Gå til innhold

Hvis jeg vant...

Fremhevede innlegg

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg reagerer litt på at *lillian* ser ut til å være den eneste som tenker på svigerfamiline også. Det er mange med "mine foreldre og mine søsken..." Kommer dette av at dere anser det som et "JEG" viller i lotto, ikke "VI" vinner i lotto? Jeg og sambo anser en eventuell gevist som FELLES. Ja, tippinga skjer i hans navn og hans initiativ (videreføring av de rekkene han pleide tippe før han traff meg) men det er da våre felles penger vi bruker (alle våre penger har vært felles siden vi flytta sammen egentlig) så da er en eventuell gevist felles også ja.

Forøvrig, hva jeg ville brukt pengene på:

Kjøpe/bygge et hus! Det er drømmen.

Og så skulle sambo tatt lappen, og vi skulle kjøpt en bil.

Begynt prosessen (som i følge sambo tar minst 9 måneder, for vi skal ikke forhaste oss) med å ansaffe en hund.

Så skulle jeg slutta i jobben min trur jeg. (I alle fall ikke gått inn for fornya kontrakt når den midlertidige jeg har løper ut i slutten av april) Dette grunnet at jeg ikke trives der. Men jeg ville selvsagt fortsatt min jobbsøking da. Jeg VIL ha en relevant jobb ja!

Om jeg hadde fått sambo med på en skikkelig ferie, det vet jeg ikke helt, men det ville frista med en tur langt bort til varme strøk ja.

Ville dryppet litt på mine og hans foreldre (første ting ville vært, før huset også, å betale tilbake det vi har lånt av dem. Det skal vi forøvrig snart gjøre uansett, så snart økonomien tillater det da) og våre søsken. Men, jeg vikke ikke gitt dem masse penger sånn uten videre heller. Jo, min bror er 22, og kunne sikkert takla det (like godt som meg, i alle fall) men mine "svigerinner" er 10 og 12 år gamle, og etter min mening hadde ikek disse godt av å få masser av penger akkurat. (i så fall låst på en konto til de ble minst 18, til eventuelle studier eller noe) Men, dyrere julegaver og bursdagsgaver, en gave helt uten motiv. Invitert dem til å tilbringe vinter/høstferien sammen med oss i det nye huset vi skulle kjøpt :)

Så ville jeg, om det var noe igjen da, spart. Ja, nettopp, spart. Fordi jeg ville ha litt å gå på, i forhold til når jeg engang blir gravid. (ja, jeg ville nemlig begynt prosessen med å overtale sambo til det også) og da trenger man jo litt penge til alt til babyen og sånn.

Og ikke minst, så ville jeg fjernadoprtert flere unger. Vi har et fadderbarn nå, men vant jeg i lotto, så ble det nok et par til ja! og litt til hjerte og lungeforeninga, og revmatikerfroeninga og de andre sakene jeg velger å støtte.

Studielånet skulle vi selvsagt også nedbetalt.

Men, mest av alt, om vi "bare" vant en million eller to, jeg ville prioritert et hus! Ja, jeg drømmer om et hus, et eget hus, et drømmehus. Med hage. Med veranda. En plass vi kunne bo. en plass vi kunne ha en hund og en katt og en baby eller to. En plass med grillplass, solplass. Ja, et drømmehus, DET er drømmen min.

Men selv om vi tipper lotto hver eneste uke, så vinner vi nesten ingen ting. Går nok med underskudd. Men til den som sa at dette er en særavgift for dem som er dårlig i matte, så kan jeg opplyse om at både jeg og min samboer faktsik er flinke i matte, og til og med utdannet økonomer, men vi tipper lotto likevel vi. :) Man betaler nemlig ikke bare for (den forsvinnende lille) muligheten til å vinne, men for gleden og spenningen underveis :) Lotto er morro det, selv om man ikke vinner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå, FOR en deilig tanke!

Hadde jeg vunnet noen mill i lotto skulle jeg gjort følgende :

(ikke i prioritert rekkefølge....)

¤ Betalt ned studielånet

¤ Ikke tatt opp studielån de neste årene på skolen

¤ Kjøpt digitalt speilreflekskamera til samboeren

¤ Kjøpt hus til oss (hvitt, lyst hus, med søyler, balkong i 2.etasje, terrasse i første, med moderat hage, ) Hatt en stor tomt, ikke disse pusletomtene som er fortiden med en avstand på kun 5 meter mellom husene...... Det er altfor ille med å leve oppi naboene! Og brannfaren er stor hvis det er mange nybygde trehus tett i tett :( *grøsse*

¤ Startet smykkeverksted eller brudesalong

¤ Investert i noen bygårder i forretningsstrøkene i byen....kommer med litt cash etterhvert

¤ Investert litt i aksjer (hvis jeg tør da) :lol: Kjøpt opp flere bedrifter og fått i gang næringslivet i Telemark / Grenland igjen.... Det trengs når alt flytter utenlands

¤ Gitt mye til familiene våre

¤ Gitt mye til Frelsesarmeen og Leger uten grenser og Den Norske Kreftforening + Radiumhospitalet

¤ Nedbetalt annen evt gjeld som måtte være,- (har ikke noe særlig gjeld ennå, men....)

¤ Kjøpt meg 10 Cheongsam kjoler som ER skreddersydde og i silke!

¤ Kjøpt meg et digitalt snapshot kamera

¤ Kjøpt alt stæsjet søsknene mine ville ønsket seg : - )

¤ Kjøpt meg en snerten Audi TT eller New Beetle eller en rå MG sportsbil (og tatt lappen selvfølgelig!)

¤ Kjøpt oss komfyr, vaskemaskin og oppvaskmaskin.

¤ Kanskje et nytt servise ?

¤ Tatt med meg min kjære på langtur til New Zealand

Nei, uff......Her var det mange rosa drømmer :ler:

Skrevet

Vinne millioner i lotto ja..

Betalt ned studielånene våres

Kjøpt leilighet

Kjøpt bil

Dratt på drømmeferie

Gitt penger til familie, spesielt tantebarnet mitt :P

----tror jeg må begynne å spille lotto jeg gitt----

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg glemte i farta at sambos drøm om vi vinner er jo egentlig å starte egen bedrift... hmm.. vi får satse på å vinne så mye at vi kan gjøre begge deler?

Skrevet

Jeg skulle brukt 1 million på noe som jeg anser som en god sak.

Jeg skulle kjøpt enebolig med seks soverom og stoooort kjøkken. Jeg skulle hatt en stooooor bil.

Jeg skulle kjøpt hest og jobbet 50%

Og så skulle jeg satt av penger til barna, samt betalt en del gjeld for søsken og foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...