Gå til innhold

hvorfor klager de gravide over at de aldri finner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fine klær???

Altså..var med en veninne som er gravid på shopping her om dagen. Hun fant jo ingenting??? Jeg fant hele tiden ting som kunne passet, men neida, det ville hun ikke prøve..ikke nå som hun var gravid! Vil man ikke se fresh ut når man er gravid?? Også tenker jeg at man også kan gå med mer enn det de selger på de knøtte mammaavdelingene? Gina tricot har jo feks mange svære tunikaer/topper??

Og når jeg tenker meg om, så er det ikke ofte man ser en "velstelt"gravid damer..Moten er jo perfekt for dem nå..vide tunikaer/leggings osv.

*bare lurer* :tristbla:

Hvordan er dette egentlig...

Videoannonse
Annonse
Gjest Peachbud
Skrevet

Det er jo mindre utvalg for gravide enn for andre. Har ei langbeint venninne som går i for korte gravidbukser nå. Dersom en har problemer med å finne lange nok bukser til vanlig, har en det i alle fall som gravid.

Enig i at toppene som er på mote nå er prefekt for gravide. Er mange topper med empireliv, også er det mange lange topper. :)

Skrevet

Eh, man må da kunne bestemme hvilke klær man vil ha selv om man er gravid?? Eller får du vanligvis bestemme hva andre skal like og kjøpe..?

Jeg brukte vanlige klær så lenge som mulig, men når magen vokste, så var det deilig å ha på seg ordentlige mammaklær.

Jeg er ikke enig i at de fleste gravide ikke ser "freshe" ut (!). Det er sikkert sant at mote ikke står øverst på prioriteringslisten, og takk gud for det!

Skrevet
Eh, man må da kunne bestemme hvilke klær man vil ha selv om man er gravid?? Eller får du vanligvis bestemme hva andre skal like og kjøpe..? 

Jeg brukte vanlige klær så lenge som mulig, men når magen vokste, så var det deilig å ha på seg ordentlige mammaklær.

Jeg er ikke enig i at de fleste gravide ikke ser "freshe" ut (!). Det er sikkert sant at mote ikke står øverst på prioriteringslisten, og takk gud for det!

Eh, slapp litt av? :legrine: Har aldri sagt at jeg skal bestemme hva de gravide skal ha på seg. Men inntrykket mitt er at de klager så mye når det er klar overalt..

De hadde jo gått med det hvis de IKKE hadde vært gravide eller går de nakne rundt ellers? :legrine:

Jeg blir hvertfall overrasket hver gang jeg ser en "fresh" gravid kvinne!!

Min veninne ville ha meg med på shopping for å "pushe" henne, hun mente nemlig at hun ikke orket noe etter at hun hadde blitt gravid. Jeg synes hun har blitt vakrere enn vakrest nå som hun er gravid og burde vise frem den store magen sin mer og være stolt. Er så mye fine farger hun kan gå med..og som sagt moten nå er jo perfekt, det er tøy overalt som kan passe!

Skrevet
Eh, slapp litt av? :legrine: Har aldri sagt at jeg skal bestemme hva de gravide skal ha på seg. Men inntrykket mitt er at de klager så mye når det er klar overalt..

De hadde jo gått med det hvis de IKKE hadde vært gravide eller går de nakne rundt ellers? :legrine:

Jeg blir hvertfall overrasket hver gang jeg ser en "fresh" gravid kvinne!!

Min veninne ville ha meg med på shopping for å "pushe" henne, hun mente nemlig at hun ikke orket noe etter at hun hadde blitt gravid. Jeg synes hun har blitt vakrere enn vakrest nå som hun er gravid og burde vise frem den store magen sin mer og være stolt. Er så mye fine farger hun kan gå med..og som sagt moten nå er jo perfekt, det er tøy overalt som kan passe!

Fint at du finner innlegget mitt morsomt.

Personlig så synes jeg at du "vet best", om noe du tydeligvis aldri har opplevd. Det blir litt tåpelig å avfeie erfaringer fra gravide som "klaging". De fleste jeg kjenner som har vært gravide har alle klagd over at det er vanskelig å finne klær. Valget står imellom H&M, Lindex og Cubus. Eller en av disse spesialforretningene hvor man ender opp med å kjøpe en bukse til 800 kroner som man kan bruke i 2 måneder.

At du blir overrasket over alle de ufreshe gravide damene (dine ord), sier vel egentlig mer om deg enn disse kvinnene.

Skrevet (endret)
Fint at du finner innlegget mitt morsomt.

Personlig så synes jeg at du "vet best", om noe du tydeligvis aldri har opplevd. Det blir litt tåpelig å avfeie erfaringer fra gravide som "klaging". De fleste jeg kjenner som har vært gravide har alle klagd over at det er vanskelig å finne klær. Valget står imellom H&M, Lindex og Cubus. Eller en av disse spesialforretningene hvor man ender opp med å kjøpe en bukse til 800 kroner som man kan bruke i 2 måneder.

At du blir overrasket over alle de ufreshe gravide damene (dine ord), sier vel egentlig mer om deg enn disse kvinnene.

jeg skrev jo innlegget fordi jeg LURER OG UNDRER..ikke fordi jeg vet best!

Poenget med tråden er at Ja, det finnes knapt med butikker som selger mammatøy, men slik moten er nå må det jo være enkelt å finne mammatøy???

Eller??

Endret av lillesky
Skrevet

TS: Ja, tunikaer kan man bruke en stund, men tights/leggings blir for trangt over en gravidmage.

Skrevet (endret)

Og hvorfor er ikke mine oppfatninger gode nok? :) Og er det forresten helt OK å fortelle at de fleste gravide ikke ser freshe ut? Det synes ikke jeg. Det er ikke alle som synes at de gløder under svangerskapet. Da hjelper det ikke akkurat å lese slikt som du skriver...

Det er sikkert enklere å finne mammaklær i tidlig svangerskap nå. Forutsatt at man liker moten som er idag. Og forutsatt at man passer inn i disse klærne (det er ikke bare magen som vokser og gravide kommer i alle fasonger). Men enkelt? Det vet jeg at det ikke er. Hint: jeg opplever det nå.

Endret av lillesky
Skrevet
TS: Ja, tunikaer kan man bruke en stund, men tights/leggings blir for trangt over en gravidmage.

Lindex selger masse tights på mammaavd.

Jeg fikk min veninne til å kjøpe der, hun så utrolig søt ut i leggings og omslagstunika!

Skrevet

Er midt oppe i denne situasjonen nå. Moten i dag med tunikaer er helt ok, men det er ikke alt man kan gå med på jobben. Enkelte av oss er nødt til å finne noe som faktisk sitter godt og som man ser litt seriøs ut i. Enkle basisplagg som topper og fritidsklær til å daffe rundt i hjemme er lett å finne på kjedebutikkene, men mye av det har mønstre som din bestemor ikke ville ha brukt. Litt vel kjerring med andre ord.

Noe av problemet ligger i at du "aldri" kommer tilbake til akkurat den størrelsen som du er i akkurat nå og klærne skal i tillegg kun brukes i noen få måneder. Da er det begrenset med hvor mye penger man ønsker å legge ut. Klær til gravide som er kvalitet over koster fort 800- 1000 for ei bukse og 500 for en topp. Dessuten så skal man jo ut med store utgifter til babyen også i denne perioden.

Jeg er også 1.80 og sliter til vanlig med å finne gode langbukser som ikke er jeans. Da sier det seg selv at det ikke er lett å bare gå innom H&M å kjøpe noe.

Så nei, det er ikke bare, bare å finne klær når man er gravid.

Skrevet

Takk for svar.

Ja, jeg har skjønt det.

Min veninne er forøvrig advokat så hun har en ganske "classy" dresscode til vanlig. Hun har visst kjøpt det meste i utlandet, men det er også slik at hun ikke kjører det fullt så formelt under graviditeten. Hun kan feks gå på jobb med en svart pen mammabukse kombinert med en fin svart tunika over og flats.

Skrevet
Lindex selger masse tights på mammaavd.

Jeg fikk min veninne til å kjøpe der, hun så utrolig søt ut i leggings og omslagstunika!

Første gang jeg var gravid var jeg ganske ung (20) og jeg regner med at din alder TS heller ikke er særlig høy :) , imellom 17-25 skal man tolke ut fra uttalelser og/eller bilde.

Uansett som 20 var jeg forfengelig, umoden og sverget at jeg ikke skulle se ut som ei sjuskegravid (som jeg kalte det da) - var friske og sprek igjennom hele svangerskapet og gikk i trikot og høye hæler til siste dag.

6 år etter var jeg gravid igjen.

Syk og slapp og dårlig og kvalm og hoven og full av vann i kroppen og rett over på "sjuskegarderoben" fordi det var alt jeg hadde energi og ork til uten at det bekymret meg det minste - for det er tross alt andre ting som opptar under et svangerskap enn hvordan du ser ut til enhver tid.

Det overrasker meg ikke de minste at gravide kvinner er mindre freshe for å bruke dine ord - når man kommer et skritt videre i livet er det mange ting som mister betydning - du har tross alt andre ting å tenke på og andre ting å gjøre enn å stå foran speilet -- og skulle man føle seg ufresh av den grunn er det kun i de øyeblikk man ser seg igjennom øyne som dine og innser at noen andre faktiske ikke har bedre å gjøre enn å legge seg oppi hvordan du ser ut forså å dømme!

,,, og hadde noen kalt meg søt og ihvertfall mens jeg var gravid - da hadde jeg blitt sur da :)

Puhh ,,, også noen punktumer......

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Noe av problemet ligger i at du "aldri" kommer tilbake til akkurat den størrelsen som du er i akkurat nå og klærne skal i tillegg kun brukes i noen få måneder.

Jo tidligere man begynner å bruke mammaklær jo mer får man for pengene, og jo mer glede får man jo av de..? Kjøper du en mammabukse til 600,- når du kun har et par måneder igjen sier det seg jo selv at den blir "dyrere" enn om du hadde kjøpt den tidligere i svangerskapet.. Bare en liten tanke :)

Og mange er gravide flere ganger, så hvis du har en god bukse i god kvalitet kan du bruke den i neste svangerskap også, så lenge den er litt basic og ikke går av moten - hvis man er opptatt av det. :)

Synes det er mange freshe gravide damer for tiden jeg! ;)

Skrevet (endret)
Første gang jeg var gravid var jeg ganske ung (20) og jeg regner med at din alder TS heller ikke er særlig høy  :) , imellom 17-25 skal man tolke ut fra uttalelser og/eller bilde.

Uansett som 20 var jeg forfengelig, umoden og sverget at jeg ikke skulle se ut som ei sjuskegravid (som jeg kalte det da) - var friske og sprek igjennom hele svangerskapet og gikk i trikot og høye hæler til siste dag.

6 år etter var jeg gravid igjen.

Syk og slapp og dårlig og kvalm og hoven og full av vann i kroppen og rett over på "sjuskegarderoben"  fordi det var alt jeg hadde energi og ork til uten at det bekymret meg det minste  -  for det er tross alt andre ting som opptar under et svangerskap enn hvordan du ser ut til enhver tid.

Det overrasker meg ikke de minste at gravide kvinner er mindre freshe for å bruke dine ord - når man kommer et skritt videre i livet er det mange ting som mister betydning - du har tross alt andre ting å tenke på og andre ting å gjøre enn å stå foran speilet --   og skulle man føle seg ufresh av den grunn er det kun i de øyeblikk man ser seg igjennom øyne som dine og innser at noen andre faktiske ikke har bedre å gjøre enn å legge seg oppi hvordan du ser ut forså å dømme!

,,,   og hadde noen kalt meg søt og ihvertfall mens jeg var gravid - da hadde jeg blitt sur da   :)

Puhh ,,,  også noen punktumer......

Skjønner det godt. Nå er ikke jeg gravid :-),men veninnen min er!

Det er sikkert enkelt for oss andre å kommentere andre gravide, men såklart, jeg tror på at man fysisk og ikke minst psykisk ikke føler seg "fresh". Men man får liksom så lyst til å stæshe opp damene med store mager når du ser alle de fine tunikaene osv.. :rødme:

Endret av lillesky
Skrevet
Synes det er mange freshe gravide damer for tiden jeg!  ;)

:Nikke:

Skrevet

Frøken Grønn:"Jo tidligere man begynner å bruke mammaklær jo mer får man for pengene, og jo mer glede får man jo av de..?"

Helt enig der. Penger fordelt over tid betyr rimeligere klær. Spørsmålet er bare når i svangerskapet man blir stor nok til å passe inn i mammaklærne. Det tar litt tid før man er stor nok til disse. Jeg skulle gjerne ha brukt mammabukser fra og med nå til ungen kommer ut. Er i uke 15, men er fortsatt bare "litt" gravid med en mage som ikke er stor nok til mammabukser enda, men for stor til at vanlige klær sitter behagelig.

Nå er jeg i 30-årene og er ingen moteslave på noe område, men ønsket om å se ok ut er absolutt til stede. Særlig på jobben er det påkrevd i møte med eksterne kunder. Joggebuksa er kun til bruk hjemme foreløpig.

Skrevet

By the way: Helt enig i at mange mammbutikker i utlandet har forstått at gravide er i jobb og at man ønsker å se ok ut selv om magen blir større. Særlig England har veldig mye fint. Bare synd at det blir så mye i toll.

Skrevet
Jo tidligere man begynner å bruke mammaklær jo mer får man for pengene, og jo mer glede får man jo av de..? Kjøper du en mammabukse til 600,- når du kun har et par måneder igjen sier det seg jo selv at den blir "dyrere" enn om du hadde kjøpt den tidligere i svangerskapet.. Bare en liten tanke :)

Og mange er gravide flere ganger, så hvis du har en god bukse i god kvalitet kan du bruke den i neste svangerskap også, så lenge den er litt basic og ikke går av moten - hvis man er opptatt av det. :)

Synes det er mange freshe gravide damer for tiden jeg!  ;)

Dette funket ikke for meg. Selv om jeg kjøpte mammaklær, måtte jeg kjøpe nye mot slutten av svangerskapet, så jeg kunne ikke investert i en mammabukse en gang for alle.

Skrevet

Hvorfor de gravide klager over at de aldri finner fine klær?

Kan det være så enkelt som at de aldri finner fine klær....? Men vi som ikke er gravide vet vel dette bedre enn de gjør :ironi:

Jeg synes de fleste gravide ser bra ut! Ufreshe? Herregud menneske, kanskje du bare skal tenke slike ting innvendig.

Skrevet

Enig i at det ikke er så lett å finne litt ok mammaklær som funker på jobben, når man helst skal se litt formell ut.

Var også og tittet i butikkene nå for å finne noe fint til 17. mai. Makan til dårlig utvalg. Savner å finne noen litt ålreite sommerkjoler jeg da, eller skjørt og pene topper. Liker å se litt ålreit ut, selv om kroppen eser ut og man ikke føler seg på topp hver dag. Litt pent tøy hjelper faktisk på humøret. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...