Gjest LoisLane Skrevet 5. mars 2003 #1 Skrevet 5. mars 2003 Søren klype så lyst jeg har til å vinne noen millioner i lotto!!! :enig_animasjon: Det trenger ikke å være så mange en gang, tre - fire klarer seg. Jeg har en del prosjekter jeg skulle ha gjennomført da! Nedbetale gjeld, så klart, og bestille alt som skal til for å få en hage, jobbet litt mindre. Og ikke minst - tatt med meg ungene på en real shopping! Hva ville DU ha gjort med millionene dine?
Gjest Lea Skrevet 5. mars 2003 #2 Skrevet 5. mars 2003 Jeg hadde investert en del i leiligheter jeg. Kjøpt noen kjekke, små, sentrale selveiere som jeg hadde hatt inntekter på i all fremtid. (Dette er planen uansett da). Og all boliggjeld hadde blitt historie. Så hadde jeg muligens tatt sjansen på å si opp jobben min, tatt noen måneder fri og tatt meg god tid med jobbsøking. Kanskje studert noe morsomt og tatt opp noen fag. Så hadde jeg kastet alle klærne mine og kjøpt nye! Bilen hadde nok også blitt byttet ut i en med plass til 5 personer. Dessuten hadde vel sambo fått oppfylt noen drømmer tenker jeg. Av en eller annen grunn, så tror jeg at beina mine hadde forblitt på bakken.. men man vet jo aldri. Bare synd at jeg har sluttet å spille lotto da...
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2003 #3 Skrevet 5. mars 2003 ÅÅÅhhh...den som kunne blitt lotto-millionær...Spennende å leke med tanken! Jeg ville betalt ned gjeld, bytta ut den gamle, dog så kjære, bilen min, kjøpt meg hytte på fjellet, pussa opp hele huset på EN gang, betalt ned resten av familiens gjeld... Hvor mye trenger jeg, da, tro? 6-7 mill. hadde vel holdt...
Barbie Skrevet 5. mars 2003 #4 Skrevet 5. mars 2003 Hmmmmm.... Jeg ville betalt ut leiligheten vår først og fremst. Deretter hadde kjøpefesten min begynt: Hytte ved sjøen... Hus i syden... Båt... Sportsbil... Ny bolig... Campingvogn... Cruise til Karibien... Også ville jeg selvfølgelig tenkt litt på familien min. Betalt all gjelden til mine foreldre... Søskene mine måtte fått noen hundretusen hver... Hvis det var noen penger igjen,så hadde jeg tatt med meg mann min på noe overraskende og morsomt. Uff,jeg blir matt bare av tanken! For en herlig tid jeg skulle hatt. :enig_animasjon: Ismen
Gjest Starya Skrevet 5. mars 2003 #5 Skrevet 5. mars 2003 Dette temaet har jeg lenge tenkt på å starte selv... Min fremtid som lottomillioneær: 10% til veldedige formål. Jeg kjøper meg et hus i det nabolaget jeg har sikla på lenge nå. Et beskjedent hus i gammel stil med stor rufsete hage. Jeg beholder bøttekottleiligheta frem til sommeren slik at vi kan være her i uken, så slipper ungen å bytte skole eller få lang vei midt i skoleåret. Jeg tar sertifikat og får meg en liten bil med plastkarroseri slik at jeg bare spretter tilbake om jeg kolliderer.. Jeg bytter ut en del plagg i garderoben. Jeg får meg ny tv, og ny data med flatskjerm. Den gamle får ungen på sitt eget rom.. eget rom, tenk det! Også skal han ha ny sykkel. Og leker. Ikke så masse på en gang, men han skal få noe av det jeg vet han ønsker seg, og som han vet vi ikke har råd til. Til sommeren reiser vi på skikkelig FERIE for aller første gang. Til forskjellige steder i Norge. Tusenfryd er obligatorisk. Jeg blir hjemmeværende husmor, mens jeg revurderer utdannelse og karriere et par år. Legger meg i hardtrening for å bli en flinkere kokk. Så er det på tide å lukte på en og annen utenlandsreise. skulle jeg komme på mer, så....
Skusla Skrevet 6. mars 2003 #6 Skrevet 6. mars 2003 Ååå vi har vel alle sittet og kost oss med den tanken tenker jeg... :D Så deilig da gitt, sjekke kontoen og der sto det 3-4 mill til disposisjon???? Jeg hadde kjøpt båt, møbler, gitt endel til brødrene mine, KLÆR OG SKOOOOO ( har skodilla delux), ny PC, tatt kjæresten med på en super ferie en eller annen plass eksostisk, betalt ned studielån, betalt ned av gjelden hans.. Å resten ( om der var igjen noe da... ) hadde jeg investert i noe supert som gav meg litt mer... Mye vil ha mer.... , neida jeg hadde vel vært kjempe fornøyd da tenker jeg.....
Tusenfryd Skrevet 6. mars 2003 #7 Skrevet 6. mars 2003 Tusenfryd er obligatorisk. Vidunderlig å inngå i en lottomilliondrøm Selv skulle vi ha kjøpt en ny bil, og et nytt sted å bo. vet ikke hvor eller hvordan, men likevel vet jeg akkurat hvordan det skulle være. Min mann skulle tatt et friår til å lese litt mer, eller bare gjøre noe annet. Og så skulle vi ha reist. Jeg vil ikke ha hytte ved sjøen, men et lite hvitt skur på Kreta.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #8 Skrevet 6. mars 2003 lotto er en særavigft for folk som er dårlige i matte.. et favoritt utsagn fra en jeg kjenner...
Nala Skrevet 6. mars 2003 #9 Skrevet 6. mars 2003 Oi oi oi, noen millioner i lottogevinst hadde gjort seg Da skulle jeg for det første tatt meg fri fra jobben noen måneder og tatt mann og barn med på en super reise verden rundt. Etter endt tur skulle jeg så gå tilbake i redusert stilling på jobb og vært mer hjemme sammen med vesla. Synes vi jobber altfor mye i dette landet, jeg. Selvsagt skulle jeg betalt ned all gjeld. DET hadde vært noe det! Huset hadde blitt pussa opp, bilen bytta ut, kjøpt en ekstra bil, kjøpt MASSE nye klær og i det hele tatt vært litt materialistisk da Men så hadde jeg også kommet til å tenke på de veldedige organisasjonene jeg brenner for, så som Kreftforeninga og Dyrebeskyttelsen. De hadde også fått ta del i gevinsten. Men det blir vel bare med drømmen dette. Ja ja, er nå lov å drømme da :blunke:
Malou Skrevet 6. mars 2003 #10 Skrevet 6. mars 2003 Åhh... Drømme, drømme, drømme... Dette har i perioder vært mitt favoritt emne. Hva jeg ville ha gjort hvis jeg vant... Nr 1: Ringt jobben og sagt at jeg ikke kommer på en stund (om noen gang mer...) Så ville jeg dratt ut på Kastrup, booket meg en plass på flyet til Oslo, tatt en taxi opp til lånekassens kontorer og deretter forlangt å få betale ut resten av studielånet mitt med kontanter! Det hadde vært fett det Når jeg på et eller annet tidspunkt fikk rotet meg hjem igjen, så hadde i allefall følgende ting stått på planen: Betalt ut gjelda på huset vårt. Deretter satt i gang en håndverker på bad og kjøkken. Reist rundt i syd europa på jakt etter det perfekte "feriehuset". Shoppet en hel masse klær (tror nok at mesteparten av det jeg allerede har hadde blitt erstattet av nytt ja. Det samme på makeup, hår og hudpleiefronten. Invitert venner og kjente til en kjempegrillfest i hagen (hvis det var sommer da.) To be continued... Tror jeg satser på å vinne 5 millioner jeg... Sånn bare for å være sikker... :blunke: Foressten så skulle jeg hatt en ny liten snærten bil også... Jennifer
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #11 Skrevet 6. mars 2003 Med noen millioner i lottogevinst ville jeg: - Betalt ned huslånet - Restaurert færdig huset - Kjøpt familiebil og konebil - Lagt til side penger til barna. - Dratt på ferie til Thailand med og uten barn... hehe - Gitt til familie. - Kjøpt meg leilighet i Spania. Ellers leve livet med mann og barn. Men tror nok jeg skulle prøvd å holde føttene på jorden og ikke bli skyhøy. :blunke:
Elefantina Skrevet 6. mars 2003 #12 Skrevet 6. mars 2003 Noen millioner på kontoen hadde gjort seg, ja... Tror jeg skulle nøye meg med seks eller syv! Dette skulle jeg bruke pengene på: * Betale ned studielån for både meg selv og samboeren * Kjøpe meg et stort, fint hus nær sjøen (og da røyk mesteparten...) * Ny bil * Totalutskiftning av garderoben * Nedbetaling av mine foreldres huslån * Ny bil til dem * Sette av til nedbetaling av mine brødres fremtidige studielån Tror jeg har brukt opp millionene mine nå, men hvis ikke skal jeg ut og reise!
Gjest sexysadie Skrevet 6. mars 2003 #13 Skrevet 6. mars 2003 Hadde jeg vunnet Ville jeg først ha puttet av noen kr til fremtidig huskjøp. Deretter vill ejg ha kjøpt skikkelig bil. Etter det så en 6 mnd tur over Australia. Hadde det vært noe igjen da skulle min familie ha fått 1 mill hver.
ivanka Skrevet 6. mars 2003 #14 Skrevet 6. mars 2003 betalt ned studielånet. tatt en tur til australia. fortsatt å studere til jeg var 90. jeg ville garantert kommet på flere ting å bruke pengene på etter hvert, men materielt sett har jeg det jeg trenger nå.
Tilde Skrevet 6. mars 2003 #15 Skrevet 6. mars 2003 :D Stor drøm det der ja,tror jeg må kjøpe meg en lottokupong først og fremst... Men viss jeg vant hadde det passet fint med sånn cirka 5-6 millioner.. Da skulle jeg: Kjøpt (eller bygget) drømmehuset Betalt ned studielånet Kjøpt nye stilige møbler Kjøpt bil Beholdt huset vårt og leid det ut Latt det dryppe endel på mor,far og lillebror Reist til på ferie og tatt med venner og familie(Thailand?!) Tatt meg et friår kanskje og reist,gått på ulike kurs Satt penger på konto Investert i aksjer Bamsemums skulle fått 3-400 000 til å kjøpe det han mest ønsker seg.. (ikke mer for da tar han helt av!) Gått til hudpleie og massasje regelmessig..he he Satt av penger til en knert eller to Jepp! Dream on...
Gjest Hvitveis Skrevet 6. mars 2003 #16 Skrevet 6. mars 2003 og bestille alt som skal til for å få en hage Ah, en som skjønner hva som er viktig her i livet Jeg også, jeg også
ivanka Skrevet 6. mars 2003 #17 Skrevet 6. mars 2003 hage=sjelefred. kan ikke vente til snøklokkene, tulipanene osv begynner å sprette opp... heldigvis en av livets billige gleder... noe av det beste jeg vet, når blomstene jeg har plantet dukker frem fra jorda.
Gjest Hvitveis Skrevet 6. mars 2003 #18 Skrevet 6. mars 2003 hage=sjelefred Enda en artsfrend ... heldigvis en av livets billige gleder Derfor trenger jeg heller ikke vinne mer enn ... tja, 19 000,- skulle holde en stund
*Lillian* Skrevet 6. mars 2003 #19 Skrevet 6. mars 2003 Min drøm er å vinne 10mill i lotto... Da hadde jeg gjort tingene i denne rekkefølgen: * betalt ned gjelda mi * kjøpt hus (enebolig på 100-130kvm) * betalt ned gjelda til min mor, min far, mine søstre, og min svigerfamilie (det er ca. 4mill tilsammen) * tatt lappen * kjøpt ny bil til sambo og en til meg * gått ned til 50% stilling på jobben Den som hadde vært heldig... Ellers kommer jeg faktisk ikke på så mye annet jeg ville gjort med de pengene, jeg... Sikkert reist en del, men jeg ville egentlig hatt det slik at jeg hadde hatt muligheten til å jobbe kun 50% og heller leve livet her enn å kjøpe mest mulig eller reise mest mulig, jeg.... Akk...Det er deilig å drømme, men det er så kjett når man våkner opp igjen... Lillian
Usikker Skrevet 6. mars 2003 #20 Skrevet 6. mars 2003 Rekkefølgen her er uvesentlig - jeg hadde fått råd til alt.......... Pkt. 1 - Betalt ned all gjeld Pkt. 2 - Pusset opp trappa i boligen min Pkt. 3 - Byttet bil Pkt. 4 - Jobbet mindre (3 dager-uke kanskje!) Pkt. 5 - Reise - både i Norge og til utlandet Pkt. 6 - Sørget for at mine tante-barn hadde fått en god slump penger til sin utdannelse Pkt. 7 - Betalt litt gjeld for mine nærmeste Pkt. 8 - Invitert "mannen i mitt liv" med på en herlig ferie til sol og varme Pkt. 9 - Veldedige formål så klart Pkt. 10 - Pusset opp/investert i litt småtteri i boligen min - ny seksjon, TV, Video Pkt. 11 - Ansatt vaskehjelp (husarbeid er så innmari kjedelig) Pkt. 12 - Kjøpt et par nye bukser + 1 skjørt + noen topper Pkt. 13 - Tatt med tante-barna på shopping (har noen i "rett" alder for den type aktvitet) Pkt. 14 - Åja, jeg ønsker meg ny veranda Pkt. 15 - Også må jeg ha ny gressklipper + en ny hagesaks! Pkt. 16 - Snøskuffe tja - dette skulle vel bli litt hvertfall............ så setter jeg resten i banken - og bruker litt-etter-hvert-tenker-jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå