Far til 2 Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Jeg forstår faktisk ikke årsaken til at enkeltpersoner, inkl kjendiser, skal måtte tåle å bli utsatt for hets på nettet eller andre steder slik Pia Haraldsen blir utsatt for hets. Jeg har ikke lest disse hat-meldingene selv, men det synes som om disse "hat meneskene" har så liten inteligens at de ikke forstår at de kan trykke på fjernkontrollen for å se et annet program, alternativt slå av. Det er en mengde programmer (og kansje programledere) som heller ikke jeg forguder. Men de fleste menesker har da inteligens nok til å innse at smaken er forskjellig og det er derfor det finnes mange forskjellige program å velge mellom om en ikke vil se Pia Haraldsen i 20 minutter. Om en velger å stikke frem hodet slik Pia Haraldsen gjør, tror jeg de fleste er inneforstått med noen kritiske komentarer og evt andre programvalg. Men når livet går ut på å kritisere et underholdningsprogram/programleder synes jeg det går for langt. Hva synes dere ?
kycchi Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Har en følelse av at de som laget gruppen er misunnelig på henne og prøver å få det ut via grupper på Facebook. Som du sier er det jo ikke verre enn å trykke videre til en annen kanal. Hvis de synes Pia Haraldsen er teit burde de kanskje ta en titt i speilet, vet ikke. Å lage hatgrupper er slemmere enn å spille dum på TV, uansett hvordan man vrir på det. T_T'
Gjest Trude Luther Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Kan noen lage en sånn hateside om Tore Strømøy? Please?
Gjest ~Alwa~ Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Tore På Sporet er en kjernekar han Forøvrig enig med Far til 2 her.
Annie Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Syns generellt det er en ukultur å henge ut enkelte personer og partier offentlig og nærmest håne dem. Ari Behn er et eksempel. Han har laget påfugl serviset, og noen liker det, andre ikke. Men er det nødvendig å håne han for det?? Samme med FRP. 25% av befolkningen stemmer på dem, hvorfor håne dem som gruppe? Hva er det som gjør det ok?
Linselus Skrevet 12. mai 2007 #7 Skrevet 12. mai 2007 Pia Haraldsen må vel kunne sies å være vellykket i forhold til sine ambisjoner (som for meg virker å være å oppnå kjendisstatus). For meg blir dette på lik linje med å oppnå det du måtte ønske deg på et hvert annet felt. Derfor skjønner jeg faktisk ikke hvordan hun kan vekke så sterke følelser at man må lage grupper på facebook fordi man syns "Pia Haraldsen er dust". *sukk* Men i Norge er det jo fy å ønske seg å bli lagt merke til, det er jo tross alt noe som bare skal komme som en bieffekt av dine enormt gode egenskaper i en eller annen form. Jeg er i stand til å både skifte kanal og skru av både TV og radio om det dukker op noe jeg ikke ønsker å se/høre på.
Gjest Gjest 1 Skrevet 12. mai 2007 #8 Skrevet 12. mai 2007 Om en velger å stikke frem hodet slik Pia Haraldsen gjør, tror jeg de fleste er inneforstått med noen kritiske komentarer og evt andre programvalg. Men når livet går ut på å kritisere et underholdningsprogram/programleder synes jeg det går for langt. Hva synes dere ? ← Jeg tror ikke vi kan kontrollere hva andre mennesker skal være opptatt av. Vi kan heller ikke styre hva folk legger ut på internett i åpne forum uten redaktøransvar. På den måten kan Facebook og andre nettsamfunn bli et minianarki inntil videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå