Mirabella83 Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Min svigerinne maser om at vi bare må ha ei kake med bilde av oss selv på. Akkurat det er jeg veldig ikke hypp på å ha altså! Er ikke det bare grelt og harry? Men nå har hun sin egen oppfatning av hvordan et bryllup skal være også da (ref tidligere tråd om at røde roser og invitasjoner gir assosiasjoner om hat...). Det er ikke lett å høflig avslå forslag om det ene etter det andre fra svigerfamilien. Hvis mamma kommer med et elendig forslag sier jeg bare at "dævven, det var et elendig forslag". Men det er ikke like lett å si det til (trolig velmenende) svigerinne og svigermor... Noen som har tilsvarende erfaringer eller fortellinger å komme med? Hvai alle dager SIER man til de da?
Gjest baby-E Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Da sier du bare at nei, det syns jeg er for harry. Det har vi IKKE lyst på.
tingeling Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Vet ikke hva man sier da, men bilde på kaka ville jeg aldri hatt. Tror jeg hadde oppfattet det som en dårlig spøk og sansynligvis ledd. tingeling
Gjest Kitten Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Kan du ikke bare si at dere har sett på kaker og er ute etter en litt annen stil?
Mirabella83 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2007 Problemet er at det kommer så MANGE dårlige ideer fra den kanten :D Det er så trist å si nei til hvert eneste inspill de kommer med... Men sånn er det jo: folk har forskjellig stil. Stilen VÅR inkluderer ikke å ha tryner på maten. hehe Noen som har liknende historier om "hjelpsomme" svigers og "gode"ideer?
pike28 Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Jeg synes også det er ganske harry med bilde av seg selv smørt utover en kake (for å ikke nevne uappetittelige farger ) Ei venninne av meg som giftet seg i fjor fikk en slik kake som en overraskelse på kakebordet. Det var en eller annen tante som i smug hadde fått ordnet to (!!!) slike kaker og var meget fornøyd med resultatet. Da er det litt for sent å si nei takk Jeg antar at du må velge dine kjepphester og stå på kravene der det virkelig er viktig. Skjønner at det kan være vanskelig å stadig takke nei til dumme forslag fra svigers :forvirret Du får finne ut av hav du kan takle å ha av "dumme" ting i bryllupet deres og heller søtt diskrèt informere gjestene om at denne kaken var en gave fra svigermor
Mirabella83 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2007 søtt diskrèt informere gjestene om at denne kaken var en gave fra svigermor ← Genialt enkelt, ganske enkelt genialt!
naley Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 Det er stilig, men typisk konfirmasjon. Hadde ikke hatt det i bryllupet mitt.
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Jeg syns det var en morsom idé, men må le litt ved tanken. Jeg hadde bare sagt enten: a. nei, jeg hadde egentlig tenkt meg en litt annen stil (eller noe sånt) b. hm, kanskje det, det er jo én mulighet... (og så satse på at hun glemmer det) Jeg syns nå det er spesielt om hun faktisk blir fornærmet når hun ser at dere ikke fulgte hennes råd. I bryllupsforberedelser er det vel så mange idéer som foreslås og forkastes, og det skjønner hun vel. Det er jo også deres bryllup, og bryr du deg så mye om hva svigersøster måtte mene? Det hender min kommende svigermor kommer med dårlige forslag om diverse, og jeg bare snakker det bort eller sier rett ut at jeg ikke tror det passer. Hun blir ikke sur av den grunn (men nå vet jeg jo ikke hvordan din tilkommendes familie er). Endret 7. mai 2007 av Frk Åberg
Kykkelikokos Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 Jeg skjønner GODT hvordan du har det. Problemet er gjerne at de ikke godtar høflige avvisninger. Man må si "Det var et fint innspill, men det kommer ikke til å bli aktuelt. VI har bestemt oss for en annen kake". Viktig å si VI her. "Jeg vet ikke om jeg synes det er noe god idé".. Fungerer ikke for fem flate øre. Da gir de aldri opp. Men jeg er som deg. Jeg føler at jeg er vanskelig når jeg vil ha det slik vi har planlagt, og ikke slik svigerfamilieen plutselig har kommet på. Sannheten er kanskje at jeg ER vanskelig? Men jeg vil heller ikke ha et harry bryllup.. Huff. Jeg er en bridezilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå