Gå til innhold

Kuvertpris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at mange her inne har en ganskesaftig "kuvertpris" i bryllupet sitt. Hvis man skal hastor middag, mye folk og mye gratis drikke ender det vel fort i den retningen ;)

Men hva regner dere som kuvertpris? Jeg lurer på om vi alle er enige i definisjonen av begrepet.

Er det:

1. bryllupets totalpris delt på antall gjester ...eller

2. totalpris på mat, drikke og kake delt på antall gjester ?

Hva er med i kuvertprisen? band, lokaler, brudekjole, pynt, kaker, inbydelser, fotograf, blomster?

Det er en gråsone her. Hvor går grensen for hva som er med i kuvertprisen?

Gjest baby-E
Skrevet

Kuvertpris er vel det det koster for middag, med drikke for en pers.

Gjest Kitten
Skrevet

For meg er det nr2 som er kuvertpris, hva det koster per pers og spise og drikke.

Gjest bada
Skrevet
Kuvertpris er vel det det koster for middag, med drikke for en pers.

Enig.

Skrevet

Jeg regner bare maten når jeg sier kuvertpris.

Fordi vi har et lokale der vi har med egen alkohol, og har ikke regnet på hvor mye vin til maten vil koste ennå :)

Skrevet

I vår kurvepris er det med:

Velkomst drikk

4 retters meny

Vin, øl eller mineralvann til maten.

Så mye kaffe/te man orker hele dagen

et glass konjakk til kaffen

All bordoppdekning, leie av lokale, betjenin o.l er også inkludert i denne.

Skrevet

Det ligger jo i ordet "Kuvert"...

Bare mat og drikke!

Skrevet
I vår kurvepris er det med:

Velkomst drikk

4 retters meny

Vin, øl eller mineralvann til maten.

Så mye kaffe/te man orker hele dagen

et glass konjakk til kaffen

All bordoppdekning, leie av lokale, betjenin o.l er også inkludert i denne.

Det er det samme som i vår kuvertpris, bortsett fra at vi bare har 3-retters middag.

Skrevet

Hvis jeg skulle regnet kuvertpris for vårt bryllup tror jeg jeg ville tatt med:

mat 3 retter

vin til maten

leie av lokale

servering

kokker

Skrevet

Hovedsaklig mat og drikke, men når vi fikk regnestykket fra hotellet sist, så regnet de alle utgifter og delte på gjestene.

Skrevet

Dersom du leier et sted som ordner alt, så er alt det de ordner med i kuværprisen. (borddekorasjoner, bryllupskake, middag, drikke, servitører og kokker og leie av lokalet, osv). Band pleier å gå utenfor, blomster har jeg inntrykk av at som oftest er innenfor, servietter og lys og slikt er innenfor. Det vil si alt de leverer delt på anntall gjester.

Dersom du leier et lokale og du bestiller catring med ordner drikke selv så har jo catringselskapet en kuvær. Denne pleier å inkludere mat pr pers. I tilegg kommer (som regel, men dette er ikke alltid likt), frakt og eventuell kokk til å legge opp maten.

Det korrekte er vel at kuværprisen reflekterer hva det koster med middag for hver person, men om en skal regne inn dukleie og lokalleie og alt det andre i dette er jo opp til enhver, det er neppe noen fungerende regel på dette.

Skrevet

Vi har en kuvertpris som inkluderer:

Fingerfood

Apertiff

4 retters middag m/ drikke

Kaffe avec

Fri bar

Pynting av lokalet

servitører

telt

Gjest Ballerina
Skrevet
Jeg regner bare maten når jeg sier kuvertpris.

Fordi vi har et lokale der vi har med egen alkohol, og har ikke regnet på hvor mye vin til maten vil koste ennå :)

Jeg også!

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan du regner. Der jeg jobbet som servitør, oppga vi en cuvertpris for hver meny. Siden dette var en restaurant, var duker, servietter, lys, enkle blomster, oppdekking, servering og oppvask naturligvis inkludert i kuvertprisen. Drikke var ikke inkludert, fordi det var så stor forskjell i hva folk ønsket å drikke, og hva de ønsket prismessig. Men det er klart vi kunne legge på 63,- på cuvertprisen og si at den inkluderte ett glass rødvin, f.eks.

Det som er helt sikkert, er at cuvertprisen ikke inkluderer kjole, fotograf, porto til innbydelser og alt annet.

Prisen for 4 retter i vårt bryllup var på 470,- p.p., og så valgte vi viner i tillegg til dette. Totalprisen for bryllupet delt på antall gjester, ble på ca 2000,-, og da har jeg tatt med gifteringer, spraytan, sko, frisør og sånt.

Skrevet

Når jeg regner vår kuvert pris teller jeg middagen (7-rteter)og det baren kostet (dvs fri bar de timene vi var der.- vi betalte pr pers pr time så vi visste på forhånd nøyaktig hva "fri bar" kom til å ende på.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...