Grooo Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Åh, må bare fortelle hvor glad lille Propellen er i å lese bøker! Sitter her og ser på henne, hun sitter midt på kjøkkengulvet med alle bøkene sine rundt seg. Har holdt på alene i snart 20 minutter nå og bladd i de forskjellige bøkene. Sier "buuu" til kua og knurrer til løven, og tar på "pelsen" på dyra i pekeboka med dyr fra gården. Smiler til ansikter og prater med sola og barna i bøkene. Tror hun skal bli bibliotekar som sin mor Endret 7. mai 2007 av Grooo
mumrik Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Åh, må bare fortelle hvor glad lille Propellen er i å lese bøker! Sitter her og ser på henne, hun sitter midt på kjøkkengulvet med alle bøkene sine rundt seg. Har holdt på alene i snart 20 minutter nå og bladd i de forskjellige bøkene. Sier "buuu" til kua og knurrer til løven, og tar på "pelsen" på dyra i pekeboka med dyr fra gården. Smiler til ansikter og prater med sola og barna i bøkene. Tror hun skal bli bibliotekar som sin mor ← Må bare svare for jeg tror vi er kollegaer Mine to har også elsket bøker hele tiden, fra de var babyer. Nå er de 5 og 8. Den eldste sier nå at hun ikke liker å lese Men det er å lese selv, da. Hun synes det er vanskelig, tar for lang tid og de bøkene hun klarer å lese er kjedelige. Hun elsker lydbøker, da. Og å bli lest for. Men akkurat nå er det lesetreningen hun trenger..... Gutten min på 5 kan sitte lenge å bla i bøker selv om han ikke kan lese enda. Så flott at dere begynner tidlig med bøker! Og jeg forstår godt hvorfor du synes det er gøy å se henne kose seg slik med bøker.
Lillie Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Så flott da! Her i huset er vi tilhengere av å "bade" i bøker . Gutten vår har blitt lest til siden han var liten, og han elsker bøker! Han leser ikke selv ennå, men det er like før han knekker lesekoden nå
Gjest Dalwhinnie Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Vesla vår på 10 måneder er også glad i bøkene sine, noe som gleder to bokorm-foreldre. Hun har vært så heldig at hun arvet et lass babybøker av ei som hadde vokst fra dem, og det er stor stas å sitte med bøker på alle kanter og peke, bla, smake litt, prate litt, kaste litt osv. Gleder meg til hun blir så stor at vi kan begynne å lese vanlige bøker for henne
Angelheart Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Ja, det er gøy med bøker! Junior på 3 år er også glad i bøker. Vi har fra han var veldig liten, hatt fast tur på biblioteket hver mnd. for å låne et "lass" med nye bøker. Disse bibliotekstunden er nesten månedens høydepunkt for oss alle sammen. Junior er både glad i å bli lest for, "lese" selv samt høre på lydbøker. Jeg tror det er viktig å introdusere bøker for barna mens de er små, for at de skal få være med på å dele den gleden bøkenes verden gir. Jeg ble selv lest masse for da jeg var liten, hadde bokormer til foreldre, og ser at dette hjelp meg veldig da jeg etterhvert lærte å lese selv, samt i skolearbeidet.
Gjest StoreSky Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Jeg tror også på det at foreldrenes leseglede smitter over på barna! Vi leste endel for vå datter hele veien da hun var mindre, og fremdeles da. Men nå som hun har nettopp lært å lese selv, har hun oppdaget hvorfor man bare "må lese videre for det er så spennende"!! Det biten har hun ikke skjønt før, at jeg sitter med nesa i en bok dagen lang fordi jeg bare "må lese videre".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå