Gjest Pesto Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Hei alle sammen, lurer på om noen kan svare meg på et par spørsmål om å handle på Internett. Skal selv gifte meg neste år og er stadig innom og titter litt på hva folk diskuterer og legger ut av linker. Har gått opp for meg (som er litt treg) at det er ganske mye gøy på Ebay og andre utenlandske nettsider. Har tittet litt på Ebay, men er litt usikker på hele greia. Hva med toll/moms? Må man ikke betale det på utenlandske varer? Ser at det står Pay pal på noen selgere, hva slags type betalingsform er det? Ser også at noen her har skrevet i bryllupsdagbøkene sine at firmaene ikke alltid sender til Europa, hvordan ser man det? Håper noen kan hjelpe en håpløst lite bevandret person i "handle på Internett" verden.
prinsessa Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Skal prøve å hjelpe deg litt jeg. Se på vedlagte link: http://cgi.ebay.com/2k022-NEW-WEDDING-BRID...1QQcmdZViewItem Her står det ships to: Wordwide. Betyr da at de selger til hele verden. Ellers så er pay-pal en slags internettbank. Det er trygt å bruke den. De fleste som selger på ebay vil at man skal betale gjennom pay-pal. Trygt for de og trygt for dem. Jeg overfører bestandig penger til min pay-pal konto fra min vanlige konto og betaler selger. Andre har bundet kredittkortet sitt opp mot pay-pal kontoen og får en månedlig regning. Man må betale toll over NOk 200. Husk alltid og spørre selger om hva prisen er for shipping. Under rubikken met the seller står det ask selger a question trykk der og du sender en slags PM til selger. Der står det også feedback, det betyr hvor mange som er fornøyd med selgeren. Denne selgeren har feedback på 94.7% noe som er lavt. Jeg handler sjelden fra selgere som har under 99% postive feedback. Håper dette hjalp deg litt. Bare spør hvis du lurer på mer eller send meg en PM så hjelper jeg deg så gjerne. Innlegg endret, se Kvinneguidens regler. vimse-mod Endret 7. mai 2007 av vimse
Gjest Pesto Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Hei og takk for hjelpen til deg "prinsessa". Har lurt litt på å sette meg inn i dette, men aldri kommet så langt. Masse morsomme ting på Internett så det er dumt å bli stoppet av å ha "hetta" for slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå