Kvist Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 (endret) Kona til mannen mins kollega har akkurat mistet et barn, i 8 svangerskapsmåned Vil det være hyggelig å sende en blomst eller noe? Jeg tenker at jeg hadde kanskje likt det, for de har jo tross alt mistet et barn, selv om det ikke rakk å bli født først. Er ikke venner eller omgås privat, men er en del av et arbeidsfelleskap. Endret 8. mai 2007 av Kvist
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Jeg tror jeg hadde tenkt at det var hyggelig. Da viser man at man kjenner til det som har skjedd, liksom.
Gjest bada Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Det er veldig hyggelig, og ikke påtrengende i det hele tatt.
Wildy Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Synes det høres veldig hyggelig ut. Tror jeg selv hadde satt pris på at folk gav uttykk både for at de visste og at de brydde seg om noe slikt skulle skje med meg.
Gjest =tentacle= Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Så trist. Send gjerne blomster. Ikke alle liker å motta blomsterkondolanser ved dødsfall, men jeg tror de fleste setter pris på slik omtanke. Foreldre til dødfødte kan føle seg veldig ensomme fordi de sørger over et menneske som ikke engang de selv har møtt, men som de i hvertfall har et mye sterkere bånd til enn alle andre. Kanskje kan det være godt å bli møtt likt som andre som har mistet en i familien? (Det heter ikke abort i 8. måned, det heter dødfødsel. Bare en detalj, men noen kan bli støtt av ordbruken, følsomme saker det her. Abort høres mindre alvorlig ut, siden det brukes om svangerskap som går til grunne før fosteret er levedyktig.)
Kvist Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2007 (Det heter ikke abort i 8. måned, det heter dødfødsel. Bare en detalj, men noen kan bli støtt av ordbruken, følsomme saker det her. Abort høres mindre alvorlig ut, siden det brukes om svangerskap som går til grunne før fosteret er levedyktig.) ← Takk for påminnelsen. Har endret det nå. Men uansett ord så er det en grusom ting som har skjedd... uff. Var ikke meningen å få det til å virke mindre alvorlig.
OsloTwo Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Selvfølgelig er det bare positivt med blomster. Eller bare et kort for den sags skyld. Men ikke alltid så lett å vite hva man skal skrive, så blomster med noen ord om at man tenker på de og skjønner hvor vanskelig de har det, er sikkert nok. De fleste som opplever noe slikt syns det er trist at folk unngår de og lar de "være i fred".
Thelma Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har selv vært der og jeg ville satt pris på blomster i den situasjonen. Det viser bare at du bryr deg
Elodi Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 Synes absolutt du skal sende blomster! Omtanke fra andre i en slik trist situasjon er noe som varmer de fleste!
Grønt blad Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 (endret) Syned du skal sende blomster. Tror jeg ville satt pris på det hvis jeg hadde vært i en slik situasjon. Tror mange også setter pris på at man bryr seg og ikke later som om ingenting har skjedd. De føler stor sorg, og da er det godt å vite at noen bryr seg. Og blomster er hyggelig å få. Edit: Skrivefeil Endret 10. mai 2007 av Grønt blad
Kayli Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 Tror mange også setter pros på at man bryr seg og ikke later som om ingenting har skjedd. ← Dette er veldig viktig! En venninne av meg mistet i 7. mnd. Hun syntes det aller verste var folk som gikk forbi henne og tydelig unngikk å se på henne. Blomster viser omtanke, uten å virke påtrengende.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har nær familie som har mistet et barn. H*n ble født, men vi fikk bare noen få måneder sammen med h*n. Som Kayli sier så er det verste man kan gjøre å unngå dem... Enkelte mennesker tenker at de ikke vil takle situasjonen når de møter noen som har mistet et barn... Snakker om å være selvsentrert... Jeg blir kvalm... Min observasjon omkring dette med blomster er at det kan bli alt for mye blomster i starten (ikke at det er negativt, men det kan bli massivt). Men siden dere ikke er av nær omgangskrets og det er vanskelig å vise støtte på andre måter, så er det positivt å vise omsorg med blomster.
Gjest prestekrage Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg har selv mistet ett barn i dødfødsel og satte utrolig stor pris på den blomster hilsenen jeg/vi fikk av min (daværende) samboers kollegaer. Ble også bedt på middag hos sjefen og kona. Kjempehyggelig. Først syntes jeg det kjentes litt påtatt ut- men da det kom frem at de hadde invitert oss- ikke for en "stakkars dere- middag" men en middag for å komme oss litt ut av huset (som var akkurat det vi trengte) kjentes det veldig bra!!! Var godt å komme seg ut av huset og samtidig ikke måtte være veldig sosiale med masse folk. Ble som ett steg på veien videre.. Å få en hilsen i en sånn situasjon var i allefall for meg veldig godt. Å få en "aksept" for at vi hadde mistet ett barn- trass i att andre ikke hadde sett barnet engang. Endret 11. mai 2007 av prestekrage
Noodle Skrevet 20. mai 2007 #14 Skrevet 20. mai 2007 Blomster er bare hyggelig og virker ikke påtrengende, det viser kun at dere kjenner til det som har skjedd og at dere bryr dere, noe som utelukkende bør være positivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå