagevenue.com/loc498/th_532...q_122_498lo.jpg Innlegget er endret. Reglene. Skya (mod) Endret 21. mai 2007 av Skya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 23. mai 2007 #5 Del Skrevet 23. mai 2007 Artig vinkling. - De fleste leser det vel som rein underholdning, og en sjelden gang finner man jo noe som stemmer,da. (Profesjonelle astrologer har en annen og mer seriøs tilnærming,men det er vel ikke slike horoskop vi snakker om her.) Hvis jeg leser i mitt eget horoskop i dagens avis, så står det at "økonomien er på vei oppover", og når jeg tenker etter, så vant jeg jammen 30 kroner i lotto denne uken......... Men det er "farlig" å støtte seg til et useriøst horoskop, det fikk en venninne av meg erfare. Hun ble opphengt i at horoskopet fortalte hun skulle treffe en Vannmann og neste gang på byn ramlet hun over, ja nettopp en Vannmann. De flyttet raskt sammen, for han "var jo den rette", men i ettertid så har denne mannen vært hennes livs tabbe og store ulykke......... Det er lov å bruke hue, her som i andre sammenhenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AbortedSoul Skrevet 26. mai 2007 #6 Del Skrevet 26. mai 2007 - De fleste leser det vel som rein underholdning, og en sjelden gang finner man jo noe som stemmer,da. (Profesjonelle astrologer har en annen og mer seriøs tilnærming,men det er vel ikke slike horoskop vi snakker om her.) Profesjonelle/seriøse astrologer finnes ikke, de er like bortkastet alle sammen. Men om du tenker på dyktighet i å sløse bort tid/tjene penger på andre med sin pseudovitenskap, så er nok noen flinkere enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mai 2007 #7 Del Skrevet 26. mai 2007 Profesjonelle/seriøse astrologer finnes ikke, de er like bortkastet alle sammen. Men om du tenker på dyktighet i å sløse bort tid/tjene penger på andre med sin pseudovitenskap, så er nok noen flinkere enn andre. Selvsagt finnes de. Så lenge de jobber med astrologi og tjener penger på det så er de seriøse nok. Om horoskopene deres medfører riktighet - se det er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2007 #8 Del Skrevet 26. mai 2007 Selvsagt finnes de. Så lenge de jobber med astrologi og tjener penger på det så er de seriøse nok. Om horoskopene deres medfører riktighet - se det er en annen sak. Hvorfor er astrologene som er grundigere til å lure folk mer seriøse enn "amatørene" ?? Man kan vel kalle dem profesjonelle da, men det betyr jo bare at de lever av det, dvs de livnærer seg av lureri. Hadde ikke folk hatt evnen til ønsketenkning, og evnen til å tilpasse en vag påstand til virkeligheten (også kalt tolkning), så hadde astrologene gått konk for lengst. De har ett takknemlig marked fordi folk vil la seg lure.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AbortedSoul Skrevet 27. mai 2007 #9 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Selvsagt finnes de. Så lenge de jobber med astrologi og tjener penger på det så er de seriøse nok. Om horoskopene deres medfører riktighet - se det er en annen sak. Ikke fortjener de å bli tatt alvorlig, og de er selv fullt klar over at det ikke er noe belegg for påstandene de spyr ut (om du skulle møte på en som hevder noe annet så henvis vedkommende til JREF og du vil se bortforklaringene strømme på). Det finnes derfor ikke noe seriøst ved astrologer. Endret 27. mai 2007 av AbortedSoul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #10 Del Skrevet 27. mai 2007 Ikke fortjener de å bli tatt alvorlig, og de er selv fullt klar over at det ikke er noe belegg for påstandene de spyr ut (om du skulle møte på en som hevder noe annet så henvis vedkommende til JREF og du vil se bortforklaringene strømme på). Det finnes derfor ikke noe seriøst ved astrologer. Den nettsiden kan godt flere her lese litt på, Randi er en som har virkelig peil ! Men, akk, astrologi er jo en religion så god som noen, og det er alltid tusentalls som ikke er interessert i kunnskap.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå