Gå til innhold

Han vil ha bunad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nylig vite at han har tenkt å ha bunad på seg når vi gifter oss. Han har ikke bunad fra før, så han har tenkt å skaffe det nå.

Jeg skal ha brudekjole.

Vil det se "teit" ut med bunad + brudekjole? Bør enten begge eller ingen ha bunad på seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært med i bryllup der han hadde bunad og hun hadde hvit typisk brudekjole. Det så ikke dumt ut i det hele tatt :)

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jeg synes det er finest med begge eller ingen.

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe om han har bunad og du har hvit kjole.

Dessuten er jo menn rålekre i bunad.

Skrevet

Menn i bunad er jo rå-fint!! :rødme: Jeg kunne ønske min mann kunne ha d på den store dagen, men vi har ikke råd til en xtra utgift på over 20000 nå. :sur:

Men om vi hadde det, så hadde jeg fortsatt hatt tradisjonell brudekjole :)

Gjest lillebøll
Skrevet

Jeg synes det ser fint ut jeg.

Skrevet

Jeg har vært i bryllup der han har hatt bunad og hun brudekjole og jeg synes at de så kjempefine ut sammen. Motsatt derimot ville jeg kanskje ha stusset over.

Skrevet
Jeg har vært i bryllup der han har hatt bunad og hun brudekjole og jeg synes at de så kjempefine ut sammen. Motsatt derimot ville jeg kanskje ha stusset over.

Menn i hvit brudekjole ville vel de fleste stusset over.

Sorry, klarte ikke å dy meg :hoho:

Skrevet
Menn i hvit brudekjole ville vel de fleste stusset over.

Sorry, klarte ikke å dy meg  :hoho:

Helt greit, jeg ser det for meg... :ler:

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg ser ikke problemet... Menn i bunad er sexy og jeg har full forståelse for at en brud vil ha brudekjole på dagen.

Skrevet

Syns det blir totalt stilkræsj. Enten må begge ha bunad eller så må ingen ha det. Bunad og brudekjole er virkelig ikke pent sammen!

Skrevet
Syns det blir totalt stilkræsj. Enten må begge ha bunad eller så må ingen ha det. Bunad og brudekjole er virkelig ikke pent sammen!

Jeg er nok mest enig med deg, men når det er sagt må jo hver og en få gjøre som de vil.

Skrevet

Det kommer vel an på hvilken kjole og hvilken bunad det er snakk om.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes det kan være kjempefint med bunad til brudekjole. I Skotland er det f.eks. vanlig at brudgommen stiller i kilt med alle regalier (jakke, knestrømper, sko, dingledangler etc) og bruden i brudekjole og det er veldig flott sammen.

Skrevet

Det er rålekkert med bunad til han og hvit brudekjole til deg!! Spør du meg da! Vi skal også ha det, gleder meg som bare det til å se min tilkomende i kirka med sin nye bunad! :rødme:

Skrevet

Min mann skal også ha bunad, denne.

Jeg synes den er flottere enn noen dress, smoking, sjakett!! Pluss at mannen min går i dress hver dag på jobb, så jeg er så vant til å se ham i det.

Den bunaden han skal ha er også såpass "fin" at jeg synes den passer til brudekjole. Nikkers derimot hadde blitt stilkræsj. Eller dette :ler:

Gjest Melonas
Skrevet
Jeg synes ikke det gjør noe om han har bunad og du har hvit kjole.

Dessuten er jo menn rålekre i bunad.

:enig_anim:

Skrevet

Håper virkelig min tilkommende skal bruke sin bunad når vi gifter oss, for han er rå lekker i den!

Jeg synes det er helt greit med bunad og hvit kjole til, men jeg ville valgt en litt enkel kjole uten så mye glitter og stas.

Skrevet

Tusen takk for mange svar! :)

Han skal ha Nordlandbunad. Jeg var nettopp inne på nettet og søkte etter bilder av denne bunaden, og den var jo kjempefin da! :) Tror ikke det blir noe problem å ha på den nei! :) Han er høy og slank, og blir nok veldig fin i bunad. Og ja, jeg og ELSKER menn i bunad! :) (har bare ikke sett for meg at han skulle gifte seg i en bunad, tenkte mer på kjole og hvitt jeg).

Jeg har ennå ikke valgt kjole. Det står mellom 2 kjoler. Begge har lik fasong, dvs. uten stropper, innsving i livet, for deretter og gå utover. Begge har slep. Den ene ca 1,5 meter, den andre 2 meter.

Kjole 1: Klassisk/romantisk (LIBRA tror jeg den heter). Det er perler på brystet og litt nedover kjolen. Også perler bak. Snøring i ryggen. Slepet er uten pynt. Jeg skal ha langt slør, og muligens diadem. Fargen er Ivory.

Kjole 2: Romantisk kjole. Masse broderi/perler på slepet! Litt blomstrete på brystet, og helt nede med bena. Knapper i ryggen. Fargen er Ivory.

Skal bestemme meg for kjole i dag......

Skrevet

Synes ikke det har noe å si om han bruker bunad. Menn i bunad er kjempestilig.

Kjolen er veeeldig viktig for bruden, og hvis mannen vil ha bunad er dette kanskje noe som er viktig for han også? Vi må ta hensyn til hverandre, og det er veldig dumt hvis antrekket skal bli et stort diskusjonstema under forberedelsene.

Tenk om han hadde vært stor fotballfan og ville stilt opp i kirka i fatballskjorte??? :ler: Da må jeg innrømme at jeg hadde slitt litt!

(Ikke for det, datra mi vil at vi skal gifte oss på Lerkendal!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...