Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi måtte slå av varmekablene for en liten periode forrige uke. Etter at vi slo de av synes jeg det lukter helt forferdelig inne på badet. Denne lukta husker jeg fra forrige gang vi slo de av. Nå har vi satt de på igjen, og vips..lukta er borte. Noen som vet hva det kan være?? Selvfølgelig vanskelig å vite uten å kunne vite hvordan lukt det var, men det er litt vanskelig å forklare. Sur lukt liksom :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være fukt og sopp.. At når varmekablene står på så holdes fuktigheten nede samtidig som det holdes tørt. Når du slår av kablene blir det kaldt og rått og evt soppen lukter og formerer seg... ekkelt og litt skummelt...

Gjest Sativa
Skrevet
Det kan være fukt og sopp.. At når varmekablene står på så holdes fuktigheten nede samtidig som det holdes tørt. Når du slår av kablene blir det kaldt og rått og evt soppen lukter og formerer seg... ekkelt og litt skummelt...

Jepp. Er sånn her også.

Skrevet

Dette er nok fukt som har funnet veier det helst ikke burde ha funnet. Bor dere i første etasje eller kanskje det er en enebolig. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg undres om dette kommer på et bad som har støpt sokkel eller om det er trebjelkelag under.

Skrevet

Vi bor i rekkehus og badet vårt er i 2.etasje. Jeg kunne tenke meg at det hadde noe med fukt og sånn å gjøre. Hvordan blir vi lettest kvitt dette da? Usj, jeg hater sånt

Skrevet

Tror ikke det er så lett.. dessverre. Man må vel ta opp hele gulvet og legge det på nytt, med fuktsperre osv. Tror jeg da.

Skrevet

Hm, om badet ligger i andre etasje og dere sliter med dårlig lukt grunnet manglende varme på kabler kan nok dette tyde på flere ting. Hadde sett skikkelig på ventilasjonen/utluftning og det kan nok tenkes at det her er noe fukt som ligger under belegg/fliser. Om sistnevnte er tilfeller er det nok ikka noe annet alternativ enn å pusse opp, men dere trenger ikke å pusse opp hele badet.

Skaff en fuktmåler og sjekk veggene, gulvet og om dere eventuelt har en mulighet til å kunne droppe bruken av badet i noen dager ville jeg gjort dette for å se om problemet vedvarte. Kan være at det er kondens på rør som blir liggende inne i vegg, kan være liten sprekk i fuge/belegg eller annet, men bør sjekkes.

Sikkert tungt skrevet og beklager dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...