Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har mørke brunt hår, men har veldig lyst å farge det lyst.. Jeg har farget håret ganske mange ganger. Fra brunt til blondt til brunt igjen.

Har lest bakpå mange hårfarge pakker og der står det at jeg må bruke avfargingsmiddel før jeg farger.

Noen som vet hvilke butikker hvor jeg kan få tak i dette middelet? har sett overalt..

Og lurer også på om noen har noen råd om hvilken hårfarge som er best å bruke når en skal farge håret blondt? Hvilket produkt?

Tusen takk til alle som svarer :)

Endret av Ceccy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt det på HM og lignende butikker som selger hårfarge, men anbefaler deg sterkt å få gjort det hos frisør. De fleste som bruker avfargingsmiddel hjemme ender opp med en lite lekker gul-orange farge på håret, og et veldig slitt hår. Snakker av erfaring :smile:

Gjest Bodillen
Skrevet

Jøss, kan det ikke bare blekes, da?

Gjest Yoghurt
Skrevet

Hmm.. Slik avfarging, hvis det blir gjort hos frisør, kan det gi deg tilbake din originale hårfarge? Har hatt noen slike "vaskes ut etter to måneder" farginger, men to år senere sitter det fortsatt noe igjen, og jeg sparer til langt hår og naturlig hårfarge, så ser meg nødt til å må gå med et lite kledelig rød-skjær på halve håret.. Det er liksom ikke så mye, i noen lys ser alt ut til å være min farge, i andre ser du tydelig ettervekst, så ja..

Skrevet
Du får kjøpt det på HM og lignende butikker som selger hårfarge, men anbefaler deg sterkt å få gjort det hos frisør. De fleste som bruker avfargingsmiddel hjemme ender opp med en lite lekker gul-orange farge på håret, og et veldig slitt hår. Snakker av erfaring :smile:

Signerer denne. Prøvde meg på det for en stund siden, ble ikke akkurat fargen jeg opprinnelig har for å si det sånn :forvirret: Det ble lysere da, så nå (en stund senere) har jeg stripet det for å få det enda litt lysere igjen.

Skrevet
Jøss, kan det ikke bare blekes, da?

Hvordan skal jeg gjøre det da?? Hva er forskjell på bleking og farge det blondt?

Gjest Melonas
Skrevet

Er håret farget kan det ikke farget blondt. Lysfarge skal bare brukes på naturlig hår. Og en avfarging gir deg ikke din naturlige farge tilbake, den fjerner farge, og det blir stort sett ujevnt, derfor anbefales frisør.

Og når man lysner håret BLIR det sånn, det vaskes ikke ut. Det er her de fleste misforstår når det komemr til hjemmefarge; en farge som vaskes jevnt ut vaskes kun ut om man bruker en farge _tilnærmet sin egen_. Har du blondt hår og vil blir brun, eller rød, vil ikke den fargen vaskes ut i løpet av to mnd (eller 24 vask).

Skrevet

Jeg prøvde avfarging hjemme, for jeg ville farge det litt lysere enn det jeg hadde. Det ble IKKE bra, fikk nesten sjokk da jeg så meg i speilet etter avfargingen. Håret var vel nærmest gul-oransje. Men da jeg fikk farget det i den fargen jeg skulle ha ble det da bedre. Ikke helt som jeg hadde tenkt, så neste gang blir det nok hos frisør.

Så nå farger jeg håret hjemme kun hvis jeg skal ha ganske lik farge som jeg har fra før, eller litt mørkere. Skal jeg ha striper går jeg til frisør.

Gjest ~Alwa~
Skrevet (endret)

GÅ TIL FRISØR!!!! Det er selvfølgelig mye dyrere enn en pakke fra H&M, men jeg kan nesten garantere deg at det er værdt det. For det første vil resultatet sansynligvis bli en hel del bedre enn om du gjør dette på egenhånd, og for det andre er disse hjemmebehandlingene utrolig harde på håret. Så om resultatet ikke blir bra og du må gjenta behandlinga risikerer du å ødelegge håret ditt.

Jeg kan takke genene mine for det slitesterke håret mitt, det burde strengt tatt falt av for mange år siden. For det har jammen fått gjennomgå av hjemmebehandlinger av ei som hadde null peiling på hva hun drev med. Nå bruker jeg heller 800-1000,- frisørbesøket og ender opp med finere farge enn jeg noen gang kunne klart, og en sunt og fint hår ;)

Endret av ~Alwa~
Skrevet
GÅ TIL FRISØR!!!! Det er selvfølgelig mye dyrere enn en pakke fra H&M, men jeg kan nesten garantere deg at det er værdt det. For det første vil resultatet sansynligvis bli en hel del bedre enn om du gjør dette på egenhånd, og for det andre er disse hjemmebehandlingene utrolig harde på håret. Så om resultatet ikke blir bra og du må gjenta behandlinga risikerer du å ødelegge håret ditt.

Jeg kan takke genene mine for det slitesterke håret mitt, det burde strengt tatt falt av for mange år siden. For det har jammen fått gjennomgå av hjemmebehandlinger av ei som hadde null peiling på hva hun drev med. Nå bruker jeg heller 800-1000,- frisørbesøket og ender opp med finere farge enn jeg noen gang kunne klart, og en sunt og fint hår ;)

Hvor mye tror dere jeg må betale hos frisør for å få lyst hår når jeg har mørke brunt? pluss klippe tuppene på håret??

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Tror jeg betalte rundt 1000,- den gangen jeg gikk fra mørk til blond. Men jeg stripet det i flere omganger slik at overgangen ikke ble så stor, og slitasjen på håret ble mindre. Den første gangen tok de ut masse striper, gangen etter der litt flere og ved 3. behandling hadde jeg blondt hår i flere lyse nyanser. Håret får mer liv og spill i seg om man gjør det på den måten og ikke farger hele håret lyst.

Lykke til :smilbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...