Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Tangerine
Skrevet

Nei, men jeg shopper klær på eBay.

Kjøper mest vintage klær, fra 60, 70 og 80-tallet. :)

Og vesker, sko og accessories.

Er jo så kult å handle vintage, det er jo ingen andre som har det samme! :)

Dessuten er det mye billigere å handle mye på eBay enn det er å kjøpe i butikk i Norge, f.eks. helt nye Converse sko får du får 300 kr inkl. frakt på eBay. :D

Gjest Tanita
Skrevet

Så bra! Jeg har aldri prøvd ebay, det er så mye å sette seg inn i. Menmå man betale toll og greier da?

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet. KGs regler.

Tråden er delt, resten her.

- lillesky (mod)

Endret av lillesky
Skrevet

Jeg har aldri shoppet på qxl, men handler på eBay..

QXL florerer av fake merkeklær som Rock&Republic og Juicy Couture, fatter ikke at folk ikke slår ned på selgere som selger fake! Blir så provosert.. nei usj, det inntrykket jeg har av varene på QXL er at det er tacky og kopier.

eBay florerer jo selvfølgelig også av kopier, men det finnes så mye annet også.

Av erfaringer har jeg sluttet å handle sko, har kjøpt 7 par og det er kun ett par jeg bruker.. Man er nesten nødt til å prøve sko føler jeg.

Klær har jeg vært heldig og uheldig med, hvis selgeren er flink til å oppgi målene på klærne og du kan sammenligne med plagg som man har fra før og som sitter bra, så går det som regel greit :)

Har kjøpt en del t-skjorter som jeg digger..

Det jeg er mest fornøyd med er smykker og vesker (i tillegg til kosmetikk). Mye vintage!! :):hjerte: eBay!

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt klær på Qxl kun kosmetikk og vært svært fornøyd med det.

I forhold til sammenlikningen med ebay her vil jeg påstå at det meste av de klærne som selges på Qxl er kjøpt inn på ebay.

Det meste er fake så det er sikrere å se etter brukte klær.

Noe som i høyeste grad gjelder ebay også - for det er tross alt der mange av wannabe klesimportørene kjøper stashet sitt (og henter bildene sine).

Bortsett fra de som kjøper store og enda fakere partier i Kina ol.

Ebay er fantastisk når det kommer til særinteresser, vintage, brukt og utgått (kosmetikk), men skal du handle poppise merkevarer er sjansen for å bli lurt - 99% -- eller du må kraftig opp i pris, også der.

Når det er sagt er det mange meninger om fake og hvis du ikke bryr deg er jo alt i skjønneste orden. :)

Skrevet

Jeg har handla klær på qxl, og en klokke.

Var helt greit det. Og jeg har handla på ebay. Syns ikke det er noe forskjell bortsett fra at på det ene stedet har de kanskje det de ikke har på det andre stedet.

Skrevet

Jeg handler begge steder. Synes begge er helt grei, men man vet som regel hva man får etter prisen man betaler. Er ikke alt det er så bra kvalitet på... Men jeg handler som regel extentions til håret mitt :hjerte: og vesker og smykker :) Har ett merke som favoritt i klær, og det får man kun kjøpt en plass i Norge, så det er veldig greit :) Vet at ikke alle har den samme buksa f.eks :) Har kjøpt en genser en gang på qxl, og den var ikke i de målene som selger opplyste. den skulle være en large, men var faktisk som en medium, så jeg tror det kommer an på hva man støter på.. :)

Skrevet

Nå er det ikke kun fake å få tak i da - verken på qxl eller eBay. Men skal du ha tak i merkeklær vil jeg anbefale eBay framfor Qxl. Har handlet mye merkeklær der (kanskje ikke de dyreste merkene, men merkeklær likevel) og har aldri blitt lurt. Men da har jeg som regel visst hvordan originalen så ut også.

Handler ikke mye på qxl fordi de har som regel ikke min type klær og har de det er det ofte overpriset.

Gjest Tanita
Skrevet

Og så har jeg nå erfart at bildene ikke alltid stemmer. :lol: Trodde jeg hadde kjøpt et klesplagg som var mintgrønt og da jeg mottok det, var det eplegrønt, kanskje en anelse litt mørkere enn eplegrønt! Ikke akkurat det samme nei... Men det er en sjanse å ta når man shopper online.

Skrevet

Handler ikke på QXL (enda), men har handlet en kjole og noen topper på ebay. Grønt må være en vanskelig farge å avbilde, for den grønne kjolen jeg kjøpte var mye mørkere i virkeligheten enn på bildet. Flaks for meg, for den virkelige fargen var finere enn den avbildede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...