Gå til innhold

hvordan underholde en på 1,5 år i 5 timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart til gran canaria og selv om lillegull sikkert sover deler av reisen så innser jeg at det blir vanskeligere enn for et år siden.

noen som har gode råd å komme med?

tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville hatt noen små overraskelser på lur til den lille. En tegnebok eller lignende (tilpasset alder selvsagt) og et par andre leker som kan porsjoneres ut i løpet av flyreisen (og har du noe til overs, kan det deles ut på retur-reisen).

Ellers er jeg av den oppfatning at barneoppdragelse gjøres i forkant og etterkant av flyturen -under flyreisen gjør jeg mitt ytterste for at det blir en behagelig reise for barnet og de andre passasjerene i flyet..

Skrevet

Favorittleker, -klut og -teppe er et must! Ta med favoritt bok og /eller leke.

Hvis man får det til er det greit å skyve på sovinga til man er på flyet.

Sørg for at barnet har drikke - hjelper også mot press i ørene!! ;)

Ellers, som den over sier - denne turen skal være perfekt for småtrollene -

legg ting til rette for minsten...;)

God tur! :)

Skrevet

Vi dro for et par mnd siden på samme reise, lille snuppa var da 1 år og 3 mnd. Vi konkluderte vel med at vi ikke orker dette en gang til - neste gang kjøper vi eget sete til henne, for det var plassmangel som var det største problemet.

Det er så utrolig trangt på charterfly og med et barn på fanget blir det ekstremt. Hun satt fastspent bare under take-off og landing, ellers gikk hun opp og ned og opp og ned (fra fanget til gulvet og omvendt). og hun lå litt på gulvet ved beina våre, spør etter teppe og puter på flyet.

Vi prøvde også å gå med henne i midtgangen så snart det ble mulighet til det, og det var populært. Men de kjører jo rundt med enten matvogner eller salgsvogner nesten hele tiden, så var ikke så mye tid vi fikk.

Men nå var det ikke meningen å ta helt motet fra deg :) Vi hadde med noen leker, og i tillegg hadde vi en pakke rosiner som vi ga henne litt og litt av - må drøye ut tida som best man kan. Pappa gjemte rosin inne i hånda si som hun måtte finne. Det syntes hun var moro. Mat generelt var positivt for henne - hadde også appelsin ferdig oppkuttet i små biter som hun koste seg med. Er nok lurt å ha noe barnet liker godt når det begynner å bli kjedelig.

Håper det blir en grei flyreise og at barnet får sove en del! (det gjorde ikke vår dessverre) Lykke til!!

Skrevet

Vi var i Thailand i mars. Flytur til Sharjah tok vel ca 6 t. Videre flytur til Phuket tok ca like lang tid.

Vi har unger på 1,5 år, 2,5 år og 6,5 år. Minstemann satt på fanget til en av oss. Så ombord i flyet satt vi i midten (4 seter). Ungene satt i midten. Jeg og samboeren min satt på hver vår side. De fikk herje fritt. Var like mye på gulvet som i setene. Da fikk de lekt og rast litt (trangt ja, men det gikk).

Ellers hadde vi med tegnesaker og nintendo DS som de to eldste spilte på. To bøker til de minste. Kosehunden til 2,5 åringen. Hadde ingenting mer av leker med. &,5 åringen hadde skoleboka og penalet, så han gjorde mye lekser på flyturen.

De gikk også litt i midtgangene. 2,5 åringen sjarmerte det eldre ekteparet på raden bak oss. Han satt på fanget demmes, de lekte med han. Det skal sies: vi var utrolig heldige med alle de som satt rundt oss!! For noen hyggelige folk. Vi har reist på 4-5 timers flyturer før med merkelige skapninger som medpassasjerer.

Som regel tar man med seg altfor mye leker og ting. Jo mindre handbagasje jo bedre.

Skrevet

legg inn favorittmusikken på en mp3 spiller

Skrevet

Bærbar DVD spiller med masse filmer.

Skrevet

Vi satt 18 timer på flyet nå i påsken til Bali. Og vår gutt på 2 år og 3 md var en engel! Vi hadde med noen favorittleker, og kjøpt noen nye overraskelser. Det mest populære var et slikt tegnebrett som man tegner med en magnetpenn og fjerner tegningen ved å dra i en spak på siden. Den var superpopulær. På flyet var det dessuten tv med tegnefilmer så tiden gikk fort. :-)

Lykke til, og god tur!

Skrevet

Nå har ikke jeg barn men hvis jeg noen gang får så lurer jeg på følgende:

Når kan man begynne å la barn bruke høretelefoner?

Fra hvilken alder vil barn ha glede av lydbøker?

Jeg liker så godt selv når jeg er ute å flyr å høre på lydbøker lastet inn på mp3-spilleren, tiden går så mye fortere da!

Skrevet

Litt seint nå kanskje men.... jeg hadde gått for eget sete til ungen uannsett alder. Da har dere litt mer "lekeplass"

Ellers er musikk på discman/mp3 spiller fint. bærbar dvdspiller med ynglingsfilmer på (og kanskje en ny en) og leker dere veit at ungen liker og kan bruke litt tid på.

Skrevet

Det koster nesten det samme som en voksenbillett å bestille eget sete.

Skrevet

Når vi har flydd med gutten vår, før han var 2 år og hadde eget sete var vi så heldige at vi fikk eget sete til gutten vår. Men dette var pga at flyet ikke var fullt.

Jeg syns det er sikkelig pes og fly med små barn, har flydd 3 ganger og da har det ikke vært lenger enn 3 timer. Men vi har en sønn med maur i rompa også da.

Skrevet

Vi fløy til Malaga for snart to uker siden med sønnen vår på 1 år og 8 måneder.

Selv om vi ikke hadde bestilt eget sete til han fikk vi heldigvis et til han allikevel (ledig plass).

Han er veldig glad i å lese bøker, så vi hadde med to-tre små bøker vi vet han er glad i og som han bruker lang tid på. Vi hadde også med rosiner og bokstavkjeks som han koste seg lenge med, og vi hadde et par klappe-sanger på lager.

Når han blir litt eldre blir det bærbar film og musikk på øret.

Lykke til!!

Skrevet
Det koster nesten det samme som en voksenbillett å bestille eget sete.

på charter er det som regel halv pris på de minste barna. ("barn under x-antall år, reiser til halvpris dersom de sover i ekstraseng")

På rutefly derimot kan dette variere mye hvor barna skal betale.

Men har man mulighet til det ville jeg nok ha gått for det.. spesielt på charterfly og lavprisselskap der det er veldig trangt mellom setene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...