Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er dagen her, da mellomste gutten min skal bli kvitt alle smertene sine. Han skal opereres for lyskebrokk idag, og jeg er så glad for at all ventingen endelig er over.

Han har hatt dette brokket siden han var 6 mnd gammel og nå er gutten snart 4 år, det begynte som vannbrokk, og legene sa hele tiden " slapp av, det går over av seg selv "

Men det har det altså ikke gjort, vannbrokket ble større og til slutt var åpningen i lysken så stor at tarmen kom ned i pungen på ham

Han har vært hoven og øm, det har vært masse grining og hyling og gutten har hatt tydelig vondt mange ganger, men legene nektet å høre....har vært til masse undersøkelser, men min bekymring ble bare blåst av.

Ble behandlet som en hysterisk mamma, og først da jeg tok med bilde av hvor ille det faktisk kunne være tok de meg alvorlig.

Da var det plutselig veldig alvorlig, og de pratet om at et sånt brokk slett ikke var bra, og at i verste fall kunne det komme i klem og ikke gå tilbake, og da ville det haste med å komme på sykehus og bli operert.

Er sinna på dem fordi de ikke har gjort dette før, gutten har gått med smerter alt for lenge, og helt unødvendig. Men sånn er det ofte med legene i Norge, dessverre ......

Håper bare operasjonen går greit og at gutten kommer til å få det mye bedre enn han har hatt det hittil.

Sitter her med en masse tanker nå, spent, litt redd og ikke minst håper jeg at det skal bli slutt på all griningen.

For gutten min har jaggu vært gjennom nok, dette er tredje operasjonen på like mange år, han var født med hypospadi, en feil på urinrørsåpningen, og det ble operert i 2005, og i fjor høst fikk han dren i ørene for han hadde jo omtrent ikke hørsel pga væske i mellomøret, + at han fikk fjernet falske mandler mellom nesen og svelget.....har vært noen tøffe år for ham dette her.

Så nå håper jeg at han slipper mer problemer og at han nå endelig skal bli helt bra.

Kryss fingrene for at det får fint idag da ....

Hilsen en bekymra mamma

Gjest Mayamor
Skrevet

Stakkars lille vennen.

Blir oppgitt på dine vegner.

Skal krysse fingrene for at det går fint.

Lykke til. :klem:

Skrevet

Uff, stakkars gutt.

Det går nok bra i dag, men jeg kjenner igjen følelsen man har når man skal sende barna sine på operasjonsbordet. Men nå er det heldigvis sånn at i de fleste tilfeller så kommer barn seg veldig fort etter en operasjon.

Krysser også fingrene for dere :klem:

Skrevet

Så godt at du endelig ble hørt og tatt på alvor. Det å måtte "sloss" med legene for at de skal høre på oss foreldre vet jeg alt om :frustrert: jeg har vært i mange diskisjoner før legene har innsett at noen ganger vet faktisk foreldrene bedre enn legene for det er jo de som kjenner ungene best.

Lykke til til gutten din :klem:

Gjest Bellatrix
Skrevet
:klem: Håper operasjonen går bra.
Skrevet

Lykke til!

Jeg er helt sikker på at det går fint. :) Er faktisk også operert for lyskebrokk fordi jeg løp på en tripptrappstol da jeg var liten. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Håper alt er :) bra og lykke til videre

Skrevet

Ønsker dere masse lykke til. Det går helt sikkert bra :klem:

Gutten vår på 2,5 år har også lyskebrokk som vi oppdaget like etter 6 mnd kontrollen. Det tyter veldig ut (er på høyre side), spesielt når han dusjer. Han har ikke klaget over det, virker ikke som det plager han.

Han har vært på sykehuset for vurdering til operasjon. Men de ville ikke gjøre noe før han var ferdig utredet (liten og tynn, dårlig matlyst, blodig avføring en gang). Nå er han ferdig utredet. Vi skal på poliklinikken i juni regner jeg med. Får høre da om evt operasjon av brokket.

Få høre hvordan det gikk med din lille da! :)

Skrevet

Ønsker masse lykke til :klem:

Sønnen til en venninde av meg fikk operert lyskebrokk når han var 6 mnd han, de fant vel ut han hadde det når han var 3-4 mnd så han måtte ikke vente lenge på operasjonen.

Skrevet

Så utrolig bra at du står på ditt til du blir hørt! :tommel::klem: Helt jævlig at man skal være nødt til å troppe opp med bilder for å gjøre seg forstått, men som du sier; sånn er det her i helse-Norge. Sønnen din kan være glad for at han har sånn en dyktig mamma. :)

Lykke til med operasjonen. Håper lillegutt kommer seg greit gjennom det.

Skrevet

Håper det har gått fint med gutten din i dag og at han får det bedre nå!

Stakkars liten.

Gjest Mayamor
Skrevet

Hvordan gikk det med lille vennen da? :sjenert:

Skrevet
Endelig er dagen her, da mellomste gutten min skal bli kvitt alle smertene sine. Han skal opereres for lyskebrokk idag, og jeg er så glad for at all ventingen endelig er over.

...

...

Ble behandlet som en hysterisk mamma, og først da jeg tok med bilde av hvor ille det faktisk kunne være tok de meg alvorlig.

...

Hilsen en bekymra mamma

Eksempelet viser at vi som brukere av de tjenester staten skal yte, ikke må akseptere et svar som vi ikke har forståelse for. Leger og andre såkalte fagfolk tar like ofte feil som vi andre mennesker. Det er godt at du stod på så hardt som du gjorde.

Jeg ble selv truet med politiet om jeg ikke gikk da jeg ba sykehuset undersøke et av barna. Fastlegen hadde i 2 månder sagt at ingenting var galt, men lærerene ga beskjed om at "de ikke lenger kunne ta ansvar for barnet" når det var på skolen (barnet var for det meste bort fra skolen i denne tiden).

En annen lege skrev ut rekvisisjon til spesialist.

Desverre var det lang ventetid og de sa det var minimum 6 månders ventetid. Jeg nektet å gå fra sykehuset før jeg fikk bekreftet en raskere undersøkelse, og vi inngikk et kompromis om at de skulle ringe iløpet av noen dager å gi beskjed om tidspunkt innen 3 månder. 1 toime senere ringte de og ba om innleggelse neste dag. Det tok under 3 timer å finne problemet, og gutten ble umiddelbart behandlet. 3 dager senere var han nesten ved sitt gamle jeg.

I et annet tilfelle måtte jeg kontakte "spesialistene" hos "barnevernet". De valgte å legge saken død umiddelbart. Først når andre fagfolk tok tak i saken ble det fortgang, og barna blomstrer nå mer enn noen gang.

Til alle andre:

Ikke ta et nei for et nei i slike tilfeller. Såkalte "spesialister" tar like ofte (eller oftere ?) feil som oss andre.

Annonse
Skrevet

Håper alt gikk bra med gutten din! :klem:

Skrevet

Heisann

Joda, nå går det bedre, men han har fremdeles vondt. Han går som en cowboy, og sliter med å komme seg opp i senga, ned trapper og slikt, men dette er helt normalt.

Han endte på sykehuset igjen igår, for han har så veldig hoven, og fikk hjelp, fikk beskjed om at det var en blodansamling som gjorde det, men nå får han skikkelige smertestillende...Voltaren og Paracet tre ganger dagen. Håper han blir bra snart....

Operasjonen gikk forsovidt veldig bra !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...