Gå til innhold

Misfornøyd med prøvetimen hos frisøren

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Nå har jeg vært på prøvetime hos frisøren, og jeg er misfornøyd. Hun prøvde ikke noe med håret, men viste meg en frisyre i en bok som hun ville lage på meg. Jeg likte ikke frisyren, og da jeg sa at jeg heller ville ha en av de andre hun hadde i boken fikk jeg som svar at den ikke var for en brud. :overrasket: På bildet var hun tilfeldigvis i brudekjole.. Da jeg nevnte at jeg kunne tenke meg en annen frisyre i stedet sa hun at den var for løs og ville ikke holde en hel kveld. Jeg føler meg helt overkjørt, og endte opp med den eneste hun ville lage.

Jeg har tenkt til å finne en annen frisør men vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Det var en fastpris for brudefrisering med prøvetime, og jeg har ikke betalt noe nå. Men føler ikke at jeg har hatt en prøvetime da det eneste jeg gjorde var å se i en bok. :grine: Jeg har lyst til å grine.. 2 uker og 4 dager igjen til bryllupet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd å få time med en annen frisør! Det er jo din store dag, og da er det jo du som skal bestemme frisyren. Høres nesten ut som frisøren din kan lage kun en frisyre og dermed prakker på deg den.

Da venninnen min var på prøvetime satte frisøren opp håret sånn som hun ville ha det, slik at hun fikk sett frisyren på forhånd. En prøvetime er ikke bare å bla i en bok, og se på forskjellige frisyrer...de skal også testes ut!

Si det som det er og finn en annen frisør!

Skrevet

Så utrolig kjedelig!

Jeg hadde spurt frisøren direkte hvorfor hun ikke kan oppfylle ønsket ditt om frisyre.

Hadde sagt klart ifra at jeg ville funnet en annen dersom hun ikke yter bedre service.

Dette er din store dag og håret er viktig!Ikke tenk på hva fisøren føler oppe i dette, nå må du bare tenke på deg selv.

Lykke til!

Skrevet

Synes heller ikke du skal tenke på det med betaling, hun har ikke gjort noe du trenger å betale for ennå ;);)

Skrevet

Uff da, for en kjip opplevelse like før bryllupet :riste:

Jeg ville ha prøvd å finne en ny frisør. Dette er en dag du skal føle deg vel og vakker, og du skulle jo selvsagt ha hatt en frisør som kan etterkomme ønskene dine.

Du kan ta kontakt med daglig leder av salongen og forklare hvorfor du ikke ønsker å få satt opp håret ditt der på din store dag.

Håper det ordner seg for deg :klem:

Skrevet (endret)

Signerer alle over og sender over noen trøste :klem:

Endret av MayaM
Skrevet

:hakeslepp:

Aldri hørt om noe så rart...

Skrevet

Signerer de over. Gå innom en ny frisørsalong og luft problemstillingen der. Hør om det er noen som har tid til en slags prøvetime en dag og se om du er mer fornøyd med servicen der. Er du det, bytter du frisør. Da er det bare å si til den frisøren du har at du ikke var fornøyd og at du vil bruke noen andre. Du er heller ikke villig til å betale for en tjeneste du ikke tilfreds med, så du skal ikke betale for den prøvetimen! Ubehagelig når det står på, men det går fort over!

stor trøsteklem :klem:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er også helt enig med de over her. Det kan selvsagt være at frisøren har noen svært gode poeng, men når du følte at det ikke var mulig å komme deg i møte på noe vis fra frisørens side (ved f.eks. å fortelle hvordan man kunne få en "løs" frisyre til å holde lenger eller lignende) så skjønner jeg godt at du ikke vil dit igjen.

Prøvetimen er jo for at du og frisør skal bli enige - hvis dere ikke blir enige kan man jo umulig betale for en vare. En Mercedes selger kan ikke ta betalt for prøveturen bare fordi du velger BMW hos konkurrenten istedenfor.

Hvis det er dårlig utvalg med salonger der du bor og du føler du er nødt å bruke den samme, be om en annen frisør, eller at en annen person fra salongen eller en venninne av deg er med deg på ny prøvetime. Dette ER en stor og viktig dag, du SKAL føle deg vel på håret.

Hvis du kan skifte til en annen salong så gjør det, men forklar dem gjerne hvordan du har lyst å ha håret før timen begynner og gjerne hva de andre sa slik at de kan gjøre justeringer.

I dag finnes det så mange remedier av hårlakk og stylingprodukter at man skulle tro at håret ville vare en stund. Jeg får dette til selv - både som oppsatt hår og som "løst" hår - det er bare et spørsmål om mengde remedier.

Skrevet

Enig med de over her. Kom deg til en ny frisør. Du skal gifte deg i Asker, skal du ikke? I så fall finnes det vel en del frisører å velge mellom.

Jeg skal selv gifte meg i Bærum så jeg må innrømme at jeg lurer veldig på hvilken frisør dette gjelder. Har ikke særlig lyst til å velge denne ...

Skrevet

:overrasket:

Nei - så dårlig! En prøvetime er jo mye for din egen forsikrings skyld. Er du ikke fornøyd, skal du ikke gå videre med tjenesten.

Lykke til videre, jeg er SIKKER på at det kommer til å ordne seg med en ny frisør.

Er dette forresten din "vanlige" frisør?

Skrevet

Føler skikkelig med deg, håper ikke jeg opplever det samme.. Skal ha prøvetime 2 uker før bryllupet, så er ikke så mye tid da til å evt finne en annen.. Håper det ordner seg for deg, lykke til med frisøren, og ikke minst bryllupet!!!! :)

Skrevet

Det er så enkelt som at du bruker en annen frisør. Behøver ikke å styre med med å prate med daglig leder osv, hvorfor gjøre mer ut av det enn det er? Ring og si at du vil avbestille timen din, trenger ikke forklare mer enn det!

Så finner du en annen frisør som SETTER opp håret ditt på prøvetimen. Ikke alltid/sjelden de setter opp like nøyaktig som på selve Dagen, men for å få en følelse med håret og hvor lang tid det sånn ca tar bør man ta i håret og prøve å sette opp.

Det med at det kan falle ned i løpet av dagen/kvelden er faktisk et poeng, selv har jeg veldig glatt hår som sklir lett ut av spenner og kan ikke ha det løst oppsatt.

Men må si meg enig med noen andre her; det hørtes jo ut som om hun kunne èn frisyre ;)

Gjest Revenka
Skrevet

Takk for mange svar her :klem: Fint at det ikker er jeg som er en bridezilla nå rett før bryllupet :) Jeg har ikke sovet godt i natt, men nå er jeg fornøyd. Har booket ny frisør som jeg har fått varmt anbefalt av en kollega. Hun har visst vunnet brudefrisering eller no. Med forlover så kommer det på samme pris som der jeg var i går. Nå må jeg bare mote meg opp til å avbestille timen... :sjenert:

Skrevet
Takk for mange svar her  :klem: Fint at det ikker er jeg som er en bridezilla nå rett før bryllupet :) Jeg har ikke sovet godt i natt, men nå er jeg fornøyd. Har booket ny frisør som jeg har fått varmt anbefalt av en kollega. Hun har visst vunnet brudefrisering eller no. Med forlover så kommer det på samme pris som der jeg var i går. Nå må jeg bare mote meg opp til å avbestille timen...  :sjenert:

Lykke til med avbestillingen! :klem:

Tror det var et klokt valg å bytte frisør..

Skrevet
Takk for mange svar her  :klem: Fint at det ikker er jeg som er en bridezilla nå rett før bryllupet :) Jeg har ikke sovet godt i natt, men nå er jeg fornøyd. Har booket ny frisør som jeg har fått varmt anbefalt av en kollega. Hun har visst vunnet brudefrisering eller no. Med forlover så kommer det på samme pris som der jeg var i går. Nå må jeg bare mote meg opp til å avbestille timen...  :sjenert:

BRA! Det er kommer til å gå fint å avbestille, tenk bare på at du hadde blitt lurt om du ikke gjorde det :tommel:

Skrevet

Jeg leste situasjonen din for venninnen min(som er frisør). Hun sa at du BURDE BYTTE!!!! Hun mente at dette var ikke en flink frisør! Ingen frisyre er for løs... om du bare fester det godt med spenner. Om så er kan du betale prøvetimen, kan jo ikke være så mye siden det ikke var en ordentlig prøvetime....

Skjelden at hun pleier å ta fram en bok. Hun pleier og snakke med bruden, prøve litt, og se hva hun kler.

Det er denne dagen du skal være fornøyd!

SÅ BYTT DU!!!!!!!

Skrevet

Når skal avbestille trenger du jo ikke si at du var misfornøyd. Bare si noe som at svigermor har en venninde som skulle gjøre det gratis som var veldig flink eller at du har fått en frisørgave fra en tante (gavekort på frisør) Og det er jo 2 uker til du skal gifte deg. Avbestillinger i de fleste tilfeller skal skje innen 24 timer så du har mer enn nok tid.

Lykke til :klem:

Skrevet
Når skal avbestille trenger du jo ikke si at du var misfornøyd. Bare si noe som at svigermor har en venninde som skulle gjøre det gratis som var veldig flink eller at du har fått en frisørgave fra en tante (gavekort på frisør)

Du trenger ikke å si noenting! Ingen forventer at du skal forklare hvorfor du avbestiller!

Skrevet

Så flott at det ordnet seg med en annen frisør.

Jeg hadde helt klart sagt ifra årsaken ved avbestilling, slik at frisøren blir klar over problemet til en annen gang.

Hvis man skal betale for prøvetime så skal også frisyren prøve ut, ikke se på bilder i en bok. Makan!! :roll:

Lykke til! :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...