Nilma Skrevet 8. mai 2007 #1 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg skal lage en middagsrett i dag der jeg trenger en håndfull blåskjell, altså kommer jeg ikke til å bruke et helt nett. Er det noen måte jeg kan oppbevare resten på? Tenkte kanskje bare å dampe dem, plukke dem ut av skjellene og så fryse dem i litt kraft (for å bruke i en suppe e.l. senere). Kan det funke? :klø: Eventuelle andre tips mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irie Skrevet 8. mai 2007 #2 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Tenkte kanskje bare å dampe dem, plukke dem ut av skjellene og så fryse dem i litt kraft (for å bruke i en suppe e.l. senere). Kan det funke? :klø: Eventuelle andre tips mottas med takk. ← Hvis du skal lagre dem lenge, tror jeg dette er den beste måten. Du kan eventuelt også fryse dem med skjell, hvis du bruker dem som dekorativt innslag. Men jeg ville absolutt kokt dem, og fryst i kraft. Skal du bruke resten i morgen eller i overimorgen bør det gå greit å oppbevare dem nedlagt i kaldt vann i kjøleskap. Endret 8. mai 2007 av Irie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 8. mai 2007 #3 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg kjøpte en gang blåskjell på julaften som jeg skulle ha på 2. juledag, og da spurte jeg i fiskedisken hvordan de skulle oppbevares. De sa at de kunne ligge i en papirpose i et veldig kaldt rom (5-10 grader). Så jeg la dem i kjellerboden, og det gikk veldig bra! Edit: Dette dreier seg altså om levende blåskjell. Jeg har ingen anelse om hvor lenge man vanligvis kan oppbevare dem i levende tilstand, det kommer jo sikkert an på hvor ferske de er når du kjøper dem også, men et par dager burde jo gå bra i hvertfall. Endret 8. mai 2007 av bada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 9. mai 2007 Takk for svar. Det er snakk om å oppbevare dem en stund, har ikke planlagt ukemenyen godt nok, slik at jeg får brukt dem snart. Tror jeg prøver å dampe og fryse dem i kraft, så får vi se hvordan det går. Funker det ikke, så har jeg i hvert fall lært dét. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå