Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Jeg sliter med uren hud, samt at jeg har spiseforstyrrelser. (dvs at spiseforstyrrelser som bulimi/tvangsspising skyldes ubalanse i hormon, dvs for lite østrogen i forhold til testosteron). Jeg er ganske fortvilet og er villig til å gjøre mye for å ev kunne forbedre situasjonen. Har inntrykk av at "alle" går på p-piller, og at det ikke er vanskelig å få tak i hos legen. Er det å anbefale å begynne på for å bedre huden (ev hormonbalansen) selv om jeg ikke trenger p-piller som prevensjonsmiddel? (PS: jeg er såpass gammel at det ikke bare er tenåringshud jeg har, er i midten av 20-årene. Kan også legge til at jeg har prøvd å få time hos psykolog for spiseforstyrrelsene mine/angsten, men at det ikke er noe ledig så derfor håper jeg kanskje noen av problemene skyldes hormonubalanse.)
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har brukt Diane med veldig god effekt mot kviser. Men disse har en stor tendens til å gi depressjoner, så ikke helt overbevist om at legen vil gi deg disse. Yasmine fungere også veldig bra mot kviser, og har ikke et like stort depresjons problem. Snakk med legen din, legg alle fakta på bordet så er jeg sikker på at dere finner et utmerket alternativ.
Saeria Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Yasmin ble jeg helt på bånn av og det var jævlig det! Har du store problemer med kviser, så finnes det faktisk legemidler mot dette. Spør legen din. Alt fra kremer/linimenter man påfører til tablettkurer for de med gjenstridige eller store kviseproblemer. Basiron wash fåes også på apoteket uten resept og kan være til hjelp.
Dalilah Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Yasmin ble jeg helt på bånn av og det var jævlig det! ← Kan skrive under på dette! Prøvde Yasmin et halvt år men måtte bare gi opp. Hadde noen skikkelige depresive perioder, noe jeg verken har hatt før eller siden - kjempeekkelt!! men jeg tror det er veldig individuelt hvilke p-piller som gir slike utslag. Synes du skal finne deg en lege som tar problemet seriøst og som kan anbefale løsning på problemet ditt. Jeg er ikke noe fagekspert, men jeg ville ikke tro at p-piller er den beste løsning på hudproblemer og spiseforstyrrelser. Lykke til
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg ville ikke brukt p-piller "unødvendig". Hudproblemer bør, etter min mening, takles som hudproblemer. "Tennåringshud" forsvinner heller ikke automatisk av at man blir noen åt tjue. Selv hadde jeg relativt tennåringsaktig hud (ikke som da jeg var 14 akkurat, men dog) til jeg var ca 23.. Så jeg tror godt det kan vare ennå lengre. Tilbake til det med p-piller. Jeg likte ikke å gå på p-piller. De fikk meg til å føle meg uvel og jeg fikk redusert sex-lyst.
MsRP Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Jeg ville ikke brukt p-piller "unødvendig". Hudproblemer bør, etter min mening, takles som hudproblemer. ← Diane er et preparat som faktisk er utviklet hovedsaklig for å brukes hormonelt mot kviser. Så å ta Diane er akkurat det å takle et hudproblem som et hudproblem. Det er heller ikke unødvendig, for en som er ordentlig plaget med kviser. Jeg har selv brukt Diane i 3-4 år i strekk, og jeg var kjempefornøyd. Er helt kvitt kviseproblemet, nå dukker det bare opp en ensom kvise en sjelden gang i blant. Jeg vil absolutt anbefale den!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå