Gjest Jamila Skrevet 6. mars 2003 #1 Skrevet 6. mars 2003 Jeg hater å våkne opp om morran og det har snødd ute så jeg må grave fram bilen. Jeg hater å komme ut og konstant fryse. Jeg hater at det er glatt og at alle ser ut til å ha glemt hvordan man kommer seg fram på nysnø. Jeg hater at det har vært vinter i 5 mnd nå, og at det ikke ser ut til å slutte. Jeg hater at jeg må fyre alt jeg orker innendørs for å holde på varmen. Jeg hater at jeg må kle på meg mange tjukke lag med klær for den minste ting jeg skal gjøre. Jeg hater å møte andre mennesker som hater vinteren. Jeg hater mørket. Jeg hater at folk som er dårlig til beins fremdeles må vokte seg for å gå ut fordi det er snø og eller glatt Jeg vil ha vår NÅ!!! ......men det hjalp jo litt å få det ut.....
Gjest care Skrevet 6. mars 2003 #2 Skrevet 6. mars 2003 Ja, jeg merker at jeg begynner å bli lei jeg også. Sitter å moter jeg til å gå ut nå - gruer meg. Samtidig spiller jeg "På jakt efter solen" med LIsa Ekdahl... :blunke:
Gjest Cruella Skrevet 6. mars 2003 #3 Skrevet 6. mars 2003 Jeg elsker vinteren! Jeg elsker det når det er gnistrende skiføre og skyfri himmel. Jeg elsker å suse nedover bakken på et brett og føle meg helt fri. Jeg elsker varm kakao på skistua med barna. Jeg elsker en Jegermaister på skistua med venner. Jeg elsker å fyre inne på peisen når gradestokken kryper ned mot minus 10. Jeg elsker å se at det daler tunge snøfiller fra himmelen. Jeg elsker å kjenne at det er skikkelig kaldt, men at jeg ikke fryser fordi jeg har kledd meg godt. Jeg elsker å se røde barnekinn som skyldes aktivitet og sunnhet etter noen timer i snøen. Jeg elsker å bruke sparken til butikken og merke det knirker under meiene. Jeg elsker vinterkolleksjoner, vår og sommer er så blekt og tandert. Jeg elsker å mate småfuglene om vinteren og sitte ved kjøkkenvinduet og titte på dem. Jeg gleder meg til neste vinter allerede. Lisa-Beth *engel i snøen*
chimp Skrevet 6. mars 2003 #4 Skrevet 6. mars 2003 ELSKER vinteren! Elsker å gå på ski m glitrende snø og sol fra skyfri himmel, sånn som d var på fjellet i vinterferien.....perfekte forhold, nydelig, så nydelig at jeg bare måtte ta d rolig å 'være i det', 'nyte det' for fulle mugger. Elsker å gå på skøyter i Spikersuppa etter fin musikk el. andre steder hvor d er finere is og bedre plass. Er så glad for å bo i et land m FIRE årstider; hadde ikke satt sånn pris på sommeren hvis man ikke hadde opplevd den kalde årstiden. Dere har vel ikke glemt den fantastiske sommeren vi hadde i Sør-Norge ifjor....?? Men tror nok høsten er den tiden jeg liker aller best, når fargene eksploderer i grønt, rødt, gult, oransje og himmelen er knallblå og luften er krystallklar og frisk. Driver m turorientering hele sommerhalvåret; på den måten får man anledning til å følge naturen i skog og mark fra de første spirene dukker opp og til det siste bladet fallet......FANTASTISK! Er så glad for at jeg ble født i Norge, pga natur og årstider og selvfølgelig masse annet!
Gjest Hilde Skrevet 6. mars 2003 #5 Skrevet 6. mars 2003 Støtter Lisa-Beth vinteren er herlig i mine øyne. Det frister ikke meg å emigrere til varmere strøk - jeg elsker årstidene her hjemme.
Gjest Cruella Skrevet 6. mars 2003 #6 Skrevet 6. mars 2003 Chimp Enig i at høsten er fin, det er min favorittårstid etter vinteren. Høststorm, høstregn; Norge er fantastisk, med alle disse skiftningene i naturen. Lisa-Beth
Gjest Cruella Skrevet 6. mars 2003 #7 Skrevet 6. mars 2003 Jamila, våren er rett rundt hjørnet... Selv om det virker aldri så fjærnt og det snør og snør.... plutselig en dag sitter du på uterestaurant med årets første utepils.... Ikke så værst det heller! :blunke: L-B
Gjest Jamila Skrevet 6. mars 2003 #8 Skrevet 6. mars 2003 JAAA det er det jeg drømmer om. Takk Lisa-Beth for at minte meg på det! Vår, varmere i luften, en aldri så liten utepils.... Jeg er også glad for at vi har fire årstider, og alle årstider har jo sin sjarm-men 5 måneder ++ med vinter blir litt vel mye for meg
Gjest Hilde Skrevet 6. mars 2003 #9 Skrevet 6. mars 2003 Vi er kanskje litt heldigere her på Vestlandet for her er ikke vinteren så intens som den er lenger øst og nord i landet. Har en søster i Midt-Norge og hun er nær ved å havne på psykriatisk hver vinter - for der er vinteren både kald og lang ...
Jinx Skrevet 6. mars 2003 #10 Skrevet 6. mars 2003 Skulle bare vært vinter rundt juletider.. hehe.. Vintrene er jo blitt kortere da, som følge av den globale oppvarmingen.. Heldigvis ... Gleder meg til våren jeg også Mai måned syns jeg er så fin.. Masse grønt og mye norske flagg, og duften av grillet kjøtt i lufta...
Lemoni* Skrevet 7. mars 2003 #11 Skrevet 7. mars 2003 elsker alle våre 4 årstider jeg. ligge på svabergene og høre bølgene skvulpe i stekende sol. gå tur i skogen i gnistrende farger. sitte på cafe med varmt drikke og se regnet plaske mot vinduet. den første snøen gir meg alltid sommerfugler i magen, det gjør også den første følelsen jeg får av vår, når man kjenner lukten av den. allikevel slår det meg at det ville da vært bedre om våre 4 årstider var delt i 8. 2 somrer, 2 vintrer osv i løpet av ett år. da ville man kanskje ikke blitt så lei? må si jeg er rimelig lei av vinteren nå. særlig etter å ha stått bom fast med bilen, på glattisen i et lyskryss midt i rushtrafikken og ikke kommet meg av flekken i 20 minutter før en vennlig sjel stopper og hjelper meg. sånnt får i alle fall meg til å lengte etter VÅR! men jeg hater ikke vinteren!
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #12 Skrevet 7. mars 2003 Jamila, flytt nordover så vender du deg nok til vinteren. Vi har 9 måneder vinter og tre måneder dårlig skiføre
Midnattsol Skrevet 7. mars 2003 #13 Skrevet 7. mars 2003 Jamila' date=' flytt nordover så vender du deg nok til vinteren. Vi har 9 måneder vinter og tre måneder dårlig skiføre [/quote'] Ehhehee? For noe fjas! :fy: Er ganske lei av vinter nå jeg også, og i NORD(!!) har de mer vår enn det er her nede. hmf Og jeg flytta fordi?? Liker vinteren, men nå er det egentlig nok for denne gang synes jeg. Trodde jo det var på tur til å bli vår her, sola strålte og is og sne smelta...men så kom det jammen meg MASSE sne dalende. :evil:
Barbie Skrevet 10. mars 2003 #14 Skrevet 10. mars 2003 Enig meg deg! Mine foreldre skulle nok ha vært Grekere eller noe sånt....... :cry: Ismen
Gjest Duchess Skrevet 11. mars 2003 #15 Skrevet 11. mars 2003 Vintern er noe dævelskap. Må være født i feil land jeg tror jeg :o
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2003 #16 Skrevet 11. mars 2003 Det snør,det snør,tiddelibom........ Nei,her nordpå blir det nok ikke vår før laaangt uti juni
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #18 Skrevet 12. mars 2003 Hvordan i all verden har du fått for deg at det er mer vår i nord?? Et par uker med mildvær kan da ikke kalles vår, det er du som fjaser :fy:
Gjest KATTAstrofe Skrevet 12. mars 2003 #19 Skrevet 12. mars 2003 Vi har minst like mye vår her i nord som de i sør. Ellers så elsker jeg vinteren, her oppe er det ordentlig vinter, vindstille og med glitrende snø. Den verste vinteren jeg har opplevd var det året jeg bodde i Oslo, skitten snø og masse forurensning og iskaldt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå