Gå til innhold

Barke rosebed?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et bed med tre store rosebusker, hardføre sådann - jeg så for meg at å legge et lag bark over jorda ville være en god ide (jeg er stor fan av bark - lite luking! :ler:), men så slo det meg at det kanskje ikke er noen god ide likevel? (jeg har virkelig ikek grønne fingre...)

Noen som vet sånt noe bedre enn meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Asti
Skrevet (endret)

😉

Endret av Asti
Skrevet
Jeg spurte på ett gartneri en gang, og der ble jeg frarådet å bruke bark i rosebed.

Det var det jeg tenkte... Det var dumt, for det kunne blitt kjempefint!;)

Skrevet

Har lagt bark rundt alle mine rosebusker jeg da.....visste ikke at det ikke var bra.

Vanedis - ble det oppgitt noen grunn for at det ikke er bra??? :klø:

Skrevet

Barken råtner og etter hvert vil den forsure jorden slik at rosene, som ikke trives i sur jord, blir skadelidende.

Nå er det imidlertid ingen umulighet å legge barkduk rundt rosene og dekke med noe annet som f.eks. hagesingel som finnes i utallige varianter.

Skrevet

Hos oss var det gartneren selv som la bark, da.....

Men om ikke du vil dekke med bark, kan du kanskje bruke kakaoskall? Det er like bra som bark,kanskje bedre.

Skrevet

Bark er nok ikke det rosene liker best da den blir for sur. Jeg ville heller plante en bunndekkende plante som brer seg under rosene og du slipper å luke. Et godt tips mot lus: Legg kaffegrut under rosene, det funker!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...