Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal i begravelse til tanta mi på torsdag. Det blir ufattelig trist, men jeg lurer på hva jeg skal ta på meg. Har hørt at man skal gå i mørke klær, men må det være helsort?

jeg tenkte å ta på meg en svart penbukse, også tenkte jeg kanskje på en genser i lys beige med litt shimmerglitter i, også har det silkebånd i midjen.. Men aner ikke om det er greit?

Tenker at detkan gi litt håp, det å ikke bare komme i helsvart, eller er det sånn at man skal kle seg så trist som mulig?

takker for svar

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Det vanligste er å gå i mørke klær, men jeg har sett mennesker i rødt, gult, hvitt, blått, grønt osv. Men jeg selv hadde valgt noe mørkt.

Skrevet

Jeg hadde vært betenkt med å ha på meg den toppen i begravelse, selv om jeg skjønner tankegangen din. Jeg hadde nok holdt meg til mørk farge, om enn ikke helsvart.

Skrevet

Ok... får se om det er noe annet jegkan ha, som passer seg bedre.. har ingen pen jakke som er svart heller:( bare en rød

Skrevet

Hadde nok IKKE valgt noe med shimmerglitter i en begravelse nei.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg hadde nok valgt noe som var mørkt og enkelt, og kanskje lagt vekk shimmer-toppen. Men jeg synes ikke det er noe i veien for å ta på seg en beige topp hvis du ikke har noen jakke til buksen.

Jeg hadde en brun drakt med hvit bluse i den siste begravelsen jeg gikk i - følte meg mye mer vel enn dersom jeg hadde kledd meg i helsort, samtidig som jeg absolutt holdt meg innenfor det som er akseptabelt.

Skrevet (endret)

Du trenger ikke å velge helsvart antrekk, men jeg hadde holdt meg unna alt som har gull, glitter og shimmer.

Endret av panda
Skrevet
Du trenger ikke å velge helsvart antrekk, men jeg hadde holdt meg unna alt som har gull, glitter og shimmer.

Enig, det ser upassende ut å være pyntet.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Jeg gikk i en topp med glitter på i min bestemors begravelse fordi hun likte at jeg pyntet meg opp. Jeg var vel bare rundt 13-14 år da, så kanskje det er mer "lov" da?

Skrevet
Jeg gikk i en topp med glitter på i min bestemors begravelse fordi hun likte at jeg pyntet meg opp. Jeg var vel bare rundt 13-14 år da, så kanskje det er mer "lov" da?

Siden jeg skrev om pynting, så får jeg svare. Jeg synes det du gjorde var fint, fordi du visste at bestemoren din ville likt det. Jeg burde kanskje skrevet det, men jeg mente at pynting som regel ikke passer seg.

Gjest Borghild
Skrevet

I begravelse er jeg som vanlig kledd i svart med et blekt blekt ansikt og en matchende bart.

Skrevet

Gå i det du vil, og selvfølgelig kan du pynte deg med en glitter topp. Jeg pynter meg alltid jeg, og hadde ikke pyntet meg mindre pga. en begravelse, det hadde jeg følt var respektløst.. Men det kommer jo selvfølgelig ann på hvilken stil man har selv da.. Jeg hadde valgt en sort pen-kjole, sjal over armene, brun strømpebukse og sorte høye heler...

Gjest Alou
Skrevet

Er enig med mange andre her, ville kanskje valgt enn litt annen topp hvis den er veldig "party-party". Du kan ikke få tak i en sort dressjakke som går over og passer til buksen da?

Skrevet

Ja, bør prøve å få tak i en dressjakke som er sort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...