^me^ Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 jeg har 2 katter. den ene hankatten min som er en god del ute er så extremt plaget med flottbitt! jeg plukker mange flåtter av hver dag, det er helt extremt!!det går ikke en dag uten og plukke av flere! jeg har kjøpt inn flåtthalsbånd fra dyrebutikken, men den fikk han sår rundt halsen av så det har jeg tatt av og hevet! men hva gjør jeg nå? med en katt som bor langt ute på landet der flåtten kryr rundt? hunkatten min har jeg funnet bare 2 stk på til nå, virker som at flåtten ikke biter så lett på henne.. noen som har erfaring med samme problemet? har oxo gått til innkjøp av flåttfjerner på apoteket..
Gjest Miss Guided Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Hunkatten min har fått flått, kun en foreløpig. Jeg skal prøve et flåttmiddel som jeg har fått resept på fra dyrlegen i håp om at det vil virke.
rangi Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 (endret) Frontline påflekkingsvæske eller spray er det beste mot flått på katt. Kjøp ALDRI flåtthalsbånd eller andre flåttmidler på dyrebutikker. disse kan være direkte skadelige for katten og i værste fall føre til dødsfall. Flåttmidler skal skal fås på resept fra dyrlegen! Og, bruk ALDRI flåttmidler til hund på katter, noen av disse midlene er livsfarlige for katter. Endret 8. mai 2007 av rangi
Kristin Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Pus her i huset har fått Frontline dryppet i pelsen sin... Dette funker! Fra å plukke 6-7 flått daglig, er det nå et par tre i uken.
LilleMy28 Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Mine puser bruker Frontline fra veterinæren, kan rapportere om flåttfri sommer i fjor og hittil i år. Og det er mye flått der vi bor. Ifjor glemte jeg å fornye dråpene på den ene pusen i fjor, hun var mye inne noen dager, og når hun da gikk ut tok det ca. 30 min før det var flått på ho... Husk at de drar de med seg inn i pelsen og de kan gå over på mennesker, og de er smittefarlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå